Co publikować na Instagramie

Co publikować na Instagramie? Zdjęcia, karuzele czy rolki?

Co publikować na Instagramie? Jakie formaty postów warto wykorzystywać na swoich mediach społecznościowych? Do jakich treści sprawdzą się rolki, a kiedy warto postawić na karuzele? Jeśli nie wiesz, jaki format będzie dla Ciebie odpowiedni, już teraz zapoznaj się z poniższym artykułem!

  1. Czy wciąż warto dodawać standardowe zdjęcia na IG?
  2. Na jakim koncie sprawdzą się grafiki?
  3. Co publikować na Instagramie? Karuzele
  4. Jakie są rodzaje wideo na Instagramie?

Publikowanie odpowiednich treści na Instagramie to podstawa, jeśli zależy nam na docieraniu do jak największej ilości odbiorców i zdobywaniu nowych obserwujących. Musisz jednak pamiętać o tym, że Instagram jest platformą wizualną. Co za tym idzie? Posty muszą być nie tylko interesujące, ale przede wszystkim estetycznie wykonane. Co publikować na Instagramie, aby zachęcić obserwatorów do zapoznania się z pełną treścią posta? Czy warto wciąż dodawać standardowe zdjęcia na IG? A może lepszą opcją będą same rolki? Jaki format postów sprawdzi się na koncie edukacyjnym? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, znajdziesz je w poniższym wpisie.

Czy wciąż warto dodawać standardowe zdjęcia na IG?

Standardowe zdjęcia to właściwie podstawowy format postów na Instagramie, który na początku istnienia tego medium społecznościowego był jedynym rozwiązaniem. Dziś, wraz z rozwojem innych form przekazywania treści, wiele osób uważa, że klasyczne zdjęcia są przestarzałe i publikując je, ciężko się wybić. To nieprawda, ponieważ w dalszym ciągu wielu użytkowników preferuje właśnie ten format zamiast – na przykład – rolek.

Jeśli chcesz publikować zdjęcia na swoim Instagramie i mieć pewność, że wyróżnisz się na tle setek tysięcy innych fotografii, pamiętaj o chwytliwych i zachęcających nagłówkach. Samym zdjęciem niekoniecznie zainteresujesz swojego obserwatora czy potencjalnego klienta, aby zapoznał się z treścią całego postu. Napis na zdjęciu powinien także informować Twojego odbiorcę, co znajdzie w opisie posta.

Nie tylko nagłówek jest istotny, ale także jakość samego zdjęcia. Z tego względu, że codziennie na Instagramie ludzie publikują setki tysięcy fotografii, zadbaj o to, aby Twoje publikacje były jak najlepszej jakości. Bez tego nie będziesz mieć żadnych szans, aby wybić się wśród wszystkich innych użytkowników.

Na jakim koncie sprawdzą się grafiki?

Jakie posty dodawać na IG? Co publikować na Instagramie? Polecam wykorzystywać również takie rozwiązanie jak grafiki. Tego rodzaju format sprawdzi się głównie na kontach edukacyjnych. W tym przypadku również należy na początku zadbać o bardzo dobry nagłówek. Dzięki temu Twój odbiorca będzie od razu wiedzieć, czego może się spodziewać, zaglądając bezpośrednio do treści opublikowanego posta. Polecam tworzyć nie tylko zwykłe grafiki z nagłówkiem, ale również infografiki czy różnego rodzaju checklisty. Możliwości masz wiele, a jedyne, co Cię ogranicza, to Twoja wyobraźnia.

Jak stworzyć ciekawą grafikę na IG?

Jak tworzyć ciekawe i oryginalne grafiki? W tym mogą pomóc Ci darmowe narzędzia i aplikacje dostępne w Internecie – na przykład popularna Canva, która w bezpłatnej wersji oferuje wiele różnorodnych rozwiązań. Dzięki Canvie możesz stworzyć idealne i spójne grafiki na swoje media społecznościowe. Nie musisz mieć nawet pomysłu, ponieważ na Canvie znajdziesz setki tysięcy gotowych projektów, które wystarczy dopasować do swoich potrzeb. Wybierz najbardziej odpowiadającą Ci grafikę, zmień kolory, jeśli nie pasują do wybranej przez Ciebie identyfikacji wizualnej Twojej marki, dodaj odpowiednią treść i gotowe!

Co publikować na Instagramie? Karuzele

W poprzednich artykułach wspominałam, że na Instagramie warto wykorzystać każdy format postów, jaki jest tylko dostępny. W ten sposób sprawdzisz, które formy sprawdzają się w Twojej branży i które najlepiej „klikają się” w Twojej grupie docelowej.

Poza standardowymi zdjęciami czy grafikami na Instagramie możesz publikować również tak zwane karuzele. To idealna opcja dla tych osób, które prowadzą konta edukacyjne. Za pomocą takiej karuzeli jesteś w stanie więcej przekazać swoim obserwującym niż w opisie pod zdjęciem czy na jednej grafice. Ponadto karuzele są także jednym z tych formatów, które są chętniej zapisywane na później przez zainteresowanych.

Jak stworzyć dobrą karuzelę na Instagramie?

Jak tworzyć dobre karuzele na Instagram? Po pierwsze nie zapominaj o chwytliwym nagłówku. Tytuł powinien pojawić się nie tylko na pierwszej, ale również na drugiej stronie. Dlaczego? Ponieważ Twój post może pokazać się jednemu odbiorcy aż dwukrotnie – raz zobaczy pierwszą stronę, a innym razem drugą. Nigdy nie wiadomo, która z tych dwóch stron pokaże mu się jako pierwsza, a zatem koniecznie umieść nagłówek także na drugim slajdzie.

Pamiętaj również o tym, aby w karuzeli pisać to, co jest najważniejsze. Nie twórz tak zwanych ścian tekstu, ponieważ wiele osób nawet tego nie przeczyta. Poza treścią kluczowa jest także warstwa wizualna. Tam, gdzie jest taka możliwość, zastępuj tekst grafikami, zdjęciami czy innymi elementami. Na ostatnim slajdzie natomiast koniecznie umieść chwytliwe CTA, czyli wezwanie do działania.

Karuzele można w łatwy i skuteczny sposób wykorzystać do przekazywania wiedzy.

Jakie są rodzaje wideo na Instagramie?

Kilka lat temu Instagram wprowadził możliwość publikowania wideo. Ten format rozwijany jest przez cały czas i tym sposobem dziś możemy tworzyć w prosty sposób tak zwane rolki, znane z innego medium społecznościowego, a mianowicie TikToka. Ale to nie jedyna forma wideo, jaka jest dostępna na Instagramie. Poza reels’ami do wyboru masz także stories oraz live’y.

Dlaczego warto wykorzystywać wideo na Instagramie? Głównie dlatego, że za pomocą wideo możesz przekazać dużo więcej informacji swojemu odbiorcy oraz wpłynąć na większą ilość jego zmysłów.

Co publikować na stories?

Twoje stories – czyli znikające po 24 godzinach krótkie formy wideo – w 99% będą oglądać tylko i wyłącznie te osoby, które już Cię obserwują. A to oznacza, że na story powinnaś publikować nieco innego treści, niż na przykład w rolkach. Stories traktuje się jako swego rodzaju „mini-serial” naszego życia. Za pomocą tego formatu Twoi obserwatorzy mogą przede wszystkim lepiej Cię poznać, co jest ważne – szczególnie w kontekście późniejszej sprzedaży.

Co wrzucać na stories? Ten format jest idealną opcją na dzielenie się swoim życiem prywatnym. Polecam również za pomocą stories pokazywać backstage ze swojej pracy, organizować quizy, zadawać pytania, czy tworzyć ankiety. Quizy, ankiety czy pytania to doskonałe narzędzie do angażowania swoich obserwujących. A jak wiadomo, algorytm Instagrama lubi konta, na których jest zaangażowana społeczność.

Jak stworzyć dobrą rolkę na IG?

Co publikować na Instagramie? Koniecznie wykorzystaj rolki! Reels’y cieszą się ogromną popularnością i w najbliższym czasie się to nie zmieni. Chociaż nierzadko ich wykonanie i przygotowanie do publikacji jest czasochłonne, warto wykorzystać ten format na swoim koncie i sprawdzić, czy jest dla nas dobrym rozwiązaniem. Format ten nie jest najłatwiejszy, ale jeśli tylko nauczysz się nagrywać oraz montować, dzięki rolkom możesz dotrzeć w stosunkowo krótkim czasie do dużej grupy ludzi. Zatem koniecznie spróbuj, jeśli jeszcze nie masz reels’ów na swoim profilu!

Pamiętaj jednak o tym, że nie wystarczy nakręcić i zmontować kilka ujęć, które następnie opublikuje się na swoim profilu. Po pierwsze musisz zadbać o to, aby pierwsze dwie, trzy sekundy były zachęcające, ponieważ to od nich zależy, czy odbiorca obejrzy do końca Twoją rolkę. Równie kluczowe jest, by rolka była w miarę możliwości jak najkrótsza.

Techniczne aspekty rolki na IG

Jeśli chodzi o rolki, filmiki kręć w formacie pionowym 1080 x 1920 px. Zadbaj o to, aby Twoje wideo miało jak najlepszą jakość – podobnie jak dźwięk. Nie zapominaj o dynamice – wykorzystuj przejścia i różnego rodzaju efekty. Na początku nagrania koniecznie umieść chwytliwy nagłówek i zawsze dodawaj napisy – nie tylko na okładce, która wyświetli się na Twoim feedzie. Nie zapominaj również o CTA!

Live na Instagramie

Co publikować na Instagramie? Postaw na spotkania online ze swoimi obserwatorami! Live’y na Instagramie odgrywają ważną rolę i to na każdym etapie lejka sprzedażowego. Warto wykorzystywać live’y między innymi po to, aby nasi obserwatorzy mogli nas poznać i zobaczyć, jak zachowujemy się na żywo. Dzięki live’om szybciej zbudujesz więź ze swoją grupą docelową, co jest kluczowe na drugim etapie lejka sprzedażowego. Zacznie rosnąć również zaufanie do Ciebie, co z kolei jest ważne na trzecim etapie wspomnianego lejka.

Live możesz wykorzystać także do prowadzenia podprogowej sprzedaży, dawania uczestnikom rabaty na Twoje produkty czy usługi lub kończenia danej kampanii sprzedażowej. Więcej szczegółowych informacji na temat lejków sprzedażowych znajdziesz w moim kursie Lejek sprzedażowy na Instagramie – naucz się zamieniać swoich obserwatorów w klientów już teraz!

Jak pozyskiwać nowych obserwatorów za pomocą live’ów na IG?

Ostatnio coraz większą popularnością cieszą się współtworzone live’y. To doskonałe rozwiązanie, dzięki któremu możesz dotrzeć i pozyskać nowych obserwatorów. Aby jednak współtworzony live miał faktycznie sens, koniecznie zorganizuj go z osobą, która ma taką samą grupę docelową, jak Ty.

Zasady organizowania live’ów na Instagramie

Chcesz zorganizować live na swoim Instagramie? Po pierwsze zaplanuj go kilka dni wcześniej i wymyśl temat, jaki zostanie na takim spotkaniu online poruszony. Najlepszy temat to ten, który odpowiada na problemy określonej przez Ciebie grupy docelowej.

Po drugie mów o planowanym na konkretny termin spotkaniu online na swoim profilu. Najlepiej na story, ale możesz także dodać post z informacją, że taki live niebawem się odbędzie.

Po trzecie dobrze przygotuj się do live. Wypisz na kartce wszystko, co chcesz poruszyć na spotkaniu online ze swoimi obserwatorami oraz to, co chcesz im przekazać. I po czwarte – stwórz okładkę w formacie 1080 x 1920 px do zapisania live’a na swoim profilu.

Kiedy już rozpocznie się live, przez cały czas pamiętaj o tym, aby angażować swoich oglądających. Jak? Na przykład zadając im pytania, na które będą odpowiadać na bieżąco na czacie.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *