content na Instagram

Jak tworzyć dobry content na Instagram, aby angażować odbiorcę?

Jak tworzyć dobry content na Instagram? Co to w ogóle oznacza, że dany content jest dobry? Jaki content tworzyć na Instagramie? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, znajdziesz je w dzisiejszym artykule. Już teraz zapoznaj się z jego treścią.

  1. Content na Instagram – jaki content tworzyć?
  2. Dlaczego nagłówek jest ważny?
  3. Co to jest CTA i dlaczego warto go stosować?

O czym pisać na Insta? Jaki content tworzyć na Instagram? Oczywiście, że taki, który odpowiada na potrzeby Twojej gruby docelowej. A zatem – jak widać – określenie na początku grupy docelowej jest kluczowe dla wszystkich naszych działań, jakich planujemy podjąć się na Instagramie – również dla tworzenia odpowiedniego contentu. Dobry content to taki, który jest nie tylko przydatny czy inspirujący, ale również, gdy wywiera jakiś wpływ na obserwujących. Bo – jak się okazuje – tylko wtedy ludzie się angażują, zostawiając komentarz, zapisując post na później czy udostępniając dalej. A jak wiadomo, tego rodzaju działania są aktualnie swego rodzaju walutą na Instagramie. Jeśli nie będzie reakcji, nikt nie zobaczy Twoich treści i tym samym Twoje zasięgi będą spadać. A zatem, jaki content tworzyć na Instagram? Dlaczego nagłówki są ważne? Czym jest CTA i dlaczego warto go stosować? Szczegóły na ten temat znajdziesz w poniższym wpisie.

Content na Instagram – jaki content tworzyć?

Zastanawiasz się, jaki content tworzyć na Instagram? Przede wszystkim taki, który jest związany z Twoimi usługami lub produktami. Co to oznacza w praktyce? Otóż to, aby nie tworzyć treści o „X”, jeśli Twoje produkty lub usługi związane są z „Y”. Oczywiście nie dotyczy to tych postów, które publikujesz po to, aby odbiorcy mogli lepiej poznać Ciebie lub Twoją firmę – czyli publikacji bardziej w stylu lifestylowym.

Jak tworzyć dobry content na Instagram?

Jak tworzyć dobry content na Instagram? Aby odpowiedzieć na to pytanie, przypomnę, jak działa ogólnie algorytm na IG. Dodajesz post, który wyświetla się X% obserwującym Cię osobom. Jeśli zareagują one na Twoją treść, zostawiając komentarz, zapisując go lub udostępniając, Instagram zacznie pokazywać ją kolejnym Twoim obserwującym. Ale nie tylko – post powoli będzie pokazywać się także w zakładce „eksploruj” czy w „najpopularniejszych” pod konkretnym hashtagiem.

Dobry content na IG to taki, który jest przede wszystkim przydatny. Co to oznacza w praktyce? Otóż content powinien odpowiadać na problemy Twojej grupy docelowej – stąd też właśnie konieczność określenia tej grupy jeszcze zanim zaczniemy tworzyć strategię oraz planować posty. Dobry content powinien również skupiać się na tym, co dla Twojej grupy docelowej jest najważniejsze. Dodatkowo musi być chwytliwy i przyciągający wizualnie.

Jakie formy posty tworzyć na Instagram? Określ cele postów

Nie tylko założenie konta na Instagramie musi mieć określony cel. Publikowane przez Ciebie później posty również. Dlatego, zanim zaczniesz tworzyć daną treść, zastanów się, jaki cel ma spełnić? Ma nauczyć czegoś Twoich obserwatorów? Chcesz ich rozbawić lub nawiązać z nimi więź? A może zależy Ci na tym, aby pokazać potencjalnym klientom, że znasz się na tym, czym się zajmujesz?

Kiedy już określisz cel, nie tylko będziesz wiedziała, jak powinien wyglądać dany post, ale także łatwiej będzie Ci dobrać jego format. Na przykład do nauki świetnie sprawdzają się reels’y oraz karuzele. Te formaty będą doskonałą opcją także w sytuacji, gdy będziesz chciała pokazać swoim obserwatorom, że na czymś się znasz. Jeśli zależy Ci na rozbawieniu swoich obserwatorów, koniecznie wykorzystaj post z memem lub Twoją historią. Przy chęci nawiązywania więzi natomiast świetnym rozwiązaniem są klasyczne posty lifestylowe. W takich publikacjach warto dzielić się nie tylko swoją drogą, ale również przemyśleniami. Posty lifestylowe możesz wykorzystać także, jeśli będziesz chciała podzielić się ze swoimi odbiorcami czymś motywacyjnym.

Jeśli chodzi o formy postów, polecam wykorzystać wszystkie narzędzia, do których masz dostęp. A zatem poza klasycznymi postami, karuzelami czy reelsami, zacznij prowadzić także live’y. Pamiętaj jednak o tym, że nie w każdej branży sprawdzą się te wszystkie formaty. Niektóre mogą się lepiej klikać, inne będą mieć mniejsze zaangażowanie. Musisz dojść do tego, co sprawdza się u Ciebie najlepiej i wykorzystać to maksymalnie.

Dlaczego nagłówek jest ważny?

Dobry content na Instagram to taki, którzy przyciąga odbiorcę i go angażuje. Jak zaangażować odbiorcę? Wykorzystując CTA oraz odpowiednio konstruując nagłówki!

Nagłówki są właściwie podstawą, którą koniecznie wykorzystuj nie tylko w zwykłych postach, ale także w karuzelach, rolkach czy live’ach. Dobry nagłówek można uznać za połowę sukcesu publikowanej Twojej treści, ponieważ to on w pierwszej chwili zwraca uwagę odbiorcy i tym samym musi sprawić, że ten zainteresuje Cię publikacją i będzie chciał dowiedzieć się nieco więcej.

Każdy post – bez względu na formę – potrzebuje bardzo dobrego nagłówka. Z tego powodu polecam, aby zawsze dodawać nagłówki także na grafice czy zdjęciu. Dzięki temu Twój odbiorca będzie wiedzieć, czego może się spodziewać, gdy kliknie Twój post i nawet chętniej to zrobi.

Ogólnie dobry nagłówek to taki, który jest chwytliwy. A zatem powinien odbiorcę zaciekawić, zdziwić czy zaskoczyć. Nagłówek musi po prostu sprawić, że Twój odbiorca będzie chciał dowiedzieć się więcej. Jak stworzyć chwytliwy i skuteczny nagłówek? Na przykład wykorzystując tak zwane słowa „mocy”. A czym są słowa „mocy” w nagłówkach? Szczegółowo ten temat rozwijam w minikursie: Twórz content na Instagramie, w którym znajdziesz nie tylko przykładowe nagłówki, ale także inne kwestie związane z Instagramem – na przykład jak tworzyć posty na Instagram, jakie są dostępne formaty i za co odpowiadają. 

Co to jest CTA i dlaczego warto go stosować?

Zarówno w biogramie, jak i w treści postów musi znaleźć się tak zwane CTA. Czym jest CTA? Otóż to nic innego jak wezwanie do działania, które Twój odbiorca ma wykonać. Call to action możesz wykorzystać nie tylko we wspomnianym biogramie czy postach, ale także na stories lub podczas prowadzenia na swoim profilu live’ów. W tych ostatnich przypadkach wezwaniem do działania mogą być pytania z prośbą o odpowiedzenie na komentarz czy zapisanie się na webinar.

Jak wygląda dobre CTA?

Jak wygląda dobre CTA? Poniżej przedstawiam kilka przykładowych wezwań do działania, które zawsze się sprawdzają:

    • ”Zapisz tę rolkę na później, abyś mogła do niej zawsze wrócić”.
    • ”Chcesz dowiedzieć się więcej o X? Zapisz się na bezpłatny webinar już teraz! Link w moim biogramie @j.createmedia”
    • ”Która z sukienek Ci się najbardziej podoba? 1, 2 a może 3? Daj znać w komentarzu!”

Wykorzystując CTA, musisz napisać wprost swojemu odbiorcy, czego od niego oczekujesz. A mianowicie, ma skomentować Twój post? A może zapisać go na później lub udostępnić? Prośby o zapisanie posta są świetną opcją przy rolkach i karuzelach edukacyjnych. Jeśli takie tworzysz lub planujesz tworzyć, koniecznie wykorzystać takie CTA w swoim poście i sprawdź, jak zareagują Twoi obserwatorzy.

CTA w formie pytania

Jak wspominałam, CTA może przybierać również formę pytania. Jeśli interesuje Cię takie rozwiązanie, polecam stawiać na pytania zamknięte. Dlaczego? Ponieważ odpowiadanie na pytania zamknięte jest dużo łatwiejsze w porównaniu do pytań otwartych. Nie oznacza to jednak, że pytania otwarte nie są pożądane. Te również świetnie się sprawdzą, a już szczególnie takie, które zachęcają do podzielenia się własną historią czy swoją opinią. Zadawanie pytań jest ogólnie świetną opcją do budowania zaufania i nawiązywania więzi ze swoimi odbiorcami, dlatego koniecznie wykorzystaj tego rodzaju CTA na swoich mediach społecznościowych.

Ile CTA w jednym poście?

Pamiętaj o tym, aby nie przesadzać z ilością CTA w jednym poście. Nie każ swojemu odbiorcy robić kilku rzeczy naraz, bo inaczej nie zrobi właściwie nic. Najlepszą opcją jest jedno polecenie na post, maksymalnie dwa. W tym drugim przypadku może to być — na przykład — zadanie pytania z oczekiwaniem na to, że obserwujący odpowie na nie w komentarzu i zachęcenie do zapisu na newsletter czy webinar.

 

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *