Co to jest lejek sprzedażowy i jak działa?

Co to jest lejek sprzedażowy i jak działa?

Chcesz wykorzystać Instagram do pozyskiwania klientów i zwiększenia swoich zysków? Masz już swoją społeczność i zależy Ci na tym, aby zamienić swoich obserwujących w klientów? W takiej sytuacji zacznij planować swoje treści w oparciu o lejek! Dlaczego warto to zrobić? Co to jest lejek sprzedażowy? Do czego dokładnie potrzebny jest lejek sprzedażowy? Na jakie etapy dzieli się lejek sprzedażowy? Szczegóły na ten temat znajdziesz w dzisiejszym wpisie — już teraz zapoznaj się z jego treścią!

  1. Co to jest lejek sprzedażowy?
  2. Z jakich etapów składa się lejek sprzedażowy?
  3. Po co mi lejek sprzedażowy?

Nie od dziś wiadomo, że potencjalny klient chętniej korzysta z danej oferty, jeśli zna, lubi i ufa sprzedającemu. Dlatego tak ważne jest, aby swoją strategię sprzedażową rozpoczynać właśnie od zbudowania rozpoznawalności marki i zdobycia klientów, którzy nas polubią i nam zaufają. Jak zatem zamienić swoich obserwujących na Instagramie — i osoby, które jeszcze nas nie obserwują — w klientów? Tworząc strategię z wykorzystaniem lejka sprzedażowego! Co to jest lejek sprzedażowy? Na jakie etapy dzieli się lejek sprzedażowy? Po co mi tak właściwie ten lejek sprzedażowy? Na pytania odpowiadam w poniższym artykule.

Co to jest lejek sprzedażowy?

Prowadzisz Instagrama? Chcesz wykorzystać tę platformę do sprzedaży swoich produktów lub usług? Zaczęłaś już prowadzić kampanie sprzedażowe, ale wciąż nie udaje Ci się uzyskać takich efektów, na jakich najbardziej Ci zależy? Masz wrażenie, że Twoje treści, w których opowiadasz o swoich produktach, trafiają w próżnię i nikt ich nie kupuje? Jak skutecznie sprzedawać na Instagramie? Bez planowania treści w oparciu o lejek sprzedażowy skuteczna sprzedaż nie jest właściwie możliwa.

Co to jest lejek sprzedażowy? Otóż lejek sprzedażowy — zwany również lejkiem marketingowym, dochodowym czy zakupowym — to swego rodzaju droga, którą musi przejść Twój klient, zanim właściwie się nim stanie. To inaczej ścieżka zakupowa, która prowadzi Twojego odbiorcę od etapu poznania marki do stania się lojalnym klientem. Co to jest lejek sprzedażowy? To także nienachalna i intuicyjna technika sprzedaży, którą warto wykorzystać, jeśli zależy nam na zbudowaniu stabilnego i zyskownego biznesu. Za pomocą tej techniki buduje się punkty styku klienta z firmą.

Ważne! Zanim wdrożysz lejek sprzedażowy, pamiętaj o:

  • określeniu celów działań na Instagramie,
  • określeniu grupy docelowej,
  • określeniu tematyki,
  • poprawnym uzupełnieniu profilu na IG.

Co to jest lejek sprzedażowy? Rodzaje lejków

Aktualnie wyróżnia się kilka rodzajów lejków, które między sobą różnią się ilością etapów oraz celem, jaki za ich pośrednictwem można ostatecznie osiągnąć. Do najpopularniejszych zalicza się lejek sprzedażowy, reklamowy, produktowy, marketingowy, mailingowy i contentowy. W swoim autorskim szkoleniu — Lejek sprzedażowy na Instagramie — uczę przede wszystkim tej techniki, która doskonale sprawdza się na Instagramie. Zacznij działać zgodnie z lejkiem sprzedażowym z mojego kursu, jeśli zależy Ci na dotarciu do swojej grupy docelowej i zamianie obserwatorów w lojalnych klientów!

Z jakich etapów składa się lejek sprzedażowy?

Już wiesz, co to jest lejek sprzedażowy? A zatem możemy przejść do etapów, z których składa się dobry lejek sprzedażowy. Otóż lejek, który polecam wykorzystać na Instagramie, zbudowany jest z czterech etapów — właściwie pięciu, ale ten ostatni traktuję jako dodatkowy (co nie oznacza, że nie jest równie ważny, jak inne):

  • I etap — zauważenie,
  • II etap — polubienie,
  • III etap — zaufanie,
  • IV etap — kupowanie,
  • V etap — zaopiekowanie.

Pierwszy etap — zauważyć — dotyczy tego, że Twoi klienci muszą się w jakiś sposób o Tobie dowiedzieć. Jak dać się zauważyć? Przede wszystkim postaw na wartościowy content. Publikuj takie treści, które będą odpowiadać na problemy określonej przez Ciebie wcześniej grupy docelowej. Skup się na tym, co dla Twojej grupy docelowej jest najważniejsze. Taki wartościowy content, który zacznie zbierać reakcje Twoich obserwujących, ma szansę trafić do tych osób, które jeszcze Cię nie obserwują. Zacznie wyświetlać się między innymi w zakładce „Eksploruj” czy w „Najpopularniejszych” pod danym hashtagiem. Pamiętaj również o tym, że gdy tworzysz wartościowy content, odbiorcy będą dużo chętniej się angażować. Nie chodzi tylko o reagowanie na treści za pomocą like’ów czy komentarzy, ale także udostępnień. Reakcje osób, które już Cię obserwują, napędzają zasięgi. A dzięki temu dotrzesz ze swoimi postami do nowych obserwujących.

Drugi etap to polubienie. Jeśli chcesz, żeby Twój obserwator stał się Twoim klientem, musi Cię polubić. Na tym etapie ważne jest, aby nawiązywać więź ze swoimi potencjalnymi klientami. Jak to zrobić? Jakie formaty wykorzystać do budowania więzi z obserwatorami? Świetnie sprawdzą się między innymi stories.

Trzeci etap to zaufanie. Potencjalny klient poza polubieniem musi także Ci zaufać. Bez tego niestety nie będzie jeszcze skłonny do kupienia Twojego produktu czy skorzystania z Twojej usługi. Jak wzbudzić zaufanie do siebie? Na przykład pokazując produkt w użyciu za pomocą reels’ów oraz organizując transmisje na żywo.

Czwarty etap — kupowanie — to właśnie ten moment, kiedy klient chętniej skorzysta z oferty. Takim klientem jest osoba, która Cię poznała, polubiła i zaufała — a zatem przeszła przez trzy pierwsze etapy lejka sprzedażowego. Warto jednak tę sprzedaż wspomóc, aby zwiększyć szanse, że osiągniemy założony przez nas cel. Co się sprawdza, jako wspomaganie sprzedaży? Dobrym rozwiązaniem będą darmowe konsultacje, kampanie sprzedażowe, czasowe promocje czy zachęcanie do rozmów przez maila, wiadomości prywatne na Instagramie lub nawet telefon.

Piąty etap, który traktuję jako dodatkowy — ale równie ważny — to zaopiekowanie. Na tym etapie chodzi o utrzymanie dotychczasowego klienta. Co zrobić, kiedy klient już kupi nasz produkt lub skorzysta z naszej usługi? Świetną opcją będzie — na przykład — zaproponowanie zniżki dla stałych klientów, programy lojalnościowe czy różnego rodzaju bezpłatne dodatki.

Po co mi lejek sprzedażowy?

Zastanawiasz się, po co Ci lejek sprzedażowy? Lejek sprzedażowy jest potrzebny między innymi po to, aby zaplanować — na przykład sprzedaż czy content publikowany na profilu. Planowanie treści w oparciu o lejek sprzedażowy zwiększa efekty i ułatwia analitykę. Ponadto buduje relację z Twoją grupą docelową i wspiera automatyzację. Do zalet zalicza się również to, że dzięki działaniom opierającym się o lejek sprzedażowy, jesteś w stanie zebrać uwagę odbiorcy i zwiększyć punkty styku potencjalnych klientów z Twoją marką. Pamiętaj, że najważniejsze w projektowaniu lejka są problemy oraz potrzeby wszystkich Twoich odbiorców, którzy należą do Twojej grupy docelowej.

Lejek sprzedażowy nie tylko pomaga planować content. Dzięki niemu będziesz wiedziała:

  • jakie treści tworzyć,
  • jaki jest cel konkretnych formatów,
  • jaki jest cel konkretnych treści,
  • czy wszystko działa.

Ta technika sprzedaży jest też potrzebna po to, aby móc osiągać wyznaczone przez siebie cele oraz aby nasze działania przynosiły oczekiwane rezultaty. Jeśli do tej pory nie prowadziłaś sprzedaży swoich produktów w oparciu o odpowiednio zaprojektowany lejek sprzedażowy, zapisz się na kurs Lejek sprzedażowy na Instagramie, a nauczę Cię, jak działać na IG, docierać do potencjalnych klientów i prowadzić skuteczną sprzedaż na tej platformie! Na szkoleniu omawiam również, jakie formaty publikacji na Instagramie stosować na każdym etapie lejka!

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *