Jak stworzyć skuteczny nagłówek na Instagrama

Jak stworzyć skuteczny nagłówek na Instagrama? 10 pomysłów na chwytliwe nagłówki

Jak przyciągnąć uwagę odbiorcy na Instagramie? Bez względu na to, czy chodzi o osobę, która już Cię obserwuje czy o potencjalnego klienta, który jeszcze nigdy nie był na Twoim profilu na Instagramie, doskonałą opcją na przyciągnięcie ich uwagi jest chwytliwy nagłówek. Jak stworzyć skuteczny nagłówek na Instagrama? W dzisiejszym artykule przedstawiam 10 pomysłów na chwytliwe nagłówki w mediach społecznościowych.

  1. Dlaczego nagłówki są ważne?
  2. Jak stworzyć skuteczny nagłówek na Instagrama?
  3. 10 skutecznych nagłówków na Instagrama

Nagłówek to właściwie najważniejszy element każdego tekstu — artykułu, oferty, newslettera czy wpisu na mediach społecznościowych. Tworząc nagłówek, musisz pamiętać o tym, że właściwie około ośmiu odbiorców na dziesięciu zapozna się tylko z tytułem Twojej publikacji. Jeśli wymyślisz chwytliwy nagłówek, zwiększysz szansę na to, że użytkownik zainteresuje się i będzie chciał przeczytać resztę treści. Jak stworzyć skuteczny nagłówek na Instagrama? Na pytanie odpowiadam w dzisiejszym wpisie. Zanim jednak przejdę do tematu, zastanówmy się, z jakich jeszcze innych powodów nagłówki są ważne i gdzie je umieścić poza treścią postu.

 

Dlaczego nagłówki są ważne?

Dobry nagłówek jest właściwie podstawą sukcesu publikowanej przez nas treści. Dotyczy to nie tylko artykułów udostępnianych na blogu firmowym, oferty wysyłanej do klienta czy newslettera. Nagłówki trzeba wykorzystywać również w mediach społecznościowych.

Dlaczego nagłówki są ważne? To z nimi ma styczność odbiorca na samym początku. Jeśli nagłówek go nie zainteresuje i nie przyciągnie, nie kliknie w niego i nie zapozna się z całą opublikowaną przez Ciebie treścią.

W przypadku Instagrama nagłówek powinien znaleźć się bezpośrednio na zdjęciu, grafice czy rolce. Tworząc karuzelę, pamiętaj, aby nagłówek umieścić zarówno na pierwszym, jak i na drugim slajdzie. Zamiast jednak powtarzać tę samą treść, na pierwszym zdjęciu polecam użyć chwytliwą, ale nieco skróconą wersję nagłówka, na drugim natomiast bardziej rozbudowaną. Dlaczego to ważne, aby przy karuzeli umieszczać nagłówek na pierwszych dwóch grafikach? Przede wszystkim dlatego, że Twój post może wyświetlić się Twojemu obserwującemu dwukrotnie — raz pokazując właśnie pierwszy slajd, a później drugi (lub odwrotnie).

Jak mogłaś zauważyć, polecam dodawać nagłówek nie w samej treści posta, a na zdjęciu, grafice czy także okładce rolki. Dlaczego? O ile na tablicy aktualności Twoim obserwatorom pokaże się zarówno zdjęcie, jak i dwie linijki opisu — które, jak wiadomo, również są ważne i muszą zostać tak skonstruowane, aby odbiorcę zachęcić do kontynuowania czytania — o tyle w “Eksploruj” czy pod hashtagami użytkownikom pokaże się tylko zdjęcie. Odbiorca z Twojej grupy docelowej nie będzie wiedział, co znajdzie pod zdjęciem, jeśli nie umieścisz na nim odpowiedniego nagłówka. A dziś samym zdjęciem rzadko udaje się kogoś zainteresować i sprawić, aby wszedł w post, zapoznał się z tym, co mamy mu do przekazania i zareagował. Dlatego zawsze dodawaj nagłówki na publikowanej na Instagramie grafice, zdjęciu czy na rolce. Jak stworzyć skuteczny nagłówek na Instagrama?

 

Jak stworzyć skuteczny nagłówek na Instagrama?

Zastanawiasz się, jak stworzyć skuteczny nagłówek na Instagrama? Aby odpowiedzieć na to pytanie, zastanówmy się, jaka jest ogólnie rola nagłówka. Otóż nagłówek ma przyciągnąć uwagę i dodatkowo zachęcić odbiorcę do tego, aby chciał zapoznać się z kolejnymi zdaniami, które umieściliśmy na grafice oraz w treści naszego posta.

Często stworzenie skutecznego nagłówka wymaga nieco czasu oraz wysiłku. Ale warto poświęcić na to trochę uwagi, ponieważ bez chwytliwego nagłówka ciężko będzie Ci pozyskiwać nowych obserwatorów na Instagramie i tym samym klientów. Jak stworzyć skuteczny nagłówek na Instagrama?

 

  • bądź konkretna — stwórz nagłówek, który będzie mówił, o czym jest opublikowany przez Ciebie post. Ma być krótko i na temat. Koniecznie unikaj ogólników!
  • twórz emocje — polecam używać takich słów, które wzbudzają emocje i sprawią, że odbiorca będzie zainteresowany opublikowaną przez Ciebie treścią. Postaw – na przykład – na humor, zaskoczenie czy nawet kontrowersję, jeśli jest taka potrzeba.
  • korzyści — dobry nagłówek to taki, który pokazuje, jakie korzyści odbiorca uzyska, czytając Twój post. Czy czegoś się nauczy? A może coś zyska?
  • techniki copywritingowe — możesz skorzystać z takich koncepcji jak techniki copywritingowe. A zatem wykorzystaj — na przykład — pytania retoryczne, storytelling czy listę.
  • dostosowanie do platformy — pamiętaj o tym, że nagłówek musi być dopasowany do platformy, na której opublikujesz swój post. Inny nagłówek napiszesz z myślą o Instagramie, a nieco inny na LinkedIN.

 

10 skutecznych nagłówków na Instagrama

Jakie nagłówki są najbardziej skuteczne? Lista jest długa, a do najpopularniejszych zalicza się wyliczanki, pytania związane ze sposobem działania, tak zwana droga na skróty czy schematy typu “Jak zrobić (…), aby (…)”. Jeśli nie masz pomysłu na chwytliwy i skuteczny nagłówek na Instagrama, poniżej pokazuję, od czego możesz zacząć.

X porad, które…

Rodzaj nagłówka typu “X porad, które…” to świetna opcja, gdy chcemy zaproponować naszym odbiorcom praktyczne wskazówki lub porady. Przykład: 10 porad, które pomogą Ci zorganizować swój dzień efektywniej. Słowo “porady” możesz zamienić również na “wskazówki” i tym sposobem stworzyć nagłówek typu: 5 wskazówek, jak uniknąć stresu w pracy.

 

X powodów…

Ten rodzaj nagłówka można wykorzystać w sytuacji, gdy chcemy przekonać odbiorcę do określonego działania lub zachowania. Ważne, aby podać konkretne powodu, dla których warto dane działanie wykonać.

Przykład: 5 powodów, dla których warto zacząć biegać od dzisiaj.

 

X sposobów…

Kolejny rodzaj nagłówka, który skutecznie przyciągnie uwagę Twoich odbiorców. Sprawdzi się szczególnie wtedy, gdy użytkownik szuka konkretnych rozwiązań dla swoich problemów.

Przykład: 10 sposobów na poprawę swojej kreatywności.

 

Jak szybko…

Nagłówek, który zaczyna się od słów ”jak szybko” sugeruje, że post zawiera sposoby na szybkie i skuteczne rozwiązanie danego problemu. Używanie słowa ”szybki” sugeruje także swego rodzaju drogę na skróty. Idealna opcja dla tych osób, którym zależy na szybkim i prostym osiągnięciu jakiegoś celu.

Przykład: Jak szybko schudnąć przed wakacjami?

 

Co zrobić, aby…

Ten rodzaj nagłówka sugeruje, że Twój post będzie zawierać wskazówki na temat tego, jak uzyskać określony efekt czy zrealizować dane cele.

Przykład: Co zrobić, aby poprawić swoją koncentrację?

 

Sprawdź, jak…

To kolejny rodzaj nagłówka, który ma zachęcić do przetestowania produktu lub konkretnej metody.

Przykład: Sprawdź, jakie kosmetyki pomogą Ci pozbyć się trądziku!

 

Dlaczego to ważne, aby…

Ten rodzaj nagłówka ma za zadanie przekonać odbiorców do określonego zachowania albo działania, pokazując jednocześnie, dlaczego jest to ważne.

Przykład: Dlaczego warto regularnie ćwiczyć?

 

Poznaj…

Świetny sposób na zaprezentowanie nowych informacji lub Twoich pomysłów. Nagłówek tego typu zachęca odbiorców do odkrywania nieznajomych rzeczy lub czegoś nowego.

Przykład: Poznaj tajniki japońskiej kuchni.

 

Moja droga do… / Jak zrobiłam…

Nagłówek zaczynający się od słów ”Moja droga do… / Jak zrobiłam… jest bardzo angażujący i skuteczny, szczególnie jeśli dotyczy czegoś, co jest celem także dla Twojego odbiorcy.

Przykład: Jak zarobiłam 30 tysięcy złotych na wydawaniu swoich e-booków?

 

Wszystko, co musisz wiedzieć o…

Wykorzystując tego rodzaju nagłówek sprawisz, że Twój odbiorca poczuje, że w Twoim poście znajdzie treści dotyczące rzeczy, o których powinien wiedzieć. A zatem wzbudzisz w nim swego rodzaju poczucie niewiedzy. To z kolei skłoni go do szybkiego zapoznania się z opublikowaną przez Ciebie treścią, aby zweryfikować swoją wiedzę.

Przykład: Wszystko, co musisz wiedzieć o deficycie kalorycznym.

 

Chcesz mieć dostęp do większej ilości tego rodzaju tipów? Zapisz się na listę odbiorców newsletter już teraz! Będziesz otrzymywała ode mnie regularnie dodatkowe, uzupełniające treści dotyczące Instagrama, sprzedaży na mediach społecznościowych czy gotowych rozwiązań — jak na przykład pomysły na chwytliwe i angażujące nagłówki do postów na Instagramie.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *