Trendy na IG w 2023 roku

Jak prowadzić konto na Instagramie w 2023 roku? Trendy na IG w 2023 roku

Instagram to platforma, która nieustannie ewoluuje. Nowe trendy pojawiają się właściwie co chwilę. Z tego względu, że w 2023 roku ta aplikacja do udostępniania zdjęć oraz wideo wciąż pełni kluczową funkcję w całym świecie social mediów, warto być na bieżąco i dostosowywać swoje działania nie tylko do zmieniających się preferencji i wymagań odbiorców, ale także do pojawiających się trendów. Jeśli chcesz z powodzeniem prowadzić swoje konto na IG i utrzymać zainteresowanie obserwujących, sprawdź, co wziąć pod uwagę w celu skutecznego prowadzenia konta na Instagramie w 2023 roku. Jakie są trendy na IG w 2023 roku?

 

  1. Trendy na IG w 2023 roku. Reels, czyli sposób na większy zasięg
  2. Dlaczego warto tworzyć karuzele?
  3. Co przyciąga potencjalnych klientów? Pokazuj kulisy swojej pracy!
  4. Co daje przypinanie postów na górze profilu na IG?
  5. Trendy na IG w 2023 roku – BeReal, czyli udostępnianie naturalnych zdjęć

 

W 2023 roku Instagram wciąż jest jedną z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Wprowadzenie nowych funkcji oraz liczne aktualizacje sprawiają, że każdy użytkownik właściwie musi być na bieżąco z najnowszymi trendami, aby ze skutecznością zarządzać własnym kontem. Jakie są trendy na iG w 2023 roku? Na to pytanie odpowiadam w dzisiejszym wpisie. Sprawdź, czy korzystasz ze wspomnianych narzędzi — a jeśli nie, wdroż te działania, aby zwiększyć zainteresowanie swoim kontem i docierać do odpowiedniej grupy docelowej. Pamiętaj, że nie w każdej branży konkretny trend może się sprawdzić. Warto jednak zawsze próbować i testować.

 

Trendy na IG w 2023 roku. Reels, czyli sposób na większy zasięg

Rolki są z nami już od długiego czasu. I wydawałoby się, że ich popularność nie jest już tak duża, jak jeszcze w ubiegłym roku, to rzeczywistość okazuje się zgoła inna. Reels to wciąż jedna z najważniejszych funkcji na Instagramie w 2023 roku!

Czym są rolki? To forma wideo, która trwa maksymalnie 60 sekund. A zatem masz jedynie minutę, aby zainteresować swoich odbiorców do zareagowania, przeczytania postu i zaobserwowania Twojego profilu — jeśli jeszcze tego nie robią, a należą do grupy docelowej.

Zasięg reels’ów jest aktualnie znacznie większy niż zwykłych postów. To czyni je świetnym narzędziem do promowania własnego profilu na Instagramie. Jak wykorzystać potencjał rolek? Skup się na oryginalnych i angażujących treściach. Twórz krótkie filmy, na których zaprezentujesz swoje produkty, kulisy Twojej pracy czy porady związane z Twoją branżą. Kluczem do sukcesu jest oczywiście publikowanie takich treści, które przyciągną uwagę i wywołają odpowiednie reakcje widzów.

 

Dlaczego warto tworzyć karuzele?

Karuzele to kolejny trend na Instagramie w 2023 roku. Tak, wciąż tego typu posty cieszą się dużą popularnością — szczególnie wśród generacji Z. Karuzele są niczym innym, jak swego rodzaju albumami, w których możemy dzielić się kilkoma zdjęciami lub filmami w jednym poście. Główną cechą karuzeli jest ich naturalność i autentyczność.

W porównaniu do perfekcyjnych i wyretuszowanych zdjęć publikowanych na Instagramie, w karuzelach warto skupić się na pokazaniu swojego realnego życia oraz prawdziwych emocji. Zrezygnuj z elementu sztuczności i pozowania. Niech Twoje karuzele będą bardziej autentyczne!

Karuzele można wykorzystać także do dzielenia się swoją wiedzą ekspercką, pokazania kulis swojej pracy czy relacji z jakiegoś wydarzenia branżowego. Karuzele to także świetna opcja do przedstawienia zastosowania swojego produktu w praktyce. Więcej informacji, o tym jak tworzyć karuzele oraz pozostałe formaty, znajdziesz w moim mini kursie: Jak tworzyć content na Instagramie.

Co przyciąga potencjalnych klientów? Pokazuj kulisy swojej pracy!

Z roku na rok coraz więcej użytkowników Instagrama szuka autentyczności i prawdziwych historii. Dlatego takie tematy, jak pokazywanie kulis swojej pracy, cieszą się coraz większą popularnością. Obserwatorzy chcą widzieć, jak pracujesz nad swoimi projektami, jakie wyzwania spotykają Cię podczas takiej pracy, a nawet jak wygląda Twój dzień.

Pokazując kulisy swojej pracy, budujesz więź ze swoimi widzami. Dodatkowo pokazujesz im, że jesteś prawdziwym człowiekiem, a nie tylko marką osobistą. Na swoim Instagramie możesz publikować także zdjęcia i krótkie filmy ze spotkań ze swoimi klientami czy treści pokazujące proces tworzenia Twoich produktów. To sprawi, że Twoje konto stanie się bardziej autentyczne i przede wszystkim przyjazne.

 

Co daje przypinanie postów na górze profilu na IG?

Na Instagramie pojawiła się możliwość przypinania postów na górze profilu. Wykorzystaj tę opcję do wyeksponowania ważnych treści. To popularna praktyka, ponieważ pozwala na prezentację wybranych treści, które chcielibyśmy, aby obserwator zobaczył jako pierwsze.

Masz ważne ogłoszenie? Opublikowałaś informacje na temat promocji? A może udostępniłaś zdjęcie z informacją na temat usług, jakie oferujesz swoim klientom? Tego typu treści warto wyeksponować, przypinając właśnie na górze feed’u na swoim koncie na IG. Dzięki temu osoby odwiedzające Twój profil zobaczą te treści od razu po wejściu na Twój profil.

 

Trendy na IG w 2023 roku – BeReal, czyli udostępnianie naturalnych zdjęć

W 2023 roku autentyczność to kluczowy czynnik, który wpływa na popularność konta na Instagramie. Ludzie coraz bardziej doceniają naturalne piękno i coraz mniej zwracają uwagę na idealizowane i perfekcyjne fotografie. Z tego powodu BeReal, czyli udostępnianie naturalnych zdjęć, stało się dosyć silnym trendem na mediach społecznościowych.

Coraz więcej osób decyduje się na publikowanie nieedytowanych lub delikatnie zretuszowanych fotografii. W takich zdjęciach chodzi o to, aby pokazać swoje prawdziwe oblicze, chwile czy emocje, które nie są ukrywane przez filtry. BeReal to doskonałe rozwiązanie, jeśli chcesz budować więź ze swoimi widzami. Gwarantuję, że obserwatorzy bardziej docenią Twoją autentyczność oraz zaangażowanie niż kolejną wyretuszowaną fotografię.

Pamiętaj, że BeReal dotyczy nie tylko samego głównego profilu, ale także stories. Jeśli na swoim feed’zie publikujesz treści edukacyjne czy związane głównie ze swoimi produktami lub usługami w formie grafik, postaraj się, aby chociaż lifestylowe story było maksymalnie naturalne.

 

Kluczem na Instagramie jest dostosowanie swojej strategii do zmieniających się preferencji użytkowników. Nie bój się eksperymentować. Testuj nowe formaty i dostosowuj treści do swojej społeczności. Kreatywność i oryginalność to wciąż najważniejsze czynniki, które przyciągają uwagę oraz budują lojalność followers’ów. Nie zapominaj również o autentyczności! Jeśli chcesz z powodzeniem rozwijać swój profil na Instagramie, koniecznie sprawdzaj aktualne trendy i w miarę możliwości wykorzystuj je w swojej strategii.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *