Bez względu na to, czy pracujesz dla kogoś, jako Social Media Manager, czy rozwijasz swoją markę osobistą i prowadzisz biznes online, wykorzystując do tego media społecznościowe, na pewno przydadzą Ci się narzędzia, które ułatwiają nie tylko planowanie, ale i tworzenie czy analizowanie kampanii. W dzisiejszym artykule przedstawiam kolejne narzędzia do prowadzenia biznesu online, które musisz znać!
- Narzędzia do prowadzenia biznesu online – program do mailingu
- Gdzie planować posty z wyprzedzeniem?
- Proste programy do planowania strategii
- Dodatkowe pomocnicze narzędzia do prowadzenia biznesu online
W pierwszej części artykułu pt. „Jakie przydatne narzędzia na Instagramie warto znać?”, skupiłam się głównie na tych aplikacjach i programach, dzięki którym można łatwo przerobić zdjęcia, zmontować rolkę czy stworzyć grafikę. Dziś natomiast skupię się głównie na narzędziach, które przydadzą Ci się do planowania swoich postów z wyprzedzeniem, również do planowania strategii i mailingu. Jeśli szukasz zatem aplikacji, które pomogą Ci w prowadzeniu Twojego biznesu online, zapraszam do zapoznania się z poniższym artykułem.
Narzędzia do prowadzenia biznesu online — program do mailingu
Jakie narzędzia do prowadzenia biznesu online powinnaś znać? Oczywiście, że lista ta obejmuje odpowiedni program do mailingu. Aktualnie sporą popularnością cieszy się Mailerlite oraz Getresponse. Z program Mailerlite możesz korzystać bezpłatnie, ale tylko do 1000 subskrybentów. Za pomocą tego narzędzia stworzysz nie tylko formularze zapisu, ale także będziesz mogła wysyłać atrakcyjne i angażujące wiadomości e-mail bezpośrednio do swojej społeczności. To intuicyjne narzędzie, które na pewno ułatwi Ci pracę. Dodatkowo w Mailerlite możesz stworzyć także tzn. landing, czyli prostą stronę www. Do budowania mojej bazy subskrybentów właśnie korzystam z tego narzędzia i bardzo sobie je chwalę.
Jeśli potrzebujesz bardziej zaawansowanego narzędzia, polecam zwrócić szczególną uwagę na Getresponse. Warto wiedzieć jednak, że program ten jest już płatny. Dla pewnych funkcji warto jednak zdecydować się na Getresponse. Do zalet niniejszego narzędzia zalicza się intuicyjny interfejs, duża ilość gotowych szablonów, które można oczywiście personalizować oraz kreator stron czy możliwość zarówno tworzenia, jak i promowania swoich webinarów. Dodatkowo przez Getresponse możesz analizować zachowania swoich odbiorców. Decydując się na ten program, otrzymujesz rozbudowane funkcjonalności związane z e-mail marketingiem, a także gwarancję stosunkowo dużej „dostarczalności” wysyłanych przez siebie do Twoich odbiorców wiadomości.
Gdzie planować posty z wyprzedzeniem?
Jak ułatwić sobie zarządzanie mediami społecznościowymi? Najlepszym na to sposobem jest oczywiście planowanie postów z wyprzedzeniem. Szukasz narzędzia, które Ci to umożliwi? Jeśli zależy Ci na darmowym rozwiązaniu, polecam przetestować nic innego jak Business Suite.
Czym jest Business Suite? To właściwie oficjalne narzędzie zaproponowane przez Facebooka, które umożliwia nie tylko planowanie postów na tejże platformie, ale także na Instagramie. Przez Bussines Suite możesz zaplanować nawet stories!
Dlaczego warto korzystać z narzędzi do planowania postów z wyprzedzeniem? Przede wszystkim dlatego, że dzięki takim programom możesz skupić się w 100% na tworzeniu strategii i ustawiać posty, które mają opublikować się w bliższej już w dalszej przyszłości. A to z kolei pozwala zaoszczędzić czas i zwiększyć efektywność wszystkich działań.
Proste programy do planowania strategii
Dostępne są również narzędzia, które świetnie sprawdzą się zarówno do planowania strategii, jak i postów, które będziesz chciała opublikować w przyszłości. Osobiście polecam takie programy jak Trello i… Excel!
Trello jest aplikacją umożliwiającą tworzenie tablic, na których rozpisuje się konkretne zadania i szczegóły związane z zarządzaniem profilami na mediach społecznościowych. To doskonałe narzędzie, szczególnie jeśli pracujesz z zespołem lub z wirtualną asystentką. Możesz nie tylko przypisywać zadania konkretnym członkom swojego zespołu, ale także dodawać terminy i z łatwością monitorować wszystkie postępu.
Excel natomiast to świetna opcja do zarządzania danymi. W programie możesz tworzyć kalendarze zadań czy planować promocyjne strategie. Możliwości Excela są właściwie nieograniczone, dlatego nie warto wykupywać specjalnych programów do zarządzania mediami społecznościowymi, skoro wiele z nich możemy wykonać właśnie w tej aplikacji. Polecam Ci w szczególności wersje Excela od Google, na której sama od lat pracuję.
Dodatkowe pomocnicze narzędzia do prowadzenia biznesu online
Oprócz wyżej wspomnianych rozwiązań i tych, które omówiłam w poprzedniej części artykułu pt. „Jakie przydatne narzędzia na Instagramie warto znać?” istnieje wiele innych opcji, które ułatwiają pracę osobom zajmującymi się mediami społecznościowymi. Według mnie warto znać między innymi leto.fonts, czyli aplikację, w której znajdziesz różnego rodzaju czcionki ozdobne i kształty. Wystarczy wybrać te, które pasują wizualnie do Twojej marki, a następnie skopiować i dodać na przykład na stories na Instagramie. Dzięki takim dodatkowym elementom na pewno wyróżnisz się na tle innych osób i nadasz swoim treściom unikalny, oryginalny wygląd.
Kolejną aplikacją, która również może się przydać, jest MagicEraser. Kiedy warto skorzystać z tego programu? Chociażby wtedy, gdy chcemy usunąć tło – na przykład ze screenów wiadomości. MagicEraser umożliwia szybkie i łatwe usuwanie tła zarówno ze zdjęć, jak i grafik, dzięki czemu możesz prezentować poszczególne treści w bardziej estetyczny sposób – jeśli oczywiście zależy Ci akurat na takim efekcie.
Pamiętaj, że wybór odpowiednich narzędzi uzależniony jest tylko i wyłącznie od Twoich potrzeb i preferencji. Wyżej wymienione aplikacje i programy to rozwiązania, które lubię i z których korzystam. Polecam je wypróbować, a jeśli nie przypadną Ci do gustu, koniecznie eksperymentuj i znajdź inne opcje, które spełnią Twoje oczekiwania. Nie rezygnuj całkowicie z dodatkowych narzędzi, ponieważ dzięki nim będziesz w stanie zoptymalizować większość swoich działań, a to z kolei przełoży się na lepsze wyniki i skuteczniejsze zarządzenie mediami społecznościowymi.