Instagram jako jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych, jest wykorzystywany przez wiele firm i marek w celu pozyskiwania klientów. Każdy przedsiębiorca wie, że sukces tkwi nie tylko w określeniu odpowiednich celów i strategii, ale przede wszystkim w analizie statystyk. Dlaczego statystyki na Instagramie są aż tak istotne? Co daje regularne sprawdzanie tych informacji? Jeśli interesują Cię narzędzia analityczne Instagrama, szczegóły na ich temat omawiam w niniejszym wpisie. Już teraz zapoznaj się z jego treścią i naucz się analizować statystyki, aby osiągać wyznaczone przez siebie cele.
- Jak sprawdzić przyrost followersów? Narzędzia analityczne Instagrama
- Jakie statystyki na Instagramie są najważniejsze?
- Dlaczego warto regularnie sprawdzać statystyki na Instagramie?
Instagram oferuje swoim użytkownikom przeróżne narzędzia analityczne, dzięki którym możemy regularnie śledzić statystyki i analizować wszystkie wyniki. Analiza tych statystyk jest ważna na każdym etapie – nawet wtedy, gdy masz już zbudowaną społeczność składającą się z obserwatorów, których udało Ci się zamienić na klientów. Jak uzyskać dostęp do narzędzi analitycznych na Instagramie? Które statystyki są najważniejsze? Jakie wnioski można wyciągnąć z analizy statystyk naszego konta na Instagramie? Na pytania odpowiadam w dzisiejszym artykule.
Jak sprawdzić przyrost followersów? Narzędzia analityczne Instagrama
Jak sprawdzić przyrost followersów na Instagramie? Jeśli interesują Cię takie informacje, uzyskasz je przez narzędzia analityczne Instagrama! Warto jednak wiedzieć, że nie każdy ma do nich dostęp. Kto zatem może sprawdzać statystyki swojego konta na Instagramie? Każdy, kto ma profil firmowy na tym medium społecznościowym!
Ustawienie konta firmowego na Instagramie
Aby mieć dostęp do swoich statystyk na Instagramie, wejdź w „ustawienia„, „konto„, a następnie kliknij opcję „przełącz typ konta„. Ostatni krok to wybranie „przełącz na konto firmowe„.
Gdzie znaleźć statystyki całego profilu?
Instagram daje możliwość sprawdzania nie tylko statystyk poszczególnych postów, rolek czy stories, ale także całego swojego profilu. Gdzie znaleźć narzędzia analityczne Instagrama obejmujące statystyki swojego konta? Mamy kilka opcji, a mianowicie:
- wejdź na swój profil na Instagramie i kliknij „Statystyki”, które znajdują się tuż pod biogramem. (Jeśli nie masz tej opcji, nie przejmuj się. Są jeszcze inne sposoby na sprawdzenie swoich statystyk dotyczących całego konta na IG.)
- wejdź na swój profil na IG i kliknij górny, prawy róg w trzy kreseczki. Następnie wybierz „Statystyki”.
- na profilu pod biogramem znajdziesz „Pulpit profesjonalisty”. Kliknij tę opcję, a następnie w prawym górnym rogu wybierz „Pokaż wszystko”.
Jakie statystyki na Instagramie są najważniejsze?
Narzędzia analityczne Instagrama są rozbudowane i dostarczają użytkownikom wielu potrzebnych liczb, aby poznać swoją grupę docelową i zwiększyć skuteczność swoich działań. Jakie statystyki na Instagramie są najważniejsze? Właściwie to wszystkie, bo z każdych z nich możesz wiele wyciągnąć, aby tworzyć jeszcze lepszy niż dotychczas content.
Można jednak wyróżnić trzy główne kategorie, na które będziesz zwracać uwagę najczęściej.
Liczba kont, do których udało się dotrzeć
Liczba ta oznacza zasięgi Twojego profilu na Instagramie. A zasięgi to nic innego, jak liczba kont, do których udało Ci się dotrzeć w danym okresie. Warto również wiedzieć, że zasięgi są także pierwszym etapem lejka sprzedażowego. Dzięki tej statystyce będziesz zatem wiedzieć, jak skuteczne są Twoje działania, które podjęłaś po wdrożeniu lejka sprzedażowego do swojej strategii na Instagrama.
Jeśli zjedziesz niżej, znajdziesz tam statystyki, z których dowiesz się, którymi formatami udało Ci się osiągnąć najlepsze zasięgi. To narzędzie jest stosunkowo rozbudowane, ponieważ pokazuje także, ile osób, do których dotarłaś, to użytkownicy, którzy już Cię obserwują (są zaznaczeni jaśniejszym niebieskim), a ile z nich nie jest Twoimi obserwatorami (ciemniejszy niebieski). Dodatkowo sprawdzisz, które dokładnie posty, rolki, story czy live’y mają największe zasięgi.
Zaangażowane konta
W zaangażowanych kontach znajdziesz informacje dotyczące łącznej liczby interakcji pod Twoimi treściami, które publikujesz na swoim Instagramie. Im wyższa jest ta liczba, tym samo zaangażowanie jest oczywiście większe. Zwróć szczególną uwagę na to, pod którymi dokładnie postami to zaangażowanie było największe. Sprawdź nie tylko dane dotyczące polubień, ale także zapisów czy ilości komentarzy.
Łączna liczba obserwujących
Dzięki takim statystykom dowiesz się, kim są Twoi obserwatorzy. Co właściwie daje to narzędzie analityczne Instagrama? Otóż określa płeć, wiek czy lokalizację Twoich obserwujących. Możesz również zweryfikować, którego dnia najwięcej osób przyszło na Twój profil. Wyciągnij z tego wnioski i zastanów się, które z Twoich działań miały tak pozytywny na to wpływ.
Ważne!
Jak widać nie tylko sprawdzanie statystyk, ale przede wszystkim ich analizowanie jest kluczowe w działaniach na Instagramie. Bez wyciągania wniosków nie uda Ci się osiągnąć wyznaczonych przez siebie celów.
Poza analizowaniem statystyk ogólnych polecam sprawdzać również informacje dotyczące konkretnych postów. Zastanawiaj się, skąd ludzie trafili na daną treść, ile jest wejść z zakładki „Eksploruj” czy ile z tych osób kliknęło Twój profil. Jeśli dana Twoja rolka sprawiła, że zaobserwowało Cię dużo nowych użytkowników, koniecznie jeszcze raz ją przeanalizuj. Sprawdź, jak się zaczyna i jaki temat w niej poruszyłaś. Zwróć uwagę na CTA, które dodałaś czy na muzykę. Analizować trzeba wszystko – nie tylko statystyki, ale także nasze działania.
Dlaczego warto regularnie sprawdzać statystyki na Instagramie?
Dlaczego warto regularnie sprawdzać statystyki na Instagramie, wykorzystując do tego narzędzia analityczne Instagrama? Otóż sprawdzanie statystyk na IG jest kluczowe ze względu na wiele korzyści, jakie możesz zyskać, analizując wszystkie dane.
Dzięki statystykom możesz dokładniej poznać swoją grupę docelową, bez konieczności prowadzenia specjalnych badań – jak to robią na przykład UX Designerzy. Grupa docelowa to oczywiście odbiorcy Twoich treści. Znając swoich obserwatorów, wiesz, jakie treści publikować, aby były one zgodne z ich potrzebami oraz zainteresowaniami. A to z kolei zwiększa szanse na to, że będą bardziej zaangażowani – zostawią polubienia, komentarze czy udostępnią Twoje posty dalej. Jeśli Twoi obserwatorzy reagują na Twoje posty, możesz mieć pewność, że algorytmy Instagrama zwrócą na to uwagę i zaczną wyświetlać dane treści nowym osobom, które – jeśli faktycznie ich zainteresujesz – zaczną Cię śledzić.
A zatem, jeśli zależy Ci na efektywnym prowadzeniu swojego Instagrama, docieraniu do nowych obserwujących i – przede wszystkim – zamienieniu swoich obserwujących w klientów, poznanie demografii odbiorców, ich zainteresowań czy godzin aktywności pozwoli Ci na lepsze dopasowanie treści.
Narzędzia analityczne Instagrama dają również możliwość mierzenia wzrostów – inaczej pozwalają ocenić skuteczność wszystkich działań, jakie podjęłaś do tej pory na swoim Instagramie. Możesz sprawdzić, które elementy strategii doskonale sobie radzą, a które gorzej. Te ostatnie nierzadko będziesz musiała zmienić na lepsze i skuteczniejsze. To świetna opcja, ponieważ po co tracić czas na tworzenie treści, które nie angażują i nie interesują Twoich odbiorców? Lepiej wdrożyć nowe działania i tym samym zwiększyć szanse na osiąganie jeszcze wyższych wyników!
Dostępne na tej platformie społecznościowej narzędzia analityczne Instagrama to także świetne rozwiązanie do definiowania swoich celów. Analizując statystyki, możesz sprawdzić, które Twoje działania na Instagramie są najmocniejsze, a które najsłabsze. Dzięki temu będziesz wiedziała, na których obszarach powinnaś skupić się w danym momencie lub co zmienić.
Jak często analizować statystyki na Instagramie?
Jak często analizować statystyki na Instagramie? Jeśli zastanawiasz się, co ile dni, tygodni czy miesięcy sprawdzać narzędzia analityczne Instagrama, nie ma na to tak naprawdę jeden optymalnej odpowiedzi. Najważniejsza jest regularność! Dosyć dobrym rozwiązaniem jest analizowanie statystyk co miesiąc – wtedy będziesz miała pełniejszy obraz swoich działań niż gdybyś sprawdzała statystyki na przykład co tydzień. Częstotliwość analizy dobierz do swoich potrzeb.