Instagram dziś nie jest tylko platformą służącą do publikowania zdjęć. To także swego rodzaju narzędzie oferujące wiele możliwości marketingowych. Ale nie wystarczy zrobić dobre zdjęcie, grafikę czy wideo. Poza wizualnym aspektem w przypadku marketingu duże znaczenie ma także komunikacja – słowa, które kierujemy do naszych odbiorców. Jakie są słowa, które sprzedają? Jak słowa poprawiają skuteczność postów na Instagramie? Szczegóły na ten temat znajdziesz w poniższym artykule.
- Słowa które sprzedają na Instagramie
- Jak słowa poprawiają widoczność postów na IG? Słowa kluczowe w opisach
- Jak wywoływać emocje słowami?
- Jakie słowa nadają postom autentyczności?
Wykorzystujesz Instagram jako narzędzie marketingowe? Wydaje Ci się, że docierasz do swojej grupy docelowej, ale wyniki Twojej sprzedaży Cię nie satysfakcjonują? Pamiętaj, że w morzu wizualnych treści, które codziennie wyświetlamy na ekranach naszych smartfonów nie tylko zdjęcie czy grafika mają ogromne znaczenie. Kiedy już zainteresujemy potencjalnego klienta, musimy utrzymać jego uwagę i zrobić wszystko, aby podjął interakcję na której nam w danym momencie najbardziej zależy – na przykład kupił nasz produkt czy skorzystał z naszej usługi. A zatem istotne są również słowa, które na Instagramie przecież nierzadko towarzyszą publikowanym obrazom. Jeśli chcesz sprawdzić słowa, które sprzedają, koniecznie zapoznaj się z treścią niniejszego wpisu już teraz!
Słowa które sprzedają na Instagramie
Jakie są słowa, które sprzedają? Jak słowa poprawiają skuteczność postów publikowanych na Instagramie? Na samym początku warto wiedzieć, że słowa, których używasz na swoim instagramowym profilu, mają moc budowania relacji, wywoływania emocji oraz przekazywania treści. Jeśli zdania są odpowiednio konstruowane, zostaną na dłużej w pamięci Twoich odbiorców.
Słowa mają ogromny potencjał sprzedażowy na tej platformie. Jak go wykorzystać? Nawet jeśli określenia „Limitowana oferta”, „Oferta specjalna” czy „Promocja” wydają się zbyt pospolite, wciąż wywołują u odbiorcy uczucie, że oto właśnie pojawiła się okazja, z której warto skorzystać. Warto jednak dodać do tego element pilności, używając na przykład następujących wyrażeń: „Tylko teraz”, „Ostatnie sztuki”. Dzięki temu prawdopodobieństwo, że odbiorca skorzysta z Twojej oferty, znacząco wzrośnie.
Ogólnie słowa, których używa się w biznesie, są jak swego rodzaju magiczne zaklęcia. Wybieraj takie wyrażenia, które interesują, przekonują i skłaniają do działania. Warto dbać nie tylko ich jakość, ale i precyzję – źle dobrany komunikat może zaszkodzić Twojemu wizerunkowi. Unikaj frazesów niewnoszących żadnej wartości i skup się na słowach, które podkreślają korzyści klienta. Pamiętaj również o tym, że niekiedy mniej znaczy więcej. Prosty i klarowny przekaz jest z reguły najskuteczniejszy.
Jak słowa poprawiają widoczność postów na IG? Słowa kluczowe w opisach
Na Instagramie słowa mogą poprawić skuteczność Twoich publikacji. I nie mam tutaj na myśli tylko i wyłącznie interakcję Twoich odbiorców, a docieranie do odpowiednich osób, które jeszcze nie są Twoimi obserwatorami, ale należą do Twojej grupy docelowej. Temat poznania grupy docelowej, tworzenia treści w mediach społecznościowych oraz odpowiedniego przygotowania profilu, omawiam szerzej w mini kursach: Uzupełnij profil na Instagramie, Określ grupę docelową, Twórz content na Instagramie. Już teraz możesz je znaleźć w moim sklepie.
Efektywne hashtagi
Chociaż od dłuższego czasu słyszy się, że SEO wkracza na Instagram, wciąż warto wykorzystywać hashtagi w swoich postach. Nie jest to element stricte sprzedażowy, ale warto pamiętać o tym narzędziu, jeśli zależy nam na docieraniu do potencjalnych klientów i do naszej grupy docelowej. Zatem hashtagi są kluczowe w przypadku widoczności publikowanych przez nas treści. Wybierając odpowiednie hashtagi masz szansę skutecznie zwiększyć szanse na to, że Twój post zostanie odkryty przez tych użytkowników Instagrama, którzy (jeszcze) Cię nie obserwują. Pamiętaj jednak o tym, aby wybierać takie hashtagi, które są związane tematycznie nie tylko z treścią posta, ale także z Twoją marką. Unikaj popularnych i ogólnych hashtagów, które są często przepełnione ogromną ilością publikacji. W takim morzu zdjęć łatwo można się zgubić.
Słowa kluczowe w postach na Instagramie
Poza hashtagami nie zapominaj o używaniu na Instagramie słów kluczowych. Nie musisz pisać całej listy najważniejszych fraz na końcu posta (jak aktualnie czyni to wiele użytkowników) – nie wygląda to zbyt efektownie. Lepszym rozwiązaniem będzie umiejętne wplatanie słów kluczowych do głównej treści. Algorytmy Instagrama bez problemu je wychwycą. Więcej o SEO i słowach kluczowych przeczytasz w tym artykule: https://www.createmedia.pl/seo-na-instagramie-czyli-co-to-jest-slowo-kluczowe/
Jak wywoływać emocje słowami?
Emocje to jeden z najważniejszych czynników, które wpływają na zaangażowanie użytkowników na Instagramie i innych mediach społecznościowych. Słowa mają ogromną moc w wywoływaniu emocji, dlatego zawsze warto je wykorzystać. Używaj pozytywnych emocji – takich jak radość, wdzięczność czy zaskoczenie – po to, aby budować pozytywny wizerunek swojej marki. Pamiętaj o tym, aby być ostrożną i unikać wywoływania negatywnych emocji u swoich odbiorców. Takie działania nierzadko szkodzą reputacji. Negatywne komentarze i opinie z reguły są szkodliwe dla marki, dlatego nie zapominaj również o tym, aby monitorować interakcje i reagować w odpowiedni sposób na niesprzyjające marce wiadomości.
Opis jako narracja
Opisy pod postami na Instagramie do świetna okazja do opowiadania historii. Wykorzystaj je do stworzenia odpowiedniej narracji, która przyciągnie uwagę i zainteresuje Twoich odbiorców. Pamiętaj, że historie mają moc emocjonalnego zaangażowania, a emocje są kluczem do budowania więzi z odbiorcami.
Wywoływanie akcji z Call to Action
Oczywiście nie można zapominać o CTA, czyli Call to Action. To nic innego jak prośba o wykonanie konkretnego działania, którą kierujesz do swoich odbiorców. Dodanie odpowiedniego CTA w opisie pod zdjęciem na Instagramie zwiększa interakcję – możesz poprosić nie tylko o zostawienie komentarza czy udostępnienia treści, ale także o zakup proponowanego przez Ciebie produktu czy skorzystanie z Twoich usług. CTA ma być nie tylko przekonujące, ale i klarowne.
Jakie słowa nadają postom autentyczności?
Aktualnie na Instagramie liczy się autentyczność. Użytkownicy cenią sobie nie tylko autentyczność w komunikacji, ale także uczciwość. Słowa, które są szczere oraz prawdziwe, budują więź z odbiorcami i budują zaufanie do marki.
Jakie słowa pomagają w budowaniu autentyczności? Oczywiście, że te, które odzwierciedlają wartość marki oraz jej misję. To również te słowa, które pokazują zaangażowanie firmy w rozwiązywanie problemów swoich klientów oraz troskę o ich wszystkie potrzeby.
Jeśli chcesz pokazać swoją autentyczność na Instagramie, pamiętaj o tym, aby wykorzystywać osobiste zwroty i formy zwracania się do swoich odbiorców. Słowa te mają być naturalne i przyjazne. Formalne frazy natomiast nierzadko sprawiają, że przekaz jest bardziej sztuczny. Takimi wyrazami, jak „my”, „nas”, „was” zbudujesz atmosferę zaufania oraz bliskości.
W autentyczny sposób opowiadaj także historie, które wiążą się z Twoim biznesem czy marką. Używaj szczerych i uczciwych słów, dzięki którym Twoje historie będą autentyczne i wywołają emocje wśród odbiorców. Pozwól im poczuć, że znają Twoją markę osobistą czy firmę bardziej „osobowo”.
Bądź otwarta na dialog ze swoimi użytkownikami. Używaj takich słów, które wskażą, że jesteś gotowa do słuchania ich opinii oraz uwag. Na Instagramie unikaj języka oficjalnego i korporacyjnego – taki język sprawi, że Twoja marka zacznie wydawać się niedostępna dla wielu zainteresowanych.
Nie bój się wyrażać swoich emocji zarówno na stories, jak i live’ach czy postach publikowanych na Instagramie. Używaj słów oddających Twoje uczucia oraz entuzjazm. Pamiętaj, że emocje są kluczem do nawiązywania prawdziwych i wartościowych koneksji z Twoimi odbiorcami.
Bez względu na to, czy chodzi o posty na Instagramie, treści publikowane na blogu firmowym czy ogólnie na stronie internetowej, język musi być przyjazny dla klienta i dostosowany do Twojej grupy docelowej. Używaj takiego języka i takich słów, które są dla nich zrozumiałe. Unikaj technicznego żargonu – chyba że zwracasz się do grona odbiorców, którzy są specjalistami w tej samej dziedzinie co Ty. Słowa ogólnie mają być klarowne i zwięzłe.