Co to jest CTA na Instagramie?

Co to jest CTA na Instagramie?

CTA to kluczowy element strategii marketingowej, którego zadaniem jest pomoc w zwiększeniu zaangażowania i konwersji. Aby jednak CTA było skuteczne i spełniało swoją funkcję, trzeba wiedzieć, jak dobrze je skonstruować. Co to jest CTA na Instagramie? Dlaczego warto go używać? Jak zrobić skuteczne CTA? Na pytania odpowiadam w poniższym artykule.

 

  1. Co to jest CTA na Instagramie?
  2. Gdzie używa się CTA poza IG?
  3. Jak zrobić dobre CTA?
  4. Dlaczego warto stosować CTA na Instagramie?

 

W marketingu online skuteczność komunikacji z grupą docelową jest istotna, jeśli zależy nam na osiągnięciu sukcesu. Jak zwiększyć zaangażowanie społeczności na Instagramie? Jednym ze świetnych rozwiązań jest CTA – Call to Action. Czym jest CTA i gdzie się go używa? Jak skonstruować dobre CTA – w tym również na Instagramie? Szczegóły na temat kwestii Call to Action znajdziesz w dzisiejszym wpisie. Już teraz zapoznaj się z jego treścią, a następnie zacznij jeszcze bardziej angażować swoją społeczność.

 

Co to jest CTA na Instagramie?

Co to jest CTA? Otóż CTA to skrót od Call to Action i jest kluczowym elementem właściwie każdej marketingowej strategii. Pełni rolę swego rodzaju zachęty, którą kierujemy bezpośrednio do naszego odbiorcy. CTA wykorzystuje się w celu skłonienia użytkownika, aby ten podjął jakąś konkretną akcję. Ogólnie Call to Action — po polsku: wezwanie do działania — może przybrać wiele form i tym samym mieć przeróżne cele. Wszystko zależy od kontekstu i platformy, na której chcemy wykorzystać CTA.

W praktyce za pomocą CTA możemy poprosić użytkownika o wiele rzeczy – najczęściej chodzi o kliknięcie linku, zapisanie się na newsletter, udostępnienie naszej treści w social media czy dokonania zakupu. Ważne jest, aby takie Call to Action było jasne, precyzyjnie określone i – przede wszystkim – łatwe do wykonania przez naszego odbiorcę.

Jak zwiększyć zaangażowanie obserwujących na Instagramie? Zacznij stosować CTA w swoich postach, konkretnie wskazując, jakiej akcji oczekujesz od swoich odbiorców. Polecam przy konstruowaniu Call to Action stosować dynamiczne i angażujące słownictwo. Nie zapominaj również o tym, aby wezwanie do działania było dostosowane do specyfiki platformy, na której planujesz je umieścić. Nieco inaczej może ono wyglądać w artykule na blogu firmowym, a inaczej w poście na Instagramie. Jeśli zatem chcesz skłonić swoich odbiorców do podjęcia określonej akcji, koniecznie wykorzystaj CTA.

 

Gdzie używa się CTA poza IG?

Gdzie używa się CTA? Call to Action jako narzędzie, które wykorzystuje moc perswazji, aby nakłonić daną grupę docelową do podjęcia jakiejś określonej akcji, znajduje zastosowanie w przeróżnych miejscach w Internecie. Najczęściej są to strony internetowe, maile marketingowe, media społecznościowe, reklamy online czy materiały wideo. W przypadku stron internetowych dobre CTA można umieścić zarówno na stronie docelowej, jak i na landing page, blogu czy pod konkretną treścią. Tworząc skuteczne CTA na stronie internetowej, możesz z łatwością nakłonić swoich odbiorców do zapisu na newsletter, pobrania danego materiału czy do zakupu Twoich produktów.

W kampaniach mailingowych CTA również pełni kluczową funkcję. Wezwanie do działania możesz umieścić w samej treści wiadomości lub w formie wyraźnego przycisku, który przeniesie odbiorcę na kolejną stronę czy do formularza. Jeśli natomiast chodzi o wspomniane media społecznościowe, tutaj także warto wykorzystać moc CTA. Narzędzie sprawdzi się nie tylko na Instagramie, ale i Facebooku, LinkedIN czy nawet Twitterze. Gdzie umieszczać Call to Action w mediach społecznościowych? Okazuje się, że nie tylko w postach, ponieważ dobrą opcją będzie stosować CTA również na stories czy w reklamach.

Dobre skonstruowane CTA, które wykorzystasz na swoim Instagramie, to gwarancja większej liczby polubień, udostępnień, komentarzy czy innych interakcji. Aby jednak Call to Action było skuteczne, musisz wiedzieć, jak konstruować dobre wezwanie do działania.

 

Jak zrobić dobre CTA?

Jak zrobić dobre CTA? Przede wszystkim musisz na początku określić cel takiego wezwania do działania. Jakiego rezultatu oczekujesz? Chcesz, aby Twoi obserwujący pobrali Twój e-book? A może zależy Ci na tym, aby zaczęli odwiedzać Twoją stronę firmową lub kupiły Twój produkt? CTA musi być dopasowane do zamierzonego celu.

Dobre CTA to takie, w którym wykorzystuje się dynamiczne słownictwo. Używaj czasowników, które są aktywne i które zachęcają do działania – np.: „Kliknij”, „Subskrybuj”, „Odkryj”, „Zapisz się” i tak dalej. Wybierz takie słowa, które mogą wywołać emocje i – co równie ważne – pobudzić ciekawość.

Jak widzisz, wyżej wspomniane czasowniki są w drugiej osobie liczby pojedynczej. Brzmią nieco jak rozkaz, ale jak do tej pory całkiem nieźle działały. Od pewnego czasu odchodzi się od tej formy i coraz częściej stosuje czasowniki aktywne w pierwszej liczbie pojedynczej. Oczywiście, jest to świetna opcja, która w wielu przypadkach działa nawet lepiej niż druga osoba liczby pojedynczej. Warto jednak pamiętać, że takie rozwiązanie nie sprawdzi się w każdej branży. Trzeba to dopasować nie tylko do platformy, ale również do grupy docelowej, dla której tworzysz treści na Instagramie i produkty. Wybór odpowiedniej formy wiąże się nierzadko z szeregiem badań, które wykonują takie osoby jak UX Writer czy UX Designer. Jeśli jednak nie masz możliwości, aby skonsultować się ze specjalistą, przetestuj obie formy i sprawdź, która z nich jest efektywniejsza.

Skuteczne CTA to również takie, które się wyróżnia. Oczywiście w samym poście na Instagramie mamy ograniczone możliwości, jeśli chodzi o wizualny aspekt treści, ale w publikowanej grafice, na stories czy na naszej stronie internetowej – jeśli ją masz – warto wyróżnić CTA tak, aby przyciągało uwagę Twojego odbiorcy. Możesz skorzystać z kontrastowych kolorów, czytelnych czcionek i wyraźnych przycisków.

 

Gdzie umieszczać skuteczne CTA na IG?

Publikujesz na swoim Instagramie interesujące treści, ale wciąż wydaje Ci się, że zaangażowanie Twojej społeczności jest bardzo małe? A może Twoje posty w ogóle nie mają zaangażowania? Jak zachęcić odbiorców do pożądanych interakcji? Właśnie poprzez Call to Action – po prostu wezwij ich do działania!

Na Instagramie jest kilka miejsc, które warto wykorzystać dla CTA. Oczywiście na końcu publikowanego posta nie zapomnij zachęcić swoich odbiorców do tego, aby zostawili komentarz, udostępnili Twoją treść na swoim stories czy polubili wpis.

Możesz także stworzyć interaktywne stories z sondą, okienkiem do zadawania pytań, emotkami, które można kliknąć, aby zareagować na daną publikację czy z linkiem na Twoją stronę internetową.

Nie zapomnij również o tym, aby umieścić CTA w swoim biogramie. Szczególnie że na tę chwilę jedynie tam (poza stories) można umieszczać klikalne linki. Warto to wykorzystać, umieszczając link do danej strony lub swojej oferty. Oczywiście link ten należy poprzedzić odpowiednim (zachęcającym) CTA.

 

Dlaczego warto stosować CTA na Instagramie?

Dlaczego warto stosować CTA? Bez względu na to, czy mówimy tu o Call to Action na IG, czy stronę Internetową, dobre wezwanie do działania zawsze będzie angażować odbiorców i zachęcać ich do danej interakcji. CTA musi być nie tylko odpowiednio sformułowane, ale także atrakcyjne – możesz wywołać emocje, pobudzić ciekawość czy zainspirować swoją grupę docelową do tego, aby ta podjęła interesującą Cię aktywność.

Kolejną zaletą CTA jest oczywiście generowanie konwersji. Call to Action bezpośrednio wpływa na generowanie konwersji, jeśli tylko jest wyraźne i zdecydowanie zachęca do wykonania danej akcji. W zależności od Twoich intencji, CTA ma zachęcić do zakupu, pobraniu materiału, subskrypcji czy skontaktowania się z Tobą. Bez wezwania do działania Twoje publikacje nie będą tak efektywne, jak byłyby, gdybyś to CTA umieściła w odpowiednim miejscu.

CTA to bardzo ważna część publikacji na Instagramie, ale jeśli chcesz cofnąć się krok wcześniej i nauczyć się określać grupę docelową, jakie posty tworzyć i za co odpowiadają konkretne formaty, a także jak przygotować profil na nowych obserwujących, sprawdź moje mini kursy! 

 

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *