budowanie społeczności na IG

Marka osobista na Instagramie – budowanie społeczności na IG. Cz. 2

Z budowaniem marki osobistej na mediach społecznościowych mocno powiązany jest taki aspekt jak budowanie społeczności. Dlaczego warto budować społeczność na Instagramie? Od czego zacząć budowanie społeczności na IG? Jak angażować swoją społeczność? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, chcesz poznać także skuteczne narzędzia do budowania społeczności na Instagramie, znajdziesz je w dzisiejszym wpisie. Już teraz zapoznaj się z treścią poniższego artykułu.

  1. Dlaczego warto budować społeczność na Instagramie?
  2. Od czego zacząć budowanie społeczności na IG?
  3. Jakie są skuteczne narzędzia budowania społeczności na Instagramie?
  4. W jaki sposób angażować swoją społeczność na IG?
  5. Budowanie społeczności na IG – podsumowanie

Jeśli chcesz odnieść sukces w dzisiejszym świecie social media, musisz zacząć budować społeczność na swojej platformie. Zaangażowana społeczność nie tylko zwiększy zasięg publikowanych przez Ciebie treści, ale dzięki niej zwiększy się także Twoja wiarygodność, zaufanie klientów i tym samym sprzedaż Twoich produktów lub usług. W dzisiejszym artykule pokażę Ci, jak zacząć budowanie społeczności na IG, jakie narzędzia są aktualnie najskuteczniejsze i jak angażować swoich obserwujących, aby chcieli wchodzić z Tobą w interakcje. Odkryj potencjał, jaki daje budowanie społeczności na IG i wykorzystaj go, aby osiągnąć sukces w mediach społecznościowych już teraz!

Dlaczego warto budować społeczność na Instagramie?

Dlaczego warto budować społeczność na Instagramie? Jeśli chodzi o budowanie społeczności na IG, takie działanie przynosi wiele korzyści. Po pierwsze, dzięki swojej społeczności, która jest zaangażowana, będziesz trafiać do potencjalnych, nieobserwujących jeszcze Twoje konta klientów. Po drugie zwiększysz swoją wiarygodność i zaufanie. A po trzecie – skutkiem tego wszystkiego będzie oczywiście wzrost sprzedaży i zasięgu.

Budowanie społeczności na IG – algorytm Instagrama i rola zaangażowania

Chociaż sam algorytm Instagrama zmienia się regularnie i dosyć często, jedno pozostaje niezmienne – a mianowicie zaangażowanie. Im bardziej aktywna oraz zaangażowana jest Twoja społeczność na Twoim profilu, tym większy będzie Twój zasięg. Instagram najczęściej nagradza te konta, które generują dużo interakcji – zarówno w postaci polubień, jak i udostępnień czy komentarzy. Dlatego warto poświęcić czas oraz wysiłek na budowanie zaangażowanej społeczności na swoim Instagramie.

Większa wiarygodność i zaufanie

Aktywna społeczność sprawia również, że Twoja wiarygodność oraz zaufanie do Ciebie stają się coraz większe. Kiedy inni ludzie widzą, że obserwujący na danym koncie są zaangażowani w dane treści, a do tego wyrażają pozytywne opinie, stają się bardziej skłonni do tego, aby zaufać właścicielowi profilu, zaobserwować go i czerpać korzyści z przekazywanych przez niego wartości. Wiarygodność jest kluczowa – zwłaszcza w przypadku osób, które chcą przekształcić swoich obserwujących w klientów!

Wzrost sprzedaży oraz zasięgów

Budowanie społeczności na IG, która będzie zaangażowana, ma bezpośredni wpływ nie tylko na zasięgi konta, ale i samą sprzedaż. Osoby, które obserwują Twój profil, które Cię lubią i Ci ufają, a dodatkowo reagują na publikowane przez Ciebie treści, są bardziej skłonni do tego, aby skorzystać z Twoich usług, kupować Twoje produkty i – co równie ważne – polecać Cię dalej. Pozytywne rekomendacje nierzadko mają bardzo duży wpływ na zasięgi i promocję naszych usług czy produktów.

Od czego zacząć budowanie społeczności na IG?

Od czego zacząć budowanie społeczności na IG? Na początek kluczowe jest określenie swojej grupy docelowej i – jeśli jest taka potrzeba – swojej niszy. Następnie trzeba stworzyć plan działania, a na samym końcu wybrać odpowiednie formaty treści, które będziemy publikować na naszym Instagramie.

Określenie grupy docelowej i niszy

Pierwszym krokiem w budowaniu społeczności na Instagramie jest określenie grupy docelowej i swojej niszy. Nisza nie jest oczywiście obowiązkowa – wszystko zależy od tematyki Twojego profilu i dziedziny, którą się zajmujesz i w której chcesz budować swoją markę osobistą. Zastanów się zatem, kto jest Twoim idealnym klientem czy obserwującym. Czym się interesuje? Jakie są jego potrzeby? A jakie problemy? Jakiego typu treści go interesują? Określenie grupy docelowej pomoże Ci tworzyć i dostarczać takie treści, które będą interesujące i przede wszystkim wartościowe dla Twojego przyszłego obserwatora czy potencjalnego klienta.

Tworzenie planu działania

Następny etap to tworzenie planu działania i strategii. Budowanie społeczności na IG zawsze wymaga planowania oraz konsekwencji. Stwórz zatem plan, określając, ile razy w tygodniu będziesz publikować posty, jakie formaty wykorzystasz i jakie tematy chcesz konkretnego dnia poruszyć. Planowanie publikacji pozwala utrzymać nie tylko regularność, ale także spójność w działaniach na IG. Więcej o tym, jak tworzyć skuteczny content na, znajdziesz w jednym z moich mini kursów o podstawach działania na Instagramie: Twórz content na Instagramie. Znajdziesz go tutaj.

 

Wybór odpowiednich formatów treści

Jak wiesz, Instagram oferuje różnorodne formaty. Do dyspozycji masz standardowe posty w postaci jednego zdjęcia, karuzeli, rolek, dłuższych video, story czy live’ów. Wybierz te formaty, które najlepiej pasują do Twojej marki oraz które są atrakcyjne dla Twoich odbiorców. Dzięki różnorodności dotrzesz do wielu osób i łatwiej utrzymasz ich uwagę. Nie oznacza to jednak, że warto wykorzystywać każde dostępne narzędzie! Testuj i sprawdzaj, co najbardziej odpowiada Twoim odbiorcom, a który format ostatecznie się nie sprawdza. Nie marnuj energii i czasu na te działania, które nie pomagają Ci w osiągnięciu wyznaczonych celów.

Jakie są skuteczne narzędzia budowania społeczności na Instagramie?

Jak wspomniałam wyżej, Instagram daje wiele możliwości, jeśli chodzi o formę treści, które możemy publikować na tej platformie społecznościowej. Które z nich są najskuteczniejsze? Wszystko zależy od potrzeb i wymagań Twojej grupy docelowej oraz od ogólnej wizji i strategii Twojej marki. Poniżej omawiam te narzędzia, które niemalże zawsze sprawdzają się w budowaniu społeczności na IG bez względu na branżę.

Stories i live’y – czyli bezpośrednia komunikacja z odbiorcami

Stories oraz live’y to najlepsze narzędzie, które umożliwia bezpośrednią komunikację ze swoją społecznością. Co publikować za pomocą story? Doskonałym rozwiązaniem jest pokazywanie kulis swojej pracy, dzielenie się wiedzą oraz swoim życiem prywatnym. Na stories możesz w łatwy sposób angażować swoją społeczność do działania. Jak? Wykorzystaj do tego takie funkcje jak quiz czy ankieta!

Live’y również pozwalają na bezpośrednią interakcję z obserwującymi. Podczas takich live’ów możesz odpowiadać na pytania swojej społeczności na żywo czy dzielić się swoją wiedzą, biorąc pod uwagę konkretny problem odbiorcy i pokazując, jak go rozwiązać. W ten sposób nie tylko pokazujesz, jaka jesteś naprawdę i jak zachowujesz się na żywo, ale także budujesz więź ze swoją publicznością.

Przy story i live’ach pamiętaj, że tego rodzaju treści docierają głównie do osób, które już obserwują Twój profil. A zatem wykorzystaj te narzędzia do publikowania nieco innych treści. Ostatecznie stories nie są rozwiązaniem służącym do pozyskiwania nowych obserwujących.

Mówione stories – osobiste podejście do społeczności

Kolejnym rozwiązaniem, które pomaga podczas budowania zaangażowanej społeczności na Instagramie, jest mówienie do swoich obserwatorów na story! To sposób na nawiązywanie osobistej relacji ze społecznością. Nagrywając mówione stories, możesz opowiadać o swoich doświadczeniach, wyzwaniach, sukcesach czy przemyśleniach. Mówione story jest właściwie nieco intymnym formatem treści, za pomocą którego buduje się większą bliskość ze swoimi followers’ami.

Wartościowe treści w postach i rolkach

Nie zapominaj oczywiście o standardowych formatach, które publikuje się bezpośrednio na swoim koncie. Mam tutaj na myśli posty ze zdjęciami i grafikami oraz rolki. Pamiętaj o tym, aby tworzyć wartościowe treści, które będą dostarczać Twoim odbiorcom odpowiednie informacje, inspirować i rozwiązywać ich problemy. Dobrze dobrane hashtagi pomogą Ci dotrzeć do nowych odbiorców i tym samym poszerzyć Twoją społeczność.

W jaki sposób angażować swoją społeczność na IG?

W jaki sposób angażować swoją społeczność na IG? Po pierwsze odpowiadaj na wszystkie komentarze i wiadomości. Po drugie używaj naklejek, CTA oraz zadawaj pytania swojej społeczności. Ostatni aspekt wiąże się z koniecznością tworzenia komunikacji „TY”, zamiast „JA”.

Budowanie społeczności na IG – odpowiadanie na wiadomości i komentarze

Jednym z kluczowych elementów budowania społeczności na Instagramie jest oczywiście bycie aktywną. Co mam na myśli, pisząc o aktywności właściciela danego profilu? Chodzi o odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne, które wysyłają do Ciebie Twoi obserwujący. Musisz być zaangażowana w interakcje ze swoją społecznością.

Używanie naklejek, pytań oraz CTA na story

Naklejki, pytania, czy CTA (Call to Action) na story to funkcje interaktywne, które są świetnym sposobem na angażowanie swojej społeczności. Dzięki nim w łatwy sposób można zachęcić obserwujących do podjęcia interesującego Cię działania – a mianowicie do odpowiedzenia na postawione przez Ciebie pytania lub odwrotnie – do zadawania pytań Tobie, a także do klikania udostępnionych przez Ciebie linków. Takie działania pozwolą Ci jeszcze lepiej poznać Twoich obserwujących, co ułatwi nie tylko tworzenie odpowiednich treści spełniających ich oczekiwania, ale także wdrażanie takich rozwiązań, które w dalszym ciągu będą angażować daną społeczność.

Tworzenie komunikacji „TY”, zamiast „JA”

Chcąc budować swoją markę osobistą na IG i tym samym zaangażowaną społeczność, pamiętaj o tym, aby skupiać się na potrzebach oraz interesach swojej grupy docelowej. Twórz komunikację skierowaną bezpośrednio do Twoich followersów. Zamiast mówić o sobie, zwracają uwagę na co, co Twoja społeczność zyska dzięki Twoim treściom, produktom lub usługom.

Budowanie społeczności na IG – podsumowanie

Budowanie marki osobistej oraz budowanie społeczności na IG to kluczowe elementy sukcesu w świecie social media. Zaangażowana społeczność przekłada się na większy zasięg, a co za tym idzie? Równie większa wiarygodność i ostatecznie wzrost sprzedaży produktów lub usług.

Rozpoczęcie budowania społeczności na Instagramie wymaga przede wszystkim określenia grupy docelowej, stworzenia strategii i planu działania oraz wyboru odpowiednich dla nas formatów treści. Mówienie na stories do swoich obserwujących, organizowanie live’ów, wykorzystywanie funkcji interaktywnych na story, publikowanie wartościowych rolek czy postów to działania, które zwiększa zaangażowanie Twojej społeczności na Instagramie.

Pamiętaj, że budowanie społeczności na IG to proces, który z reguły wymaga czasu. Ale nie tylko, bo równie ważna jest tutaj autentyczność i Twoje zaangażowanie. W tym ostatnim przypadku mam na myśli odpowiadanie na wiadomości i komentarze pozostawione przez Twoich obserwujących. Działaj konsekwentnie i dostosuj swoją strategię do grupy docelowej, jeśli chcesz zbudować lojalną społeczność, wspierającą Twój profil oraz markę osobistą.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *