3 etap lejka sprzedażowego

Co zrobić, aby potencjalny klient nam zaufał? Czyli 3 etap lejka sprzedażowego

Każdy, kto chce sprzedawać swoje produkty lub usługi, musi zdobyć zaufanie potencjalnego klienta. Bez zaufania nie będziesz miała właściwie szansy na sprzedaż. A nawet, jeśli dojdzie do transakcji, może okazać się jednorazowym działaniem. Dlatego to ważne, aby Twoi klienci wierzyli zarówno w Twoją markę, jak i produkty lub usługi, które im oferujesz. Co zrobić, aby potencjalny klient nam zaufał? Odpowiedź znajdziesz w dzisiejszym artykule.

  1. Na czym polega 3 etap lejka sprzedażowego?
  2. Dlaczego potencjalny klient musi Ci ufać?
  3. 3 etap lejka sprzedażowego — jakie formaty na IG się sprawdzą?

Zaufanie jest właściwie kluczowe w całym procesie sprzedaży. Jak wielokrotnie powtarzałam i powtarzam w swoich kursach oraz na szkoleniach, osoba, która skorzysta z naszej oferty, musi nas znać, lubić i nam ufać. Bez zaufania nawet najlepsze kampanie marketingowe, przemyślana strategia i świetne produkty nie przyciągną potencjalnych klientów. A zatem nie osiągniesz celów sprzedażowych i finansowych, kiedy Twoi odbiorcy na Instagramie Ci nie ufają. Co zrobić, aby potencjalny klient nam zaufał? I tu do gry wchodzi trzeci etap lejka sprzedażowego – jest to moment, kiedy obserwujący nas już zna i nas lubi, rozważa zakup naszego produktu, ale jeszcze nie jest ostatecznie zdecydowany. Jakie formaty na Instagramie sprawdzą się najlepiej na trzecim etapie lejka sprzedażowego? Podpowiadam w poniższym wpisie – już teraz zapoznaj się z jego treścią i spraw, aby obserwujący zaczęli Ci ufać.

Na czym polega 3 etap lejka sprzedażowego?

Na początku potencjalny klient musi Cię poznać. Musi dowiedzieć się, że istniejesz zarówno Ty, jak i Twoja marka. Następny etap to polubienie. Kiedy już potencjalny klient Cię polubi, nie oznacza to, że skorzysta z Twojej oferty. Przed Tobą jeszcze jeden, kluczowy etap, który zbliży Cię do wymarzonej sprzedaży – a mianowicie 3 etap lejka sprzedażowego, czyli zaufanie.

Jak wielokrotnie wspominałam, zanim klient zdecyduje się skorzystać z Twojej usługi czy kupić Twój produkt, musi Cię poznać, polubić i Ci zaufać. Potencjalny klient bez pewności, że go nie oszukasz, nie zdecyduje się na zakup. Dodatkowo musi być przekonany, że Twój produkt czy usługa rozwiąże jego aktualny problem. Dlaczego potencjalny klient musi Ci ufać? Na to pytanie odpowiadam w dalszej części niniejszego wpisu.

Dlaczego potencjalny klient musi Ci ufać?

Dziś każdy klient ma dostęp do sporej ilości nie tylko informacji, ale i produktów oraz usług. Zainteresowany z łatwością może dotrzeć do opinii na temat danego produktu czy usługi, które zostały napisane przez innych. Klienci często porównują ceny i cechy produktów oferowanych przez kilka marek, a następnie wybierają te, które są dla nich najkorzystniejsze. Dodatkowo potencjalny klient chętnie korzysta z darmowych próbek lub wersji próbnych, które mają pomóc mu podjąć ostateczną decyzję. Z tych właśnie powodów musisz pokazać swojemu potencjalnemu klientowi, że to właśnie Twoja oferta jest najlepsza, a Twoja marka zarówno wiarygodna, jak i warta jego zaufania.

Pamiętaj, że każdy z nas opiera własne decyzje zakupowe na emocjach – rzadko na logice. Jeśli zatem będzie udawać Ci się wywoływać pozytywne emocje – na przykład przez opublikowanie ciekawej historii swojej firmy czy pokazanie, jak Twoja usługa lub produkt rozwiązują konkretny problem, zwiększysz szanse, że to właśnie Tobie klient zacznie ufać. A dzięki zaufaniu wzrośnie także szansa, że potencjalny klient zdecyduje się na Twoje rozwiązanie zamiast Twojej konkurencji.

Zaufanie jest istotne nie tylko na samym etapie zakupu, ale również w dalekiej perspektywie. Co to oznacza? Otóż jeśli klient Ci ufa i skorzystał z Twojej oferty, jest spora szansa, że wróci lub poleci Twoje produkty czy usługi innym osobom.

3 etap lejka sprzedażowego — jakie formaty na IG się sprawdzą?

Jakie formaty na Instagramie sprawdzą się przy trzecim etapie lejka sprzedażowego? Polecam wykorzystywać rolki, posty, live’y oraz stories. W każdym z tych formatów publikuj takie treści, aby przekonać swojego obserwującego, że może Ci ufać.

 

Posty i rolki

Zarówno w rolkach, jak i postach warto dodawać inspirujący i edukujący content. Pokaż swoim obserwującym i potencjalnym klientom, że znasz się na tym, co robisz. Za pomocą postów i rolek warto pokazać również backstage swojej pracy oraz drogę, jaką musiałaś przejść, aby znaleźć się w tym miejscu, w którym właśnie jesteś. Ludzie lubią taki content, szczególnie jeśli dzielenie się własnym rozwojem jest dodatkowo inspirujące i motywujące. Dziel się również case study – pokaż, w jaki sposób rozwiązałaś problem swoich klientów, którzy już skorzystali z Twoich produktów lub usług, zaznaczając, co się u nich zmieniło.

Live’y

Jak już wspominałam, w live’ach biorąc udział głównie te osoby, które już Cię znają i lubią. A zatem na trzecim etapie lejka sprzedażowego postaw na live’y edukacyjne! Możesz także zaprosić swoich klientów do wzięcia udziału w takim spotkaniu, aby opowiedział, jak Twój produkt zmienił jego życie. Świetną opcją jest także live, podczas którego będziesz pomagać na żywo rozwiązać problemy swoich odbiorców.

Stories

Co dodawać na stories na trzecim etapie lejka sprzedażowego? Doskonale sprawdzi się proces powstawania produktu czy produkty w użyciu. Równie świetnym pomysłem będzie dzielenie się sytuacją, w której przygotowujesz swój produkt do wysyłki i go pakujesz. Ponadto opowiadaj na story historię swojej drogi i rozwoju. Case study oraz opinie klientów, którzy już skorzystali z Twojej oferty to także świetne pomysły na content, którym warto dzielić się właśnie na stories. 

Jeśli czujesz niedosyt i chcesz poznać więcej informacji o lejku sprzedażowym sprawdź mój kurs, gdzie szczegółowo zgłębiam ten temat. W szkoleniu znajdziesz również praktyczne karty pracy, tablice inspiracji i szablony, dzięki którym stworzysz plan komunikacji na poszczególne etapy lejka sprzedażowego. 

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *