Jak tworzyć grafiki na Instagram?

Jak tworzyć grafiki na Instagram?

Budujesz swoją markę osobistą na Instagramie? Chcesz dzielić się swoją wiedzą lub informacjami na temat swoich produktów w ciekawy i przyciągający wzrok sposób? W takiej sytuacji świetnie sprawdzą się w tym celu grafiki! Ale jak tworzyć grafiki na Instagram? Jakie elementy są kluczowe przy tworzeniu atrakcyjnej grafiki? Z jakich narzędzi warto skorzystać, aby ułatwić sobie pracę? Na pytania odpowiadam w dzisiejszym artykule. Jeśli chcesz urozmaicić feed na swoim Instagramie, publikując oryginalne grafiki, już teraz zapoznaj się z poniższą treścią.

 

  1. Jakie rodzaje grafik można opublikować na Instagramie?
  2. Jak tworzyć grafiki na Instagram? Kluczowe elementy atrakcyjnej grafiki
  3. Przydatne narzędzia do tworzenia grafik na Instagram

 

Instagram do medium społecznościowe, na którym wizualne treści od samego początku odgrywają kluczową rolę. Ciekawe zdjęcia czy grafiki są nie tylko atrakcyjne dla oka, ale także mogą w łatwy sposób przyciągnąć nowych obserwujących na Twój profil. I chociaż odkąd wprowadzono nowe formaty – a mianowicie rolki – wciąż są użytkownicy, którzy preferują klasyczne rozwiązania. Dlatego nie warto publikować na swoim profilu, tylko tego, co jest aktualnie najmodniejsze. Polecam mieszać ze sobą różne formaty, pamiętając o tym, aby w dalszym ciągu tworzyć spójną całość. Chcesz zacząć publikować wartościowe i ciekawe grafiki na swoim Instagramie? Jak tworzyć grafiki na Instagram, aby były one dla innych atrakcyjne i przyciągały wzrok? Podpowiadam w poniższym wpisie.

 

Jakie rodzaje grafik można opublikować na Instagramie?

Kluczem do odniesienia sukcesu na Instagramie jest między innymi umiejętne przygotowywanie treści do publikacji. Ważne są takie rozwiązania, które przyciągają uwagę, wyróżniają się i przede wszystkim angażują społeczność. Jak już wspominałam, Instagram jest platformą, na której główną rolę odgrywają właśnie wizualne treści. Jakie rodzaje grafik można publikować na Instagramie? W dzisiejszym artykule będziemy omawiać tylko i wyłącznie statyczne formaty – a zatem pominiemy kwestię reels’ów i innych form wideo.

 

Zdjęcia

Zdjęcia to podstawa Instagrama. Na tej platformie od samego początku użytkownicy dzielą się zdjęciami, pokazując światu swoje życie, podróże czy pasje. Aby wykorzystać potencjał zdjęć na Instagramie, koniecznie zadbaj o ich jakość. Ważne jest odpowiednie oświetlenie, kadr i kompozycja. Możesz poeksperymentować z różnymi filtrami, aby nadać swoim zdjęciom unikalny charakter. Nie mam tutaj na myśli sztucznego przerabiania swojej twarzy i sylwetki, a podbicie kolorów, kontrastu i innych tego rodzaju parametrów, dzięki którym Twoje zdjęcie stanie się jeszcze bardziej atrakcyjne.

Przy zdjęciach warto pamiętać również o tym, że na Instagram warto dodawać zdjęcia w kwadracie (1080 x 1080 px) lub pionowym (1080 x 1350 px).

 

Infografiki

Przechodzimy teraz do formatów, które najlepiej sprawdzą się, kiedy chcemy podzielić się na przykład swoją wiedzą. Dzięki infografikom możesz w prosty i czytelny sposób przekazać informacje swoim odbiorcom bez względu na to, czym się zajmujesz i w jakiej branży działasz.

Pamiętaj, aby infografiki były czytelne i atrakcyjne wizualnie. Stosuj odpowiednie kolory, ikony oraz struktury – wybierz takie rozwiązania, z których będziesz korzystać przez długi czas, aby Twój feed pozostawał spójny i zgodny również z wizualną strategią Twojej marki.

Infografiki to świetna opcja do wykorzystania w karuzeli na Instagramie. Na 10 kafelkach możesz przekazać sporo ważnych i wartościowych informacji! Nie zapomnij o tym, aby na pierwszym kafelku umieścić chwytliwy tytuł lub nagłówek, który zainteresuje odbiorcę i dzięki któremu będzie chciał zapoznać się z kolejnymi slajdami.

 

Grafiki promocyjne

Jeśli wykorzystujesz Instagram do promowania swojej firmy lub budowania marki osobistej, grafiki promocyjne są rozwiązaniem, które będą idealnym rozwiązaniem dla Ciebie. Pamiętaj jednak o tym, aby nie publikować zbyt dużej ilości sprzedażowych postów – nie zamieniaj swojego Instagrama w sklep internetowy! Kiedy już zdecydujesz się na grafikę promocyjną, zadbaj o to, aby była ona zgodna z identyfikacją wizualną Twojej marki. Oczywiście taka grafika musi przyciągać także uwagę.

 

Miniatury filmów i reels’ów

Chociaż o samych rolkach miałam nie wspominać, to przy tworzeniu grafik na Instagrama nie sposób nie mówić o miniaturach filmów i reels’ów. Do każdego wideo opublikowanego na Instagramie koniecznie przygotuj odpowiednią miniaturkę. Zadbaj o to, aby przyciągała wzrok i zachęcała do kliknięcia i obejrzenia nagrania. Miniatury muszą nie tylko oddawać esencję danego filmu, ale także wywoływać ciekawość. Unikaj skomplikowanych grafik, które mogą zatracić znaczenie na tak małym ekranie na smartfonie.

 

Jak tworzyć grafiki na Instagram? Kluczowe elementy atrakcyjnej grafiki

Jak tworzyć grafiki na Instagram? Aby odpowiedzieć na to pytanie, musisz na początku zapoznać się z kluczowymi elementami, które sprawiają, że dana grafika staje się atrakcyjna.

Kiedy myślisz o atrakcyjnej grafice, Twoją uwagę na pewno przyciągają w pierwszej kolejności kolory, kompozycja oraz efekty wizualne. Ale atrakcyjność takiej grafiki to coś więcej niż tylko jej wizualny efekt. To sposób, w jaki przekazujesz dane informacje, komunikujesz się ze swoją społecznością oraz jak pokazujesz emocje.

 

Estetyka

Estetyka to jeden z kilku najważniejszych elementów, które mają wpływ na atrakcyjność grafiki. Dobrze dobrana kolorystyka, czcionka oraz harmonijne połączenie wszystkich elementów znajdujących się na grafice mogą sprawić, że będzie ona zachwycająca dla Twoich odbiorców. Pamiętaj, aby używać takich kolorów, które wpisują się w identyfikację wizualną Twojej marki! Jeśli jeszcze ich nie masz, koniecznie poświęć trochę czasu na ich dobranie.

 

Czytelność

Czytelność i jasność mają ogromny wpływ na to, jak dana grafika zostanie przyjęta przez odbiorców. Upewnij się, że treści, które umieścisz na danej grafice, są zrozumiałe i widoczne – przede wszystkim na małym ekranie smartfona. Odpowiednio dobrane kolory tekstu, tła i kontrast między nimi pomagają w osiąganiu odpowiedniej czytelności. Unikaj nieco zatłoczonych kompozycji, które nierzadko sprawiają, że odbiorca po prostu gubi się w podanych na grafice informacjach.

 

Komunikacja

Duże znaczenie ma także treść takiej grafiki. To, co chcesz przekazać swoim odbiorcom, musi być klarowne oraz przekonujące. Jeśli publikujesz grafikę na koncie firmowym, pamiętaj, aby treść była zgodna z przekazem Twojej marki. Powinna także przekazywać wartości, które reprezentujesz. Przy budowaniu marki osobistej warto postawić na treść, która odzwierciedla nasz cel oraz osobowość. Przed opublikowaniem przygotowanej grafiki, zadaj sobie następujące pytanie: „Co chcę, aby odbiorca poczuł lub zrozumiał po jej obejrzeniu?”

 

Spójność i unikalność

Spójność wizualna marki osobistej czy firmy jest niezwykle istotna. A to oznacza, że publikowane przez Ciebie grafiki powinny być zgodne ze wcześniej ustaloną identyfikacją wizualną Twojej marki. Używaj zatem tych samych czcionek, kolorów czy elementów graficznych, aby budować swoją rozpoznawalność. Ponadto spójność pomaga w budowaniu zarówno zaufania, jak i lojalności wśród obserwujących.

Unikalność natomiast to klucz do tego, aby wyróżnić się na Instagramie. Szczególnie w dzisiejszych czasach, kiedy kont na tej platformie są miliony. Twórz unikalne treści, które nie tylko przyciągną uwagę, ale zostaną zapamiętane przez Twoich odbiorców. Nie kopiuj treści innych użytkowników i staraj się być jak najbardziej twórcza w tym, co tworzysz.

 

Tytuł/nagłówek

Nie zapominaj oczywiście o odpowiednim tytule czy nagłówku! Pamiętaj, że to pierwsza rzecz, jaką zobaczą Twoi obserwujący. Tytuł lub nagłówek muszą przyciągać uwagę i zaciekawić odbiorcę na tyle, aby zechciał zapoznać się z dalszą częścią Twojej grafiki lub treści, którą umieścisz w poście.

 Jeszcze więcej o tworzeniu contentu, znajdziesz w jednym z moich mini kursów o podstawach działania na Instagramie: Twórz content na Instagramie, do którego bardzo Cię zachęcam. 

Przydatne narzędzia do tworzenia grafik na Instagram

Interesuje Cię przydatne narzędzie do tworzenia grafik na Instagram? Aktualnie najlepszym i najprostszym rozwiązaniem jest Canva! To program dostępny zarówno w formie aplikacji (smartfon, tablet), jak i strony WWW. A zatem możesz tworzyć swoje grafiki nie tylko na komputerze czy laptopie, ale również telefonie czy tablecie gdziekolwiek jesteś.

Canva dostępna jest zarówno za darmo, jak i w abonamencie. Nie musisz płacić za program, aby móc tworzyć oryginalne grafiki na swojego Instagrama, ponieważ w darmowej wersji znajdziesz ogromną ilość gotowych szablonów, elementów graficznych i narzędzi do edycji, które na początek Ci wystarczą.

Jeśli chodzi o gotowe szablony, Canva udostępnia ich setki. Każdy szablon możesz edytować i dostosować do swoich potrzeb. Możesz dodawać tekst, ikony, zdjęcia i inne elementy graficzne oraz edytować tekst, zmieniając czcionkę, kolor czy jego rozmiar. Jedyne co Cię ogranicza, to właściwie Twoja wyobraźnia.

Dużym plusem programu Canva jest również to, że nie musisz martwić się o to, czy dana grafika będzie mieć odpowiednie proporcje. Tworząc nowy projekt, możesz wybrać, czego aktualnie potrzebujesz – chcesz zaprojektować grafikę do posta na Instagramie? A może potrzebujesz materiału, który opublikujesz na story? Canva pozwala stworzyć nie tylko grafiki na media społecznościowe, ale także logo, prezentację, banery, okładki książek, kartkę czy kolaż zdjęć.

Kiedy już przygotujesz swoją grafikę, następny krok to eksport. Po zapisaniu jej na komputerze czy w galerii zdjęć na telefonie, możesz przejść do publikacji na Instagramie czy innym medium społecznościowym.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *