Lejek sprzedażowy. Jak zaopiekować się klientem po kampanii sprzedażowej?

Lejek sprzedażowy. Jak zaopiekować się klientem po kampanii sprzedażowej?

Po zakończeniu jednej kampanii sprzedażowej, wiele firm popełnia wciąż ten sam błąd. A mianowicie marki skupiają się na zdobywaniu nowych klientów i tym samym generowaniu kolejnych transakcji. Dlaczego uważam, że to błąd? Co zrobić po kampanii sprzedażowej? Jeśli chodzi o lejek sprzedażowy, jaki jest jego ostatni etap? Szczegóły na ten temat omawiam w dzisiejszym wpisie. Już teraz zapoznaj się z poniższym artykułem.

    1. Co zrobić po kampanii sprzedażowej? Lejek sprzedażowy
    2. Jak utrzymać klienta po kampanii sprzedażowej?
    3. Dlaczego opieka nad klientami jest kluczowa po kampanii sprzedażowej?

Koniec kampanii sprzedażowej nie oznacza wcale końca interakcji z klientami. To moment, w którym warto zadbać o tę relację, którą już udało Ci się nawiązać przez cztery etapy lejka sprzedażowego. Właściwa opieka nad klientem po zakończeniu kampanii sprzedażowej może przynieść wiele korzyści – szczególnie długoterminowych. Co zrobić po kampanii sprzedażowej? Jak zaopiekować się swoim klientem? Dlaczego ta opieka jest aż tak ważna? Na pytania odpowiadam w dzisiejszym wpisie. Jeśli właśnie kończysz swoją kampanię sprzedażową, już teraz sprawdź, jakie działania wdrożyć, aby zatrzymać klientów, którzy skorzystali z Twojej oferty.

Co zrobić po kampanii sprzedażowej? Lejek sprzedażowy

Co zrobić po kampanii sprzedażowej? Jak wspominałam w artykule Co to jest lejek sprzedażowy i jak działa, ostatnim etapem jest tak zwane “zaopiekowanie” i tym samym zatrzymanie klienta. Oczywiście, że podstawą zatrzymania klienta jest dobry produkt i usługa. Jeśli produkt lub usługa spełniają oczekiwania klienta i rozwiązują jego problem, chętniej do Ciebie wróci i skorzysta ponownie z Twojej oferty — o ile się nim odpowiednio zaopiekujesz po transakcji.

Opieka na klientami po kampanii sprzedażowej jest kluczowa, jeśli zależy nam na jego utrzymaniu. Jakie działania możesz wykonać, aby klient został z Tobą na dłużej? Przede wszystkim zacznij pracować nad większą liczbą produktów i usług. Poszerz swoją ofertę, aby klient mógł skorzystać z czegoś więcej niż z tego jednego towaru, który już u Ciebie kupił.

Równie świetną opcją będzie wprowadzenie zniżek dla stałych klientów. Ponadto polecam zastanowić się i wdrożyć bezpłatne dodatki. Chodzi – na przykład – o dodatkowe materiały, które Twoi klienci otrzymają od Ciebie zupełnie za darmo. Z działań, które warto wdrożyć jeszcze na piątym etapie lejka sprzedażowego są programy lojalnościowe, polecenia czy zaproponowanie klientowi zostanie ambasadorem marki.

Jak utrzymać klienta po kampanii sprzedażowej?

Jak utrzymać klienta po kampanii sprzedażowej? Poza wspomnianymi wyżej działaniami polecam ustawić automatyczne wiadomości ze spersonalizowanymi podziękowaniami, które Twój klient otrzyma po kilku dniach od złożenia zamówienia. W takiej wiadomości możesz dodatkowo poprosić o wystawienie opinii, dodać jakiś gratisowy produkt czy kod rabatowy na Twoje inne produkty. Równie świetną opcją będzie przesyłanie mailowo specjalnych ofert – na przykład z okazji urodzin klienta czy świąt, jeśli planujesz je na przestrzeni roku wprowadzić.

Pamiętaj również o tym, aby zadbać o obsługę posprzedażową. Bez względu na to, czy zajmujesz się sprzedażą produktów fizycznych, czy są to towary dostępne w formie elektronicznej, koniecznie zwróć uwagę na to, aby proces ewentualnych gwarancji czy odpowiadania na dodatkowe zapytania, szedł przede wszystkim bezproblemowo i nie zajmował Ci zbyt dużo czasu.

Dlaczego opieka nad klientami jest kluczowa po kampanii sprzedażowej?

Dlaczego opieka nad klientem po kampanii sprzedażowej jest aż tak kluczowa? Wdrożenie odpowiednich działań da Ci wiele korzyści. Do nich zalicza się między innymi budowanie lojalności, utrzymanie długoterminowych relacji czy generowanie rekomendacji. Utrzymując kontakt z klientem, możesz dowiedzieć się o jego ewentualnych problemach, co może zaowocować pomysłem na kolejny produkt lub usługę. Takie utrzymywanie relacji ze swoimi klientami po kampanii sprzedażowej daje wiele okazji do dalszych współprac.

Gwarancja wsparcia i szybkie reagowanie na potrzeby swoich klientów buduje także zaufanie i same pozytywne doświadczenia. Wspomniane przeze mnie programy lojalnościowe czy darmowe dodatki to także świetny sposób na podziękowanie swoim klientom między innymi za to, że Ci zaufali.

Ostatni etap lejka sprzedażowego to także idealna okazja do tego, aby zebrać opinie od swoich klientów. Feedback od klienta jest istotny, ponieważ będziesz wiedziała, co ewentualnie zmienić lub dodać do swoich produktów. Dowiesz się, czy Twoja usługa się sprawdza, czy spełnia oczekiwania Twoich klientów. Poza opiniami, które mogą zostawić Ci klienci w formie komentarza czy przez wiadomość prywatną, możesz zorganizować na swoim stories ankietę dla swoich klientów.

Jeśli chcesz poznać więcej informacji na temat lejka sprzedażowego i o wszystkich jego etapach, znajdziesz je w moim kursie Lejek sprzedażowy na Instagramie. 

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *