Jak uzupełnić profil na Instagramie, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, a w późniejszym czasie generować rozmowy sprzedażowe? Jak wybrać nazwę użytkownika i profilu? Jakiego rodzaju zdjęcie profilowe sprawdzi się na Instagramie marki osobistej? Czym wyróżnia się dobry biogram na IG? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, znajdziesz je w dzisiejszym wpisie! Już teraz sprawdź tipy na temat budowania profilu na Instagramie i wdróż je w życie, aby trafiać do potencjalnych klientów i zacząć generować zyski!
Masz już określony cel, jaki chcesz uzyskać dzięki Instagramowi? Znalazłaś grupę docelową, dla której planujesz już pierwsze posty? Kolejny krok to założenie profilu na IG. Nawet jeśli już go masz, zweryfikuj, czy aby na pewno został przez Ciebie dobrze uzupełniony. Na przykład nazwa użytkownika oraz profilu powinny jednoznacznie określać Twój lub Twojego biznesu charakter. Zdjęcie musi być spójne z wizerunkiem marki osobistej, a w biogramie trzeba wręcz wykorzystać język korzyści. Dlaczego te kwestie są aż tak istotne? Jak uzupełnić profil na Instagramie, aby przyciągnąć użytkowników i klientów? Szczegóły na ten temat znajdziesz w dzisiejszym artykule.
Jaką wybrać nazwę na Instagrama w 2023 roku?
Określiłaś już swój cel i masz wyznaczoną grupę docelową? Odpowiedź na to pytanie brzmi nie? Nie wiesz, jak to zrobić? Już teraz sprawdź pakiet 3 minikursów o fundamentach działania na Instagramie, w którym krok po kroku wyjaśniam, od czego zacząć budowanie społeczności na Instagramie. Nawet dopracowana strategia i plan dodawania postów nie sprawi, że trafisz do odpowiednich osób i zaczniesz budować zaangażowaną społeczność. Jeśli jednak jesteś już gotowa, następny etap to uzupełnienie profilu. Ale jak uzupełnić profil na Instagramie, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta? Musisz zacząć od swojej nazwy.
Czasy oryginalnych, czasami wręcz dziwnych i wymyślnych nazw użytkownika na Instagramie bezpowrotnie już minęły. Oczywiście nie oznacza to, że nie możesz się wyróżnić, decydując się na rozbudowaną i niecodzienną nazwę. Jeśli jednak chcesz budować swoją markę osobistą, zebrać społeczność, która ostatecznie stanie się również Twoim klientem, koniecznie postaw na nazwę zawierającą Twoje imię oraz nazwisko lub nazwę swojej marki. Ważne, aby użytkownik ją zapamiętał i nie miał problemów ze znalezieniem Twojego profilu po wpisaniu nazwy użytkownika lub konta.
Jaka nazwa użytkownika?
Jak wspomniałam, jako nazwę użytkownika proponuję imię i nazwisko lub nazwę marki. Jak sensownie oddzielić imię od nazwiska? Przez długi czas w tym celu użytkownicy Instagrama – jako swego rodzaju spacji – używali podkreślnika: „_”. Dziś już nie poleca się tej praktyki, jeśli zależy nam na tym, aby nazwa użytkownika była maksymalnie czytelna i bardziej profesjonalna. Zamiast potocznie zwanej „podłogi”, użyj… kropki!
Jaka nazwa konta?
Imię i nazwisko lub nazwa marki sprawdzi się oczywiście w nazwie użytkownika – elemencie, który wyświetla się na samej górze Twojego profilu. Nazwa konta natomiast znajduje się na początku biogramu. W tym miejscu polecam wykorzystać słowa kluczowe — na przykład dotyczące Twojego biznesu. Zanim wpiszesz nazwę konta, odpowiedz sobie na proste pytanie:
Z czego chcesz być znana na Instagramie? Z czym dokładnie chcesz, aby kojarzyli Cię Twoi odbiorcy?
Nazwy konta – przykłady
Jesteś copywriterką? W nazwie konta możesz śmiało umieścić frazę Copywriter czy SEO Copywriter. Zajmujesz się mediami społecznościowymi? Pomagasz ludziom budować markę osobistą? Jako nazwa konta świetnie sprawdzi się fraza Specjalista Social Media. Twórcom Internetowych poleca także, aby w nazwie konta dodawać informacje na temat miasta, w którym pracujemy. Oczywiście, polecam tę praktykę, ale tylko wtedy, gdy prowadzisz biznes stacjonarny. Dzięki temu lokalni klienci będą mogli z łatwością znaleźć Cię na Instagramie.
Jak uzupełnić profil na Instagramie? Wybieramy najlepsze zdjęcie profilowe
Kwestia zdjęcia profilowego na IG jest bardzo prosta. Jakie zatem zdjęcie profilowe na Instagram jest najlepsze? Oczywiście, że takie, na którym jest właściciel danego konta! Okazuje się, że takie zdjęcie bardziej przyciąga w porównaniu od loga.
Z tego powodu, że zdjęcie profilowe na Instagramie jest małe, polecam wybierać takie, które nie zawiera zbyt dużo szczegółów. Jeśli chodzi o tło, warto postawić na wyróżniający się kolor. Pamiętaj również o tym, że zdjęcie powinno być spójne z wizerunkiem Twojej marki.
Chociaż nasza fotografia najlepiej sprawdzi się jako zdjęcie profilowe, nie oznacza to, że nie można zastosować loga. Jeśli koniecznie musi to być logo, nie polecam wybierać tego, które prezentuje się na białym tle. Dlaczego? Ponieważ takie zdjęcie profilowe zleje się z tłem Instagrama i tym samym stanie się mało widoczne dla użytkowników.
Jak napisać dobry biogram i tym samym, jak uzupełnić profil na Instagramie?
Biogram na Instagramie to nic innego jak krótki opis, który znajduje się pod zdjęciem profilowym i nazwą konta. To element, nad którym najpewniej spędzisz dużo czasu, aby uzyskać satysfakcjonujący Cię efekt. Jak napisać dobry biogram?
Zanim zaczniesz stawiać pierwsze litery, dokładnie zastanów się, co chcesz przekazać swoim odbiorcom. W biogramie do wykorzystania masz tylko 150 znaków i musisz zmieścić w tym tekst, który zachęci użytkowników Instagrama do obserwowania Twojego profilu. Co warto umieścić w swoim biogramie?
Z racji tego, że informacje na temat tego, kim jesteś i czym się zajmujesz polecam umieszczać w nazwie konta, w biogramie na początku napisz, co masz do zaoferowania swoim obserwującym. Następnie przejdź do krótkiego opowiedzenia, jaki problem swojego klienta możesz rozwiązać dzięki swoim usługom czy produktom. Koniecznie skup się na korzyściach, jakie otrzyma Twój odbiorca, obserwując Twój profil. W drugiej części swojego biogramu możesz także umieścić informacje dotyczące swoich sukcesów – np. 6-letnie doświadczenie w branży, ponad 10 000 zadowolonych klientów.
Ostatnią linijkę biogramu polecam wykorzystać do CTA (call to action). Wezwanie do działania sprawdzi się szczególnie wtedy, jeśli w bio planujemy umieścić link do naszej strony firmowej czy sklepu.
Hashtagi w biogramie – dlaczego nie warto?
Jeszcze niedawno była moda na dodawanie hashtagów w biogramie. Kiedyś miało to sens, ale dziś nie polecam tej praktyki. Dlaczego? Tym sposobem odeślesz potencjalnych klientów do swojej konkurencji.
Dlaczego warto mieć wyróżnione relacje?
Uzupełnianie profilu na Instagramie nie kończy się na wyborze nazw, zdjęcia profilowego oraz biogramie. Pod uwagę musisz wziąć także wyróżnione relacje! Czym są wyróżnione relacje? Otóż to nic innego jak stories, które zapisuje się po to, aby nie zniknęły po 24 godzinach, a były dostępne przez cały czas na Twoim profilu – dopóki ich oczywiście sama nie usuniesz.
Dlaczego warto mieć wyróżnione relacje? Zanim odpowiem na to pytanie, zastanówmy się, do czego wykorzystać ten format. W wyróżnionych relacjach warto zapisywać te story, które dotyczą następujących aspektów:
-
- nas i naszej firmy – takiej relacji nadaj nazwę ”o mnie” lub ”o firmie”,
-
- oferty – jako nazwa wystarczy oferta,
-
- opinii – są kluczowe, gdyż wielu klientów zwraca szczególną uwagę na oceny, zanim podejmie ostateczną decyzję zakupu,
-
- kontaktu.
W każdej zapisanej relacji muszą znaleźć się najważniejsze informacje. Polecam przedstawiać je w oryginalnej, ale i ciekawej formie – możesz wykorzystać zarówno zdjęcia, jak i różnego rodzaju plansze czy nawet wideo. Ważne, aby nieco się wyróżnić w tłumie i zainteresować użytkownika, który ma stać się w końcu Twoim klientem. Pamiętaj również o tym, aby wyróżnione relacje były przejrzyste i dostarczały wszystkie kluczowe informacje.