marka osobista na Instagramie

Marka osobista na Instagramie – jak ją zbudować? Cz. 1

W dzisiejszym świecie cyfrowym budowanie marki osobistej stało się właściwie kluczowym elementem sukcesu. I dotyczy to zarówno przedsiębiorców, jak i specjalistów czy profesjonalistów przeróżnych branż. Tworzenie marki osobistej w mediach społecznościowych – na przykład na Instagramie – daje właściwie niezliczone możliwości w docieraniu do nowych klientów, zwiększania ich zaangażowania oraz ogólnie budowania pozytywnego wizerunku. Interesuje Cię marka osobista na Instagramie? Jak ją zbudować? Podpowiadam w dzisiejszym artykule.

 

  1. Marka osobista to nie Ty, tylko to, co inni mówią o Tobie
  2. Marka osobista na Instagramie – jakie są składowe Twojego wizerunku?
  3. Po co mi marka osobista?
  4. Budowanie marki osobistej na Instagramie w 5 krokach

 

Dziś budowanie marki osobistej jest nie tylko pożądaną cechą, ale często także niezbędnym wręcz elementem sukcesu. W mediach społecznościowych – takich jak Instagram – tak naprawdę każdy może zbudować swoją własną markę, zdobyć rozpoznawalność, a w konsekwencji zwiększyć także swoje możliwości zarobkowe. Jakie kroki należy podjąć, aby stworzyć mocną markę osobistą na Instagramie, która przyciągnie uwagę odpowiedniej dla Ciebie grupy odbiorców? Zanim odpowiem na to pytanie, na początku chciałabym przedstawić Ci kilka istotnych faktów, związanych ogólnie z takim pojęciem, jak marka osobista. Zapraszam do szybkiego zapoznania się z poniższym wpisem.

 

Marka osobista to nie Ty, tylko to, co inni mówią o Tobie

Na swoich szkoleniach poruszam nie tylko kwestie związane z lejkami sprzedażowymi, budowaniem profilu na Instagramie, trafianiu do swojej grupy docelowej czy sprzedaży swoich produktów w mediach społecznościowych. Moje kursantki uczą się także o tym, jak budować markę osobistą na Instagramie, co dziś jest właściwie kluczowe w osiągnięciu sukcesu w social mediach. Nie oznacza to oczywiście, że trzeba mieć ogromną ilość obserwujących, aby móc sprzedawać swoje produkty lub usługi i czerpać z tego wysokie korzyści finansowe. Gwarantuję Ci, że jeśli potrafisz przeprowadzić nawet stu followersów przez każdy etap lejka sprzedażowego w skuteczny sposób, nawet przy takiej ilości uda Ci się sprzedawać swoje produkty na satysfakcjonującym poziomie.

Pamiętaj jednak o tym, że wpływ na to ma również cena Twojego produktu. Jeśli jest niska, przychód nie będzie oczywiście wysoki. Przychód jest uzależniony od wielu czynników, ale ostatecznie chodzi mi o to, że liczba obserwujących nie warunkuje tak naprawdę tego, czy uda nam się pozyskać za pomocą Instagrama klientów, którzy zdecydują się skorzystać z naszej oferty.

Wracając do marki osobistej – wiele osób mylnie uważa, że marka osobista to my sami. Prawda jest jednak inna! Otóż marka osobista to nie Ty, tylko to, co inni mówią o Tobie. Marka osobista to nie tylko to, jak postrzegasz samą siebie, ale przede wszystkim to, jak widzą Cię inni. To Twój wizerunek w oczach klientów, współpracowników, partnerów biznesowych i ogólnie społeczeństwa.

Twoja marka osobista budowana jest na podstawie tego, jakie masz KOMPETENCJE, REPUTACJĘ oraz jaki masz poziom ROZPOZNAWALNOŚCI w swojej branży czy dziedzinie. Koniecznie to zapamiętaj!

 

Marka osobista na Instagramie – jakie są składowe Twojego wizerunku?

Aby zbudować silną markę osobistą, musisz zadbać o trzy, wspomniane przeze mnie wyżej kluczowe składowe. A mianowicie o kompetencje, rozpoznawalność oraz o reputację.

 

Kompetencje

Czym są kompetencje? Otóż to nic innego jak Twoja wiedza, umiejętności i doświadczenie. Bez solidnych kompetencji budowanie marki osobistej tak naprawdę traci sens. Jeśli chcesz stworzyć silną markę osobistą, musisz być właściwie specjalistą w swojej dziedzinie. I to taką, która jest w stanie rozwiązać niemalże każdy problem swojego klienta i dostarczyć mu interesującą go wartość. To właśnie Twoje kompetencje stanowią fundament marki osobistej, którą chcesz zbudować.

 

Reputacja

Reputacja jest właściwie oceną, jaką wystawiają Ci inni. Ale reputacja to nie tylko opinie Twoich klientów, ale także feedback, który otrzymujesz od swoich pracowników, znajomych i ogólnie od społeczeństwa. To, co inni mówią o Tobie, musi mieć dla Ciebie ogromne znaczenie. Dlaczego? Ponieważ pozytywna reputacja przyciąga szacunek i zaufanie. A jak wiadomo, szacunek oraz zaufanie budują długotrwałe relacje.

 

Rozpoznawalność

Rozpoznawalność oznacza, że jesteś znana jako ekspert w swojej dziedzinie. Aspekt ten wiąże się także z tym, że inni identyfikują Cię z Twoją marką osobistą. Pamiętaj, że jeśli nie jesteś tak zwaną „twarzą” swojej firmy, rozpoznawalność w takiej sytuacji ma Twoja firma – nie Ty.

Jeśli chcesz osiągnąć sukces w budowaniu marki osobistej na Instagramie, koniecznie zadbaj o te trzy, wyżej wspomniane elementy. I pamiętaj, aby konsekwentnie wzmacniać każdy z nich!

 

Po co mi marka osobista?

Zastanawiasz się, po co Ci właściwie marka osobista na Instagramie czy na innych platformach społecznościowych? Dlaczego warto inwestować w rozwijanie swojego wizerunku? Korzyści jest wiele, a do najważniejszych zaliczam zwiększenie zarobków, podniesienie jakości relacji oraz zwiększenie satysfakcji ze swojej pracy.

 

Marka osobista na Instagramie – zwiększenie zarobków

Mocna marka osobista z reguły przyciąga klientów. Szczególnie tych, którzy są w stanie zapłacić nawet więcej za usługi lub produkty tych osób, które darzą zaufaniem i którzy są dla nich ekspertami w danej dziedzinie. Podczas budowania silnej marki osobistej, zyskujesz zatem zaufanie potencjalnych klientów. Pamiętaj o tym, bo to właśnie oni będą gotowi zapłacić za Twoje produkty bez względu na ich cenę. Dzięki temu osiągnięcie wyższych stawek za naszą pracę staje się bardziej realne. Ludzie zaczną widzieć wartość, jaką dostarczasz i chętniej będą inwestować właśnie w Twoje kompetencje – a nie w Twoją konkurencję.

 

Podniesienie jakości relacji

Jak wspominałam, silna marka osobista przyciąga nowych klientów – ale nie tylko! Umożliwia także budowanie lepszych relacji z tymi osobami, które już są Twoimi klientami. Takie osoby zaczną postrzegać Cię jako autentyczną oraz zaufaną profesjonalistkę i tym samym staną się bardziej lojalni. Zadowolony i lojalny klient często rekomenduje dane produkty i usługi swojej rodzinie, znajomym czy nawet nieznanym osobom w Internecie, podczas prezentowania ich – na przykład – na swoich mediach społecznościowych.

 

Zwiększenie satysfakcji ze swojej pracy

Budowanie marki osobistej na Instagramie i innych portalach społecznościowych pozwala także wyrażać swoją pasję, wartość i misję w taki sposób, który ma angażować społeczność – dokładniej Twoją grupę docelową. Warto współpracować także z ludźmi, którzy podzielają nie tylko Twoje zainteresowania, ale także przekonania – to zawsze przynosi dużą satysfakcję. Tworzenie treści ogólnie, dzielenie się wiedzą oraz pomoc innym to niewyczerpane źródła radości i poczucia spełnienia. Dlatego uważam, że budowanie marki osobistej zawsze zwiększa satysfakcję ze swojej pracy.

 

Budowanie marki osobistej na Instagramie w 5 krokach

Interesuje Cię marka osobista na Instagramie, ale nie wiesz od czego zacząć jej budowanie? Przedstawiam Ci tworzenie marki osobistej na IG w 5 prostych krokach!

 

Tematyka, specjalizacja i dzielenie się swoją wiedzą

Pierwszym krokiem w budowaniu marki osobistej na IG jest oczywiście określenie swojej specjalizacji i tematyki konta. Odpowiedz sobie na podstawowe pytania:

  • W czym jestem naprawdę dobra?
  • Co wyróżnia mnie spośród innych osób?
  • Jakie problemy mają moi potencjalni klienci, które ja mogę rozwiązać?

Dzięki temu, że skupisz się na konkretnej dziedzinie, bez problemu będziesz mogła stać się ekspertką i tym samym przyciągniesz uwagę odpowiedniej dla siebie grupy odbiorców.

Dziel się swoją wiedzą oraz doświadczeniem, publikując regularnie wartościowe treści na Instagramie. Wykorzystaj do tego zarówno zdjęcia, jak i rolki czy karuzele. Pamiętaj, że Twoim głównym celem jest dostarczanie wartości, które są interesujące dla Twoich odbiorców, które rozwiązują ich problemy i które ich inspirują!

 

Określenie grupy docelowej

Znajomość grupy docelowej jest kluczowe – nie tylko w zwiększaniu liczby followers na swoim Instagramie i tym samym w docieraniu do potencjalnych klientów, ale także w budowaniu marki osobistej. Dlaczego? Ponieważ – jak już wielokrotnie wspominałam – musisz wiedzieć, dla kogo będziesz tworzyć i publikować treści. Musisz znać ich potrzeby, pragnienia oraz problemy.

Pamiętaj, aby zawsze dopasowywać swój język oraz ton do preferencji danej grupy docelowej. Im lepiej poznasz swoich obserwujących, tym łatwiej będzie Ci tworzyć odpowiednie dla nich treści. Publikować takie posty, które nie tylko ich przyciągną, ale i zaangażują.

 

Wyróżnik – postaw na bycie sobą!

W morzu treści na Instagramie istotne jest wyróżnienie się na tle innych – szczególnie swojej konkurencji. Twoim największym atutem jest Twoja osobowość! Nie zapominaj również o autentyczności. Nie bój się być sobą i pokazywać wszystko to, co Cię wyróżnia. To właśnie Twoja unikalność przyciągnie odpowiednią dla Ciebie grupę odbiorców.

WAŻNE! Ludzie lubią współpracować z innymi ludźmi – nie tylko z marką czy samym logo.

 

Komunikacja – słuchaj swoich odbiorców i rozmawiaj z nimi

Komunikacja to kolejny ważny element w budowaniu marki osobistej i społeczności na Instagramie. Koniecznie słuchaj swoich obserwujących, odpowiadaj zarówno na ich pytania, jak i ogólnie na komentarze. Polecam Ci angażować się w dyskusje.

Dlaczego zrozumienie potrzeb oraz opinii swoich obserwujących jest aż tak istotne? Przede wszystkim dlatego, że dzięki temu nie będziesz mieć problemów z dopasowywaniem treści do ich wymagań i oczekiwań. Warto również przeprowadzać regularnie analizę danych. Śledzić i wyłapuj te działania, które są skuteczne oraz te, które wymagają poprawy.

 

Współpraca z innymi osobami

Na Instagramie współpraca z innymi osobami jest z reguły wartościowym rozwiązaniem. Chodzi oczywiście o takich użytkowników, którzy mają podobną do Ciebie grupę docelową i którzy podzielają takie same lub podobne wartości. Wspólne działania – takie jak organizowanie live’ów, wydarzeń czy webinarów – zawsze przyciągają nowych obserwujących. Dodatkową korzyścią tego typu działań jest także budowanie więzi w danej społeczności.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *