mało follow na Instagramie

Mam mało follow na Instagramie — dlaczego obserwatorów mi nie przybywa?

Instagram stał się jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych na całym świecie. Dzięki swojemu potencjałowi wiele osób i marek zaczęło wykorzystywać IG do budowania swojego wizerunku, promowania produktów oraz zdobywania lojalnych obserwatorów. Nie zawsze jednak zyskiwanie nowych followersów okazuje się takie łatwe, jak mogłoby się wydawać. Uważasz, że masz za mało follow na Instagramie? Wydaje Ci się, że robisz wszystko dobrze, ale obserwatorów wcale Ci nie przybywa? W dzisiejszym artykule omówię kilka powodów, które mogą – i z reguły wpływają – na brak wzrostu liczby obserwujących na IG. Przedstawię Ci także strategie, które pomogą Ci dotrzeć do zainteresowanych.

 

  1. Mało follow na Instagramie. Dlaczego obserwatorów nie przybywa?
  2. Gdzie i jak docierać do obserwatorów w 2023 roku?

 

Założyłaś konto na Instagramie, stworzyłaś swoją markę, publikujesz regularnie… i widzisz, że liczba Twoich obserwatorów wcale nie rośnie tak szybko, jakbyś tego oczekiwała? Masz określoną grupę docelową, cele i strategię, ale wciąż masz mało follow na Instagramie? Dlaczego obserwatorów nie przybywa? Powodów może być wiele – te najważniejsze omawiam w dzisiejszym wpisie. Jeśli chcesz zwiększyć swoją widoczność w mediach społecznościowych, koniecznie zapoznaj się z treścią niniejszego artykułu. Omawiam nie tylko przyczyny małego wzrostu obserwatorów na Instagramie, ale przedstawiam także różnorodne strategie, dzięki którym trafisz do odpowiednich osób, które staną się Twoimi followers’ami.

 

Mało follow na Instagramie. Dlaczego obserwatorów nie przybywa?

Mimo wysiłków w zakresie publikowania treści i regularności zauważyłaś, że ilość Twoich obserwujących wcale nie rośnie? Istnieje kilka czynników, które mogą wpływać na brak wzrostu liczby followers’ów. Wiele razy wspominałam już, że najważniejsze jest określenie grupy docelowej, celów i strategii. Bez tego nie będziesz wiedziała, jakie treści tworzyć i tym samym nie będziesz docierać do osób, które naprawdę są zainteresowane Twoim contentem.

A co w sytuacji, kiedy mamy już przygotowaną całą strategię, a liczba obserwujących wciąż nie rośnie lub rośnie bardzo powoli? Poniżej omawiam kilka czynników, które z reguły wpływają na brak wzrostu liczby follower’sów.

 

To, co robisz, jest źle dopasowane i nieciekawe

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na popularność na IG jest dopasowany i ciekawy content. Jeśli publikujesz posty, które nie wzbudzają zainteresowania, nie są przystosowane do preferencji Twojej grupy docelowej, nie są też oryginalne, nie będą przyciągać nowych obserwatorów. Jak rozwiązać ten problem? Zastanów się, co interesuje Twoją grupę docelową. Jakie tematy ich angażują? Jakie wartości chcieliby widzieć na Twoim profilu? Poznaj swoją grupę docelową i zacznij tworzyć content, biorąc pod uwagę ich zainteresowania, potrzeby i ewentualne problemy, które mogłabyś rozwiązać za pomocą swojego produktu lub usługi.

 

Twój content wizualnie nie jest zachęcający

Nawet ciekawy i wartościowy content nie zawsze będzie przyciągał nowych obserwujących. Jak to możliwe? Otóż pamiętaj, że mimo wszystko na Instagramie – i innych mediach społecznościowych – wizualny aspekt ma duże znaczenie. Jeśli Twoje zdjęcia lub grafiki nie są wizualnie atrakcyjne, trudno będzie im przyciągnąć uwagę potencjalnych obserwatorów. Skup się zatem na jakości zdjęć, wykorzystuj narzędzia do edycji, do tworzenia grafik i komponuj takie posty, które będą wyróżniać się na tle innych użytkowników Instagrama.

Czekasz bezczynnie, aż zainteresowani znajdą Cię samodzielnie

Czekanie na to, aż potencjalny obserwator sam nas znajdzie, to duży błąd, który wciąż popełnia wiele osób – szczególnie na początku prowadzenia swojego profilu na Instagramie. Warto promować swoje konto aktywnie już od jego założenia, angażować się w społeczność tej aplikacji i oczywiście współpracować z innymi użytkownikami. Oczywiście, to wszystko wymaga nie tylko czasu, ale i wysiłku – gwarantuję jednak, że aktywne działania na pewno korzystnie wpłyną na liczbę Twoich obserwatorów.

 

Gdzie i jak docierać do obserwatorów w 2023 roku?

Przyczyn niskiego przyrostu obserwatorów jest wiele – większość z nich omówiłam w pierwszej części niniejszego artykułu. Teraz przejdę do strategii. Gdzie i jak docierać do nowych obserwatorów w 2023 roku? Jeśli zależy Ci na nowych użytkownikach, których następnie przeprowadzisz przez cały lejek sprzedażowy, aby na końcu stali się także Twoimi klientami, koniecznie sprawdź poniższe działania i wdroż te, które będą dla Ciebie najlepszym rozwiązaniem.

 

Reklama na treści wartościowe

W przypadku reklamy na treści wartościowe nie chodzi o płatne reklamy, ale o tworzenie takich postów, które przyciągną uwagę innych użytkowników. Skup się zatem na tworzeniu przydatnych, inspirujących, edukacyjnych czy zabawnych treści. Publikuj posty, które będą dostarczać wartość Twojej grupie docelowej. Takie publikacje mają większą szansę, że zostaną udostępnione przez Twoich obserwujących i tym samym zaczną docierać do nowych, potencjalnych odbiorców. Stwórz koniecznie kalendarz publikacji, który pomoże Ci tworzyć i udostępniać wartościowe treści regularnie.

 

Słowa kluczowe w nazwie użytkownika i nazwie

Nazwa użytkownika na profilu może pomóc Ci w przyciągnięciu nowych osób na swoje konto. Pamiętaj, aby wybrać takie słowa kluczowe, które są związane nie tylko z Twoją marką, ale przede wszystkim tematyką Twojego profilu. Dzięki słowom kluczowym Twoje konto będzie bardziej widoczne w wynikach wyszukiwania, które użytkownicy z reguły wykorzystują do szukania interesujących ich osób, usług czy nawet produktów.

 

TikToki zachęcające do przejścia na Instagram

TikTok jest kolejną popularną platformą społecznościową. Jeśli masz mało follow na Instagramie, koniecznie wykorzystaj tę aplikację do pozyskiwania nowych obserwujących na Instagramie. Jak? Twórz angażujące i ciekawe filmy na TikToku, a następnie zachęcaj swoich obserwujących, aby odwiedzali Twój profil na Instagramie. Link do konta na IG umieść między innymi w opisach swoich filmów. Polecam też umieścić go w biogramie, aby Twoi obserwujący na TikToku mogli łatwo przejść na Twoje konto na Instagramie.

 

Wartościowe rolki publikowane regularnie

Rolki w dalszym ciągu cieszą się sporą popularnością, dlatego zachęcam Cię do tego, abyś wykorzystała ten format na swoim koncie na Instagramie. Twórz ciekawe i angazujące reelsy, które będa związane z Twoją marką lub tematyką Twojego profilu. Postaw na wartościowe, zabawne czy kreatywne treści – to one mają aktualnie duży potencjał w przyciąganiu nowych obserwatorów.

 

Pinterest

Jak jeszcze przyciągnąć nowych obserwujących na swoje konto na Instagramie? Zacznij publikować ciekawe grafiki lub zdjęcia na Pintereście! Czym jest Pinterest? Otóż do platforma wizualna, na której możesz udostępniać swoje zdjęcia i tworzyć tablice z inspirującymi Ciebie “pinami”, które opublikował ktoś inny. Wykorzystaj Pinteresta do zdobywania nowych obserwujących na Instagramie. Jak? Publikuj oryginalne zdjęcia, dodając odpowiednie słowa kluczowe i opisy. Nie zapominaj o linku do Twojego profilu na Instagramie.

 

Bądź aktywna i angażuj się w społeczność swojej branży

Bądź aktywna w swojej branży i zacznij angażować się w jej społeczność! Komentuj i like’uj treści innych użytkowników, którzy są związani nie tylko z Twoją branżą, ale ogólnie z tematyką, którą sama podejmujesz na swoim koncie na IG. Zadbaj o to, aby zostać zauważoną wśród osób, które mają podobne zainteresowania. Dzięki takim działaniom możesz przyciągnąć uwagę nowych obserwatorów.

 

Wyzwania

Wyzwania na Instagramie nierzadko przyciągają uwagę użytkowników i zachęcają do dołączenia danej społeczności. Warto wykorzystać to narzędzie, jeśli zależy Ci na zwiększeniu liczby followersów. Pamiętaj o tym, aby organizować wyzwania ciekawe, angażujące i takie, które naprawdę zachęcą potencjalnego do udziału – a ostatecznie do zaobserwowania Twojego konta.

 

Karteczki do zamówienia z prośbą o dodanie i oznaczenia marki

Jeśli sprzedajesz fizyczne produkty, koniecznie dołączaj do zamówień karteczki z prośbą o dodanie Twojego instagramowego profilu lub oznaczenia ogólnie Twojej marki w postach lub story. Klienci, którzy są zadowoleni z produktów, chętniej podzielą się swoimi opiniami w internecie. Zachęć, aby klient rozpakował paczkę na story lub wrzucił na swój feed post z Twoimi produktami, oznaczając Twój profil.

 

Wspólne posty

Współpracując z innymi użytkownikami na Instagramie, którzy są z Twojej branży lub stanowią świetne uzupełnienie dla Twojej tematyki. Wybieraj szczególnie tych, którzy mają podobną liczbę obserwujących. Zacznij organizować wspólne posty czy story z innymi twórcami, ponieważ taka wymiana widoczności przynosi z reguły same korzyści dla obu stron i pomaga w docieraniu do nowych obserwatorów.

 

Gościnne live’y

Live’y gościnne to idealny sposób nie tylko na angażowanie swojej społeczności, ale także na przyciągnięcie nowych obserwatorów – podobnie jak wspólne posty. Zaproszenie influencera, branżowego eksperta czy innego użytkownika przyciągnie jego widzów na Twój profil. Wspólne dyskusje oraz aktywność na żywo powinna przynieść korzyści nie tylko w postaci większego zaangażowania, ale także w postaci większej liczby obserwatorów.

 

Podpięcia w stopce na stronie WWW, na Facebooku etc.

Masz konta na innych mediach społecznościowych? A może postawiłaś niedawno swoją stronę firmową? Ułatw użytkownikom znalezienie swojego profilu na IG, umieszczając link do konta na przykład w stopce na swojej stronie WWW oraz na innych platformach społecznościowych. To bardzo proste działanie, które może przekształcić zainteresowanych w obserwujących.

 

Informacje o profilu na Instagramie w lokalu

Prowadzisz lokalny biznes? Koniecznie umieść informacje na temat swojego profilu na Instagramie w swoim lokalu! Zachęć klientów do obserwowanie Cię na Instagramie. Jak to zrobić? Możesz poinformować ich, że dzięki temu zawsze będą na bieżąco z Twoją ofertą, promocjami czy nowościami.

 

Dostarczenie przestrzeni do tworzenia User Generated Content

Masz mało follow na Instagramie i chcesz zwiększyć liczbę obserwujących? Polecam także pozwolić swojej społeczności na to, aby ta udostępniała własne treści związane z Twoimi produktami lub usługami. Mogą to być recenzje, zdjęcie z Twoim produktem czy filmiki, na których klient pokazuje, jak korzysta z Twojej usługi lub produktu. User Generated Content – w skrócie UGC – sprawia, że marka staje się bardziej autentyczna. A jak wiadomo, autentyczność i zaangażowanie zawsze przyciągają uwagę innych. Tym sposobem możesz zwiększyć liczbę obserwujących Twój profil na Instagramie.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *