Jak pozyskiwać klientów przez Instagram (1)

Jak pozyskiwać klientów przez Instagram?

Prawie 95% osób mających dostęp do Internetu, korzysta z mediów społecznościowych. Około 59,4% ludzi z całej populacji codziennie przegląda social media i angażuje się w sieci. Co to oznacza? Że na Instagramie i innych platformach warto prowadzić działania marketingowe, aby docierać do potencjalnych klientów i zwiększyć swoją sprzedaż. Jak pozyskiwać klientów przez Instagram? Od czego zacząć budowanie profilu na IG? Szczegóły na ten temat znajdziesz w poniższym artykule.

      1. Jak pozyskiwać klientów i dlaczego warto wykorzystać do tego Instagram?
      2. Budowanie profilu na Instagramie – od czego zacząć?

    Media społecznościowe są w dzisiejszych czasach jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. TikTok i Instagram to właściwie najpopularniejsze platformy na świecie. Coraz więcej przedsiębiorców przekonuje się, jak dużą moc mają media społecznościowe i w swoją strategię marketingową zaczynają wdrażać działania w social media. Dlaczego? Chociażby dlatego, że media społecznościowe są prostym i właściwie najtańszym sposobem na promowanie swoich produktów lub usług. Doskonale sprawdzają się także jako narzędzie do zwiększania rozpoznawalności marki. Jak skutecznie pozyskiwać klientów przez Instagram? Na pytanie odpowiadam w dzisiejszym wpisie.

    Jak pozyskiwać klientów i dlaczego warto wykorzystać do tego Instagram?

    Instagram to platforma społecznościowa, która oferuje wiele możliwości z zakresu marketingu i promocji biznesu. Dzięki Instagramowi możesz w prosty sposób dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, zwiększyć rozpoznawalność własnej marki i tym samym sprzedaż.

    Jak pozyskiwać klientów i dlaczego warto wykorzystać do tego Instagram? Przede wszystkim dlatego, że jest to łatwe i tanie – praktycznie darmowe – narzędzie. Aby osiągać satysfakcjonujące zasięgi bez płacenia za reklamę, należy na początek określić swój cel oraz strategię. Oczywiście, wpływ na to ma także wiele innych czynników – np. zdjęcia, reels, karuzela i treść znajdująca się w poście. Te elementy muszą przyciągać oko i zaangażować użytkownika. Kolejny aspekt to hashtagi, dzięki którym potencjalny klient łatwiej Cię znajdzie – ale niekoniecznie zaobserwuje, jeśli ostatecznie treścią go nie zainteresujesz. Algorytm Instagrama działa tak, że jeśli ma się zaangażowanych obserwujących, którzy reagują na nasze posty, publikowane przez nas treści zaczynają pojawiać się kolejnym osobom. Ponadto znajdą się w zakładce “Eksploruj” czy “Najpopularniejsze” pod danym hashtagiem. A zatem im większe zaangażowanie, tym do większej ilości użytkowników dotrze Twój post – również do tych, którzy Cię nie obserwują.

    Kolejna zaleta Instagrama to możliwość zwiększenia widoczności marki w Internecie. Do tego potrzebna jest nie tylko wspomniana umiejętność tworzenia postów, ale przede wszystkim odpowiednio opracowana strategia i działania. Instagram to także doskonałe narzędzie do budowania wizerunku, zaufania oraz relacji z odbiorcami. Ponadto IG jest świetnym medium do interakcji z użytkownikami. Inni mogą komentować Twoje posty, dając Ci w ten sposób pewien feedback lub możliwość podejmowania z nimi dyskusji.

    Jest jeszcze wiele firm, które nie korzystają z mediów społecznościowych – ewentualnie mają założone profile, ale nie wykorzystują tych narzędzi do pozyskiwania klientów. Jeśli zastanawiasz się nad prowadzeniem Instagrama firmowego, nie zwlekaj – już dziś załóż swoje konto. Bądź o kilka kroków przed swoją konkurencją!

    Budowanie profilu na Instagramie – od czego zacząć?

    Zastanawiasz się, jak pozyskiwać nowych obserwatorów na Instagramie? Od czego zacząć pozyskiwanie klientów na Instagramie i tym samym generowanie większych zysków? Pierwszym krokiem jest określenie swojego celu, tematyki, niszy i grupy docelowej. Bez rozpisanego planu nie uda Ci się w prosty i skuteczny sposób dotrzeć do swoich potencjalnych klientów.

    Dlaczego cel jest ważny? Przede wszystkim dlatego, że dzięki temu będziesz wiedzieć, jakie treści tworzyć i publikować na swoim Instagramie. Podobnie sprawa wygląda z grupą docelową. Bez jej określenia, nie stworzysz odpowiedniej treści i nie trafisz do potencjalnych klientów. A to wiąże się z brakiem zysków i stratą czasu. Jak określić grupę docelową? Jeśli szukasz wyczerpującej odpowiedzi na ten temat, minikurs Określ grupę docelową na Instagramie jest idealnym dla Ciebie rozwiązaniem. Szkolenie to jest również świetną opcją dla osób, które nie wiedzą, od czego zacząć budowanie profilu na Instagramie, aby ten przyciągał nowych obserwujących i był atrakcyjny wizualnie oraz merytorycznie dla potencjalnych klientów.

    Tworzenie profilu na Instagramie

    Kiedy już określisz cel, tematykę, niszę i grupę docelową, zacznij przygotowywać swój profil. Kluczowe w tym aspekcie są: nazwa użytkownika, nazwa profilu, biogram i – oczywiście – zdjęcie profilowe. Warto postawić na krótką i zwięzłą nazwę użytkownika, którą Twoi obserwatorzy bez problemu zapamiętają. Nazwa profilu i zdjęcie powinny odzwierciedlać charakter Twojego biznesu. Najlepszy biogram natomiast to taki, który jest napisany językiem korzyści. A zatem powinien koncentrować się na wszystkich benefitach i korzyściach, jakie zyska potencjalny klient, obserwując Twój profil na Instagramie.

    Następny etap to zastanowienie się nad tym, jaki content tworzyć na Instagramie. Rozpisz strategię, określając częstotliwość, formę i cel każdego formatu, który będziesz chciała opublikować. Nie zapominaj o odpowiednich nagłówkach oraz wezwaniu do działania, a mianowicie CTA (call to action) – tego nauczysz się decydując się na minikurs Twórz content na Instagramie.

    Oczywiście to nie koniec Twoich działań. Po pierwsze pamiętaj o analizowaniu statystyk i zmienianiu swojej strategii, jeśli widzisz, że określone wcześniej przez Ciebie działania nie przynoszą pożądanych efektów. Testuj, sprawdzaj i zmieniaj zawsze, gdy jest to konieczne. Po drugie ważna jest interakcja z użytkownikami. To właściwie kluczowy element w budowaniu zarówno zaangażowania, jak i zaufania oraz lojalności. Odpowiadaj na komentarze, wiadomości prywatne i aktywnie udzielaj się w swojej społeczności. Do bezpośredniego komunikowania się ze swoją grupą docelową świetnie sprawdzi się stories oraz live’y.

    Podsumowanie

    Instagram jest skutecznym narzędziem marketingowym, które pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów i promocji biznesu. Ale docieranie do nowych obserwatorów i potencjalnych klientów to niekiedy żmudny proces. Szczególnie dziś, kiedy konkurencja na Instagramie jest naprawdę duża.

    Jeśli zależy Ci na szybszym efekcie, od samego początku musisz działać zgodnie z pewnymi zasadami – poza określeniem celu, grupy docelowej czy tematyki, ważne jest odpowiednie przygotowanie profilu, regularne dodawanie ciekawych i angażujących postów oraz wchodzenie w interakcje ze swoimi obserwatorami. Jak przygotować swój profil na Instagramie? Jaki content tworzyć? Jak dotrzeć do swojej grupy docelowej?

    Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

    O mnie

    Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

    Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

    Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

    Zostaw komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *