Jak pozyskiwać klientów przez Instagram

Społeczność, autentyczność, sukces: Jak wykorzystać Instagram do wzmocnienia marki osobistej?

W dynamicznie rozwijającym się świecie mediów społecznościowych, Instagram stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi do budowania marki osobistej. Duża liczba użytkowników, różnorodność funkcji oraz możliwość interakcji to aspekty, które przekładają się na – tak właściwie – nieograniczone szanse dla osób chcących zaistnieć, sprzedać swoje produkty lub usługi, czy dzielić się swoją ekspercką wiedzą. Jednak sukces na Instagramie nie sprowadza się tylko i wyłącznie do zgromadzenia odpowiednio dużej liczby followersów. Kluczowymi elementami są zaangażowana społeczność, autentyczność i strategia skupiająca się wokół rozwoju marki osobistej. Jak wykorzystać Instagram do wzmocnienia marki osobistej? Na pytanie odpowiadam w dzisiejszym artykule. Z lektury niniejszej treści dowiesz się także, jak budować autentyczną relację ze swoimi obserwującymi.

 

  1. Jaka jest rola Instagrama w budowaniu marki osobistej?
  2. Jak wykorzystać Instagram do wzmocnienia marki osobistej? Definiowanie celów oraz strategii
  3. Jak kreować autentyczny wizerunek na Instagramie?
  4. Budowanie społeczności wokół marki osobistej
  5. Strategie zwiększania zaangażowania
  6. Rozpoczęcie współprac i influencer marketing
  7. Analizowanie sukcesu i dostosowywanie strategii
  8. Jak wykorzystać Instagram do wzmocnienia marki osobistej? Podsumowanie

 

Dziś Instagram jest nie tylko platformą, na której dzielimy się swoimi zdjęciami. To medium społecznościowe, które stało się wręcz potężnym narzędziem do budowania własnej marki. To miejsce, gdzie każda kreatywna osoba, ekspert czy przedsiębiorca może zaistnieć, docierając do szerokiej widowni i zbudować z nią autentyczną relację, aby następnie zamienić obserwujących w swoich klientów. Z tego względu sukces Instagrama dzisiaj nie sprowadza się tylko do zbierania liczby polubień czy followersów. Podjęcie działań na tym medium społecznościowym wymaga stworzenia strategii, zbudowania zaangażowanej społeczności i… autentyczności! Jak wykorzystać potencjał Instagrama do wzmocnienia swojej marki osobistej? Szczegóły na ten temat znajdziesz w dzisiejszym artykule.

 

Jaka jest rola Instagrama w budowaniu marki osobistej?

Jaka jest rola Instagrama w budowaniu marki osobistej? Instagram z ponad miliardem użytkowników z całego świata jest platformą społecznościową, na której możemy publikować zarówno zdjęcia, jak i posty w formie wideo. W ostatnich latach stał się kluczowym właściwie narzędziem dla twórców, przedsiębiorców, ekspertów czy influencerów – osób chcących niejako zaistnieć w świadomości swojej grupy docelowej. Dzięki różnorodnym funkcjom, jakie oferuje to medium społecznościowe, możesz tworzyć treści angażujące i przyciągające uwagę Twoich potencjalnych klientów.

Jeśli zatem chcesz zwiększyć świadomość swojej marki osobistej oraz zwiększyć sprzedaż, Instagram jest do tego idealnym narzędziem. Ale jak wykorzystać IG do budowania marki osobistej, docierania do potencjalnych klientów i zwiększenia swoich zysków ze sprzedaży produktów lub usług?

 

Jak wykorzystać Instagram do wzmocnienia marki osobistej? Definiowanie celów oraz strategii

Zanim zaczniesz działać na Instagramie, aby wzmocnić swoją markę osobistą i znaleźć poprzez tę platformę nowych klientów, musisz określić swoje cele. Równie istotne jest stworzenie spójnej strategii, o czym wspominałam już niejednokrotnie. Bez wyraźnych celów trudno będzie ocenić, czy podjęte przez Ciebie działania są skuteczne. Chcesz zwiększyć świadomość swojej marki? Zależy Ci na tym, aby dotrzeć do nowej widowni? Interesuje Cię promowanie swoich produktów lub usług? A może chcesz dzielić się z szerszą publicznością swoją wiedzą ekspercką w danej dziedzinie? Dokładnie określ swoje cele i dostosuj do nich strategię.

Szczegółowo kwestię określania grupy docelowej oraz tworzenia contentu odpowiadającego na wyznaczone cele, a także odpowiedniego przygotowania profilu omawiam między innymi w moich mini kursach: Uzupełnij profil na Instagramie, Określ grupę docelową, Twórz content na Instagramie. Już teraz sprawdź je i dowiedz się, co zrobić, aby Twoje konto na Instagramie weszło na wyższy poziom! Sprawdź, co zrobić, aby dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, którzy będą zainteresowani skorzystaniem z Twojej oferty. Pakiet 3 minikursów to kompletne kompendium wiedzy, skierowane zarówno do początkujących, jak i tych osób, które mają minimalną wiedzę na temat tego medium społecznościowego, ale chciałyby sobie ją odświeżyć i uporządkować. Określenie celów i strategii na początku prowadzenia IG jest kluczowe nie tylko w zdobywaniu nowych obserwujących, ale także w sytuacji, gdy planujemy wykorzystać to medium do promowania i sprzedawania swoich produktów. A zatem kroki te trzeba podjąć również przed wdrożeniem działań z każdego etapu lejka sprzedażowego.

Jak kreować autentyczny wizerunek na Instagramie?

Autentyczność to dziś kluczowy element w budowaniu marki osobistej. Użytkownicy Instagrama chcą poznać prawdziwą osobę, która zarządza danym kontem, a nie tylko jej wyidealizowaną wersję.

Z tego powodu warto pokazywać swoje prawdziwe JA, dzielić się swoją historią, pasjami, sukcesami i oczywiście porażkami. Wszystko to pomaga budować autentyczną relację z obserwatorami. Dodatkowo dzięki autentyczności na pewno wyróżnisz się wśród innych użytkowników Instagrama – na przykład wśród swojej konkurencji.

 

Budowanie społeczności wokół marki osobistej

Sukces na Instagramie zależy także od zaangażowanej społeczności wokół marki osobistej. Jak już wspominałam kilkukrotnie na swoim blogu, ważne jest, aby odpowiadać na komentarze oraz aktywnie uczestniczyć w dyskusjach ze swoimi obserwatorami. Zadawaj pytania w postach i zachęcaj do interakcji – na przykład na publikowanym przez siebie stories.

Pamiętaj, że Instagram jest dwustronnym kanałem komunikacji. Dziś nie wystarczy opublikować post i zamknąć aplikację z nadzieją, że ktoś zareaguje, zostawi komentarz czy poda dalej. Musisz wsłuchać się w swoją społeczność i na bieżąco reagować na jej potrzeby oraz wymagania.

Biorąc pod uwagę ten ostatni aspekt, Instagram staje się doskonałym narzędziem inspirującym do tworzenia następnych produktów. Jeśli zatem chcesz poszerzyć swoją ofertę o kolejne rozwiązania, poznawaj swoją społeczność na IG, dowiaduj się, jakie mają problemy i zastanów się, jak możesz je rozwiązać. To idealne źródło pomysłów na kolejne produkty i tym samym wzrost zysków!

 

Strategie zwiększania zaangażowania

Jak zwiększyć zaangażowanie swojej społeczności? Na to pytanie również odpowiadałam wielokrotnie, więc dziś tylko podsumuję opublikowane wcześniej informacje. Wykorzystaj dostępne funkcje Instagrama takie jak quizy czy ankiety na story, zachęcając tym samym swoich obserwujących do interakcji. Ponadto świetną opcją jest zadawanie pytań w publikowanych na feed’zie postach czy dawanie możliwości followers’om na to, aby to oni zadawali interesujące ich pytania Tobie.

Polecam także organizować live’y, wywiady na żywo z innymi twórcami, którzy działają w Twojej branży lub wyznają podobne do Twoich wartości. Równie świetną opcją są prośby o opinie. Jeśli ktoś skorzystał z Twoich usług lub produktów, nie bój się poprosić o podzieleniu się swoimi odczuciami. Wiele osób zanim zdecyduje się na zakup, często sprawdza oceny danego produktu lub usługi w Internecie. I dopiero wtedy podejmuje ostateczną decyzję.

 

Rozpoczęcie współprac i influencer marketing

Chociaż użytkownicy Instagrama coraz mniej ufają opiniom dużych influencerów, uważając je za mało wiarygodne, w dalszym ciągu są pewne osoby, z którymi warto nawiązać współpracę. Jeśli finansowo mamy oczywiście taką możliwość. Właściwie to aspekt ten dotyczy nie tylko samych influencerów, ale także innych marek czy specjalistów z naszej branży.
Ważne, aby wybierać osoby o podobnej grupie docelowej. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że to zwiększa szansę przyrostu obserwujących na naszym koncie. Ponadto będziesz mieć pewność, że nowe osoby to te, które faktycznie są zainteresowane Twoim contentem, produktami i usługami, a nie użytkownicy, którzy przyszli do Ciebie dlatego, że ich ulubiona influencerka czy marka nawiązała z Tobą współpracę.

Dlaczego niezainteresowani Twoim contentem obserwujący nie są dobrym rozwiązaniem? Głównie dlatego, że nie będą one reagować na Twoje publikacje, ponieważ te wcale ich nie interesują. A to z kolei ma negatywny wpływ na algorytm. Niezaangażowana w jakikolwiek społeczność sprawi, że Instagram ostatecznie oceni Twój profil jako mało interesujący i przestanie wyświetlać Twoje posty osobom, które faktycznie mogłyby być zainteresowane publikowanym przez Ciebie contentem. To oczywiście te osoby, które zaobserwowałyby Twój profil i – prawdopodobnie – stały się Twoimi klientami. Nie trać tej możliwości, skupiając się głównie na pozyskiwaniu followersów – szczególnie tych, które nie należą do Twojej grupy docelowej!

 

Analizowanie wyników i dostosowywanie strategii

Pamiętaj również o tym, aby regularnie analizować swoje wyniki i skuteczność podjętych przez Ciebie działań na Instagramie. Sprawdzaj między innymi dane związane z zaangażowaniem, czasem aktywności Twoich obserwujących czy zasięgiem. Dzięki temu będziesz wiedziała, co u Ciebie działa najlepiej, a które aspekty wypadają gorzej. Oczywiście te działania, które się nie sprawdzają, trzeba zmienić na lepsze i skuteczniejsze. Dostosowuj swoją strategię do zebranych przez siebie informacji i danych, jeśli zależy Ci na osiąganiu coraz do lepszych wyników!

 

Jak wykorzystać Instagram do wzmocnienia marki osobistej? Podsumowanie

Instagram jest dziś potężnym narzędziem, które możemy wykorzystać do wzmocnienia swojej marki osobistej. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest oczywiście autentyczność, zaangażowana społeczność i spójność w strategii. Pamiętaj o określeniu swoich celów, budowaniu wizerunku, który będzie autentyczny oraz o swojej aktywności i interakcji z obserwującymi Cię osobami.

Jeśli chcesz osiągać lepsze wyniki i wyjątkowe rezultaty, koniecznie analizuj dane, zmieniaj i poprawiaj działania, które się nie sprawdzają i dostosowuj strategię do wymagań swojej grupy docelowej.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *