Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Instagramie

Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Instagramie?

Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Instagramie? Co zrobić, aby obserwujące Cię osoby reagowały na publikowane przez Ciebie posty czy udostępniały je dalej? Jakie formaty wybrać do nawiązania więzi ze swoimi potencjalnymi klientami? Szukasz odpowiedzi na powyższe pytania? Już teraz zapoznaj się z poniższym artykułem!

  1. Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Instagramie? Drugi etap lejka
  2. Najlepsze formaty do budowania więzi ze społecznością na IG

Media społecznościowe są doskonałym narzędziem do budowania swojej marki osobistej i pozyskiwania nowych klientów. Aby jednak osiągnąć sukces na tym polu, nie wystarczy publikować jedynie zdjęć czy filmików, na których pokazujemy swoje produkty lub omawiamy oferowane przez nas usługi. Jeśli chcesz przez media społecznościowe pozyskiwać klientów, musisz nie tylko odpowiednio przygotować swoje profile, ale także określić całą strategię i wdrożyć działania związane z lejkiem sprzedażowym. Kto kupuje? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – osoba, która nas zna, lubi i nam ufa. Aby jednak potencjalny klient nas poznał, polubił i zaufał, musimy przeprowadzić go przez każdy etap lejka sprzedażowego. Pierwszy krok omawiałam w poprzednim artykule. W dzisiejszym natomiast zajmiemy się drugim etapem – a mianowicie „polubieniem”. Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Instagramie? Co robić, aby nasz obserwator nas polubił? Jakie są najlepsze formaty do budowania więzi ze społecznością na Instagramie? Szczegóły na ten temat znajdziesz w dzisiejszym wpisie.

Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Instagramie? Drugi etap lejka

Lejek sprzedażowy to droga, którą musi przejść Twój potencjalny klient, zanim ostatecznie się nim stanie i skorzysta z Twojej oferty. Pierwszy etap obejmuje takie działania, dzięki którym nasza marka zostaje zauważona przez potencjalnego klienta. Na drugim etapie natomiast musimy zrobić wszystko, aby ta osoba nas polubiła. Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Instagramie?

Jak wspominałam, drugi etap lejka sprzedażowego to „polubienie”. To właśnie ten moment, kiedy nasz potencjalny klient musi się z Tobą i Twoją marką zaprzyjaźnić. To także ten etap, na którym obserwujący ma dwie drogi do wyboru – a mianowicie, może Cię porzucić lub polubić i zacząć rozważać zakup Twoich produktów. Ty musisz zadbać o to, aby potencjalny klient wybrał tę drugą opcję.

Co zatem robić na drugim etapie lejka sprzedażowego, aby klient nas polubił i zaczął interesować się naszą marką? Pokazuj mu swoją markę, w tym dzień pracy, backstage czy osoby, z którymi pracujesz nad swoją ofertą – jeśli takowych masz. Na drugim etapie lejka sprzedażowego wykorzystaj mówione stories, wideo, na którym nie tylko prezentujesz swoje usługi, ale także własną firmę, posty produktowe oraz contentowe poradniki. Pamiętaj, że to na tym etapie potencjalny klient decyduje, czy kontynuuje (nieświadomie) swoją drogę przez Twój lejek sprzedażowy, czy Cię porzuca.

Najlepsze formaty do budowania więzi ze społecznością na IG

Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Instagramie? Co zrobić, aby obserwatorzy nas polubili i zaczęli interesować się naszymi produktami oraz rozważać ich ewentualny zakup w najbliższym czasie? Musisz nawiązać więź ze swoimi potencjalnymi klientami. Jak? Poprzez live’y, stories, blogi, podcast, mailing, inne media społecznościowe czy dłuższe współprace z influencerami oraz innymi twórcami. Które formaty są najlepsze, jeśli chodzi o budowanie więzi ze społecznością na IG?

Stories

Story to idealne miejsce do budowania więzi ze swoją społecznością, którą udało nam się dotychczas zgromadzić na naszym Instagramie. Co pokazywać na stories? Największą popularnością cieszy się pokazywanie swojej codzienności. Ten aspekt interesuje większą ilość użytkowników na Instagramie, a zatem wykorzystaj do tego story i dziel się swoją codziennością.

Na story warto także publikować swoje opinie czy pokazywać drogę, jaką trzeba było przejść, aby znaleźć się w tym miejscu, w którym aktualnie jesteś. Pamiętaj o tym, aby wykorzystywać na stories ankiety, quizy czy naklejkę „pytania”. Angażuj swoich obserwujących – to kluczowe, ponieważ im większe jest zaangażowanie, im więcej reakcji, tym większe szanse, że zaczniesz trafiać z treściami publikowanymi na swoim profilu do potencjalnych klientów i zdobywać nowych obserwujących. A zatem Twoja społeczność będzie się sukcesywnie rozwijać.

Live’y

Live’y to kolejne narzędzie na Instagramie, które doskonale sprawdza się na drugim etapie lejka sprzedażowego. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że to właśnie na live Twoi obserwatorzy zobaczą, jak zachowujesz się na „żywo”. Dzięki prowadzeniu live’ów, odbiorcy dużo lepiej Cię poznają. Wykorzystaj ten format, aby pokazać obserwującym Cię użytkownikom, jaka „naprawdę” jesteś. Gwarantuję, że live’ami zyskasz bardzo dużo.

Standardowe posty na Instagramie

Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Instagramie? Oczywiście przez standardowe posty. To świetna opcja nie tylko do budowania więzi z obserwującymi się już osobami, ale także do docierania do nowych odbiorców. Co dodawać w postach na swojego Instagrama?

W tym formacie na drugim etapie lejka, którego zadaniem jest „polubienie” Cię przez Twoich obserwujących, najlepiej sprawdzą się posty „lifestylowe” oraz takie, w których dzielisz się swoimi przemyśleniami. Polecam także pokazać swoją drogę, którą musiałaś przejść, aby ostatecznie znaleźć się w danym miejscu.

Dłuższe współprace z influencerami oraz innymi twórcami/firmami

Dzięki dłuższym współpracom z influencerami oraz innymi twórcami/firmami, Twoi obserwatorzy będą mogli lepiej poznać nie tylko Ciebie, ale także Twoją markę. Jeśli chodzi o formy, które warto wykorzystać przy takich współpracach, polecam decydować się na cykl postów, reels’ów oraz live’ów prowadzonych z innymi.

Ważne!

Pamiętaj o tym, że wszędzie, gdzie tylko się pojawisz, możesz w łatwy sposób zdobyć sympatię odbiorców. Zawsze jednak istnieje ryzyko, że stanie się wręcz odwrotnie. Miej tego świadomość i staraj się nie dopuścić do takiej sytuacji!

Chcesz nauczyć się szczegółów na temat lejka sprzedażowego i jego wdrażania? Zależy Ci na tym, aby prawidłowo opracować strategię i wprowadzić konkretne działania na każdym etapie lejka sprzedażowego bez popełniania błędów? Już teraz zapisz się na mój kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie, na którym dowiesz się, jak zamienić swoich obserwatorów w klientów. Pokażę Ci, w jaki sposób działać na Instagramie od samego początku, aby ostatecznie osiągać swoje cele sprzedażowe i finansowe. Kurs obejmuje kompleksową wiedzę: od docierania do grupy docelowej po sprzedaż własnych produktów i usług swoim obserwatorom.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *