Jak tworzyć content w social mediach

Jak tworzyć content w social mediach? Cz. 2

Jak tworzyć content w social mediach? Czego unikać podczas tworzenia contentu? Jak długie powinny być publikowane przez nas treści? Czy warto dystrybuować content poza media społecznościowe? Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe pytania, zapraszam do zapoznania się z poniższym artykułem już teraz!

 

  1. Czego unikać podczas tworzenia contentu?
  2. Jak tworzyć content w social mediach? Długość a zaangażowanie odbiorcy
  3. Rodzaje contentu oraz ich zastosowanie
  4. Dystrybucja contentu poza popularne media społecznościowe

 

W poprzednim artykule częściowo omówiłam kwestię tworzenia contentu w mediach społecznościowych. Dzisiejszy wpis jest niejako jego kontynuacją, w której skupimy się między innymi na błędach, jakie są często popełniane w trakcie tworzenia contentu. Z niniejszego wpisu dowiesz się również, jaka długość materiałów jest dobra i jakie są ogólnie rodzaje contentu. Odpowiem także na pytanie, gdzie dystrybuować content poza popularne social media.

 

Czego unikać podczas tworzenia contentu?

Czego unikać podczas tworzenia contentu? Do najczęściej popełnianych błędów w trakcie tworzenia contentu zalicza się brak dopasowania do potrzeb odbiorcy, ogólne treści bez personalizacji, brak innowacji, monotonia oraz ograniczone docieranie. Poniżej w skrócie omówię każdy z wyżej wspomnianych błędów, których powinnaś unikać podczas tworzenia contentu.

 

Tworzenie treści, które są niepotrzebne dla Twojej grupy docelowej

Tworzenie treści bez wcześniejszego zrozumienia oczekiwań i potrzeb swojej grupy docelowej to jeden z głównych błędów, jaki wciąż jest popełniany przez wiele firm i marek osobistych. Wartościowy content musi być dostosowany do problemów odbiorców oraz ich interesów. Pamiętaj, aby zapewniać swojej grupie docelowej takie treści, które są dla nich istotne oraz pomocne.

 

Niespersonalizowane treści

Niespersonalizowane treści sprawiają, że są one po prostu mniej skuteczne. Dlatego unikaj tworzenia treści, które są ogólnikowe — czyli takich, które nie będą dopasowane do danej grupy odbiorców. Planuj, opieraj się na analizie danych zarówno behawioralnych, jak i demograficznych. Dzięki temu będzie Ci łatwiej tworzyć takie treści, które będą bardziej zindywidualizowane i skierowane do konkretnych potrzeb Twojej grupy docelowej.

 

Brak konsekwencji i różnorodności

Brak różnorodności w formatach publikowanych treści prowadzi do monotonii i tym samym utraty zainteresowania. Unikaj powtarzalności i korzystaj z różnych formatów — tekst, wideo, podcasty czy infografiki. Konsekwencja w publikowaniu różnorodnych treści utrzymuje zaangażowanie grupy docelowej na wysokim poziomie.

 

Jak tworzyć content w social mediach? Długość a zaangażowanie odbiorcy

Treści w mediach społecznościowych — na przykład na Instagramie — zazwyczaj wymagają krótkich form. Optymalna długość postów to zazwyczaj kilka zdań lub krótka grafika. Zbyt długi content niestety często zniechęca użytkownika.

Nie oznacza to oczywiście, że nie możemy tworzyć dłuższych treści. Takie poleca się jednak publikować na blogach firmowych czy w formie artykułów sponsorowanych. Dłuższy content daje możliwość zagłębienia się w temat, ale należy przy tym pamiętać o klarowności tekstu i unikaniu nadmiernego rozwlekania. Na blogach firmowych także trzeba dostarczać wartościowe informacje w zwięzły i prosty sposób.

Pamiętaj, że zasady dotyczące długości contentu są właściwie elastyczne i uzależnione od platformy oraz typu treści. Dostosuj się do preferencji swojego odbiorcy na danym medium społecznościowym, jeśli zależy Ci na skutecznej komunikacji. Więcej o tym jaki content tworzyć i za co odpowiadają poszczególne formaty, znajdziesz w moim mini kursie: Twórz content na Instagramie!

Wideo — wciągające i szybkie

Wideo o krótkiej długości ma większy potencjał zainteresowania widza i to już w pierwszych sekundach. Ciekawym wideo możesz przekazać istotne informacje w stosunkowo krótkim czasie, jednocześnie utrzymując uwagę odbiorcy na wysokim poziomie.

 

Infografiki: przejrzystość

Infografiki są skutecznym sposobem na przekazywanie ważnych informacji w sposób przejrzysty. Długość contentu w formie infografik może być zróżnicowana — to indywidualna kwestia, ale pamiętaj, aby zawsze utrzymywać jasność przekazu.

 

Podcasty: elastyczna długość

Jeśli chodzi o podcasty, tutaj długość jest elastyczna. Ważne jest, aby przez cały czas utrzymywać wartościową treść i skupić się na angażującym stylu — bez względu na to, czy odcinek będzie trwać kilka minut, czy dwie godziny.

 

Blog firmowy: skupienie się na merytoryce

Na blogu firmowym możesz publikować treści zarówno krótkie, jak i długie — długość właściwie uzależniona od tematu i potrzeb Twojego odbiorcy. Biorąc jednak pod uwagę optymalizację SEO, zalecam skupić się na dłuższych formach — minimum 2500 znaków ze spacją. Pamiętaj również o tym, aby wpis na bloga firmowego wyróżniał się merytorycznym przekazem.

 

Rodzaje contentu oraz ich zastosowanie

Jakie są rodzaje contentu i gdzie dany typ warto wykorzystać? Temat ten rozpocznę od wyjaśnienia long form content oraz short form content. W pierwszym przypadku mamy do czynienia z treściami o rozszerzonej długości. Za long form content uważa się projekty publikowane na Youtube, blogach firmowych czy jako podcast. To treści, które będą pozycjonować się również latami.

Short form content natomiast to — analogicznie – krótkie formy, do których zalicza się rolki na Instagramie, posty w mediach społecznościowych czy infografiki. Są to treści tworzone z myślą o szybkim zapoznaniu się i przyswajaniu informacji. Sprawdzą się głównie na tych platformach, na których uwaga użytkownika jest krótka, a sam przekaz musi być prosty i po prostu szybki.

 

Virale

Virale to treści, które zdobywają bardzo dużą popularność w krótkim czasie. Są zatem intensywnie udostępniane przez użytkowników. To najczęściej krótkie, zabawne, emocjonalne czy zaskakujące treści. Jak je tworzyć? Tego właściwie nikt nie wie, ale na pewno warto wykorzystać takie aspekty jak humor, wzruszenie, efekt zaskoczenia czy emocje. Znajomość grupy docelowej również będzie bardzo pomocna i oczywiście oryginalność.

 

Real-time marketing

Real-time marketing jest strategią, która opiera się na bieżących trendach społecznych oraz wydarzeniach. Na czym polega real-time marketing? Otóż na dostosowywaniu swoich treści do aktualnych zdarzeń. Dzięki temu zwiększysz nie tylko aktualność publikowanych przez siebie postów czy filmików w mediach społecznościowych, ale także zainteresowanie swoich odbiorców.

 

User Generated Content

UGC są treściami, które tworzą sami użytkowników — nie przez markę. Za UGC uznaje się recenzje, filmy czy zdjęcia produktów lub usług danej firmy, za które użytkownik niekoniecznie otrzyma wynagrodzenie. Takie treści tworzone przez społeczność są autentyczne i wpływają na zaufanie innych klientów, którzy są zainteresowani Twoją ofertą.

 

Dystrybucja contentu poza popularne media społecznościowe

Nie zapominaj również o dystrybucji swojego contentu poza media społecznościowe. Do wyboru masz przeróżne kanały dystrybucji, np.:

  • maile marketingowe,
  • blogi i strony WWW,
  • newslettery,
  • podcasty i webinary.

Dzięki personalizowanym newsletterom czy kampaniom mailowym możesz dostarczać wartościowe treści bezpośrednio do subskrybenta. Artykuły publikowane na blogu firmowym czy stronie internetowej wspierają SEO i przyciągają ruch organiczny. Starannie zoptymalizowania treść może znaleźć się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania i tym samym zwiększyć widoczność marki w wyszukiwarce. Organizowanie webinarów natomiast czy podcasty są innowacyjną metodą dystrybucji treści w formie dźwiękowej oraz wideo.

 

Recykling treści

Recykling treści to proces, w którym ponownie wykorzystujemy istniejące już materiały — tyle że w nowym formacie lub w innym kontekście. Możesz — na przykład — przekształcić opublikowany wcześniej tekst w prezentacje wideo, infografikę czy podcast. Dzięki temu z tą samą treścią dotrzesz do różnych grup odbiorców.

Nie zapominaj również o aktualizowaniu i udoskonalaniu opublikowanych już treści o nowe informacje czy trendy. Aktualizacja i udoskonalanie sprawiają, że materiały będą wciąż aktualne oraz wartościowe dla Twoich odbiorców. Takie działania pozytywnie wpływają również na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *