jak budować relację z obserwatorami

Wzmacnianie zaufania i lojalności: jak budować relację z obserwatorami na Instagramie

Media społecznościowe dziś odgrywają ogromną rolę w budowaniu relacji między markami i ich odbiorcami. Tworzenie długoterminowych i dobrych relacji z klientami oraz potencjalnymi klientami to kluczowy element każdej skutecznej strategii marketingowej. Jak budować relację z obserwatorami na Instagramie? Jeśli interesuje Cię taka kwestia, jak wzmacnianie zaufania i lojalności, zapraszam Cię do szybkiej lektury poniższego artykułu.

 

  1. Jak budować relację z obserwatorami na Instagramie? Budowanie autentycznego wizerunku
  2. Tworzenie wartościowej treści dla swojej grupy docelowej
  3. Interakcja i angażowanie się w dyskusje z obserwatorami
  4. Jak budować relacje z obserwatorami na Instagramie?
  5. Monitorowanie i reagowanie na opinie
  6. Wykorzystaj storytelling w postach na IG

 

Aktualnie w mediach społecznościowych budowanie trwałych relacji z obserwatorami to nie tylko cel, ale duże wyzwanie dla każdej marki. W morzu publikowanych co sekundę treści i chwilowych trendów, istnieją jednak kluczowe wartości, które zawsze przetrwają próbę czasu – chodzi o zaufanie oraz lojalność odbiorców. To między innymi na tych elementach opiera się fundament sukcesu długoterminowego. Interesują Cię rozwiązania, które pomogą Ci tworzyć i budować długotrwałe więzi ze swoimi odbiorcami? Kwestię tę omawiam w dzisiejszym artykule, dlatego już teraz zapoznaj się z jego treścią.

 

Jak budować relacje z obserwatorami na Instagramie? Budowanie autentycznego wizerunku

Jak budować relacje z obserwatorami na Instagramie? Najważniejsza jest autentyczność! I dotyczy do właściwie każdej platformy społecznościowej, każdej marki – w tym również firmy, która działa lokalnie i poza Internetem. Autentyczny wizerunek ma dużą moc przyciągania oraz zatrzymywania uwagi potencjalnego klienta. Warto jednak wiedzieć, że budowanie autentycznego wizerunku to coś więcej niż wybór odpowiedniego hasła, stylu zdjęć czy filtrów.

 

DNA marki

Proces budowania autentycznego wizerunku zawsze rozpoczyna się od odkrycia DNA marki. Przemyśl, co napędza Twoją markę, czym wyróżniasz się na tle swojej konkurencji i dlaczego Twoja firma jest ważna dla Twojej grupy docelowej. Od tego kroku musisz zacząć, aby przejść do budowania spójnego przekazu i spójnej estetyki w mediach społecznościowych.

 

Prawdziwość > Perfekcja

Niemalże każdy z nas uwielbia oglądać piękne kadry. Wyretuszowane, perfekcyjne zdjęcia tracą już nieco na znaczeniu. Dziś liczy się prawdziwość i autentyczność, a nie sztuczność. Dlatego nie bój się pokazywać kulis Twojej pracy i Twojego życia – dziel się nie tylko sukcesami, ale i porażkami. Pokaż, że za Twoją marką osobistą, stoi prawdziwy człowiek z historią.

 

Tworzenie wartościowej treści dla swojej grupy docelowej

Dziś, kiedy jesteśmy zalewani informacjami i reklamami z każdej strony, dostarczanie wartościowych treści jest właściwie kluczowe – szczególnie na platformach społecznościowych. Publikując treści, które mają wartość dla Twojej grupy docelowej, nie tylko przyciągasz uwagę swoich followers’ów, ale także zyskujesz ich zaufanie oraz lojalność.

 

Poznanie potrzeb i zainteresowań swojej społeczności

Dokładny research, poznanie potrzeb i zainteresowań swojej społeczności to klucz do sukcesu. Musisz zrozumieć, czego oczekują od Ciebie i Twojej marki osoby zainteresowane Twoimi działaniami, produktami lub usługami. Zidentyfikuj ich problemy, zadając im pytania i poznaj ich zainteresowania. Mając taką wiedzę, łatwiej będzie Ci przygotowywać odpowiednie treści na swój Instagram.

 

Edukacja, inspiracja i rozwiązywanie problemów

Aktualnie Instagram można wykorzystać do przeróżnych celów. Aplikacja stała się czymś więcej niż tylko swego rodzaju pamiętnikiem, w którym dzielimy się swoimi wakacjami, wyjazdami, sukcesami czy zainteresowaniami. Dziś IG możesz wykorzystać również do zdobywania nowych klientów. Jak to zrobić? O tym uczę w moim kursie Lejek sprzedażowy – zachęcam się do zapoznania się z jego treścią. Dowiesz się między innymi tego, jakie działania podjąć, aby zdobyć nowych obserwujących, a następnie zamienić ich w lojalnych klientów.

Co publikować na Instagramie, który chcemy wykorzystać do zdobywania nowych klientów? Wszystko zależy od Twojej branży oraz grupy docelowej. Do najpopularniejszych form natomiast zalicza się posty edukacyjne, inspiracyjne oraz rozwiązujące problemy.

Edukacja to jeden z najważniejszych aspektów wartościowej treści. Publikuj takie posty, dzięki którym Twoja społeczność nauczy się czegoś nowego lub pogłębi swoją wiedzę na tematy wiążące się z Twoją branżą. Dziel się poradnikami, instrukcjami czy analizami, które pomogą obserwującym osiągnąć własny cel.

W przypadku inspirowania innych, warto podzielić się nie tylko swoją historią, ale także swoimi przemyśleniami. Pamiętaj, aby nie publikować jedynie informacji związanych z sukcesami – porażki również są ważne i sprawiają, że stajemy się bardziej autentyczni. Nie ma na świecie ani jednej osoby, która w życiu nie popełniłaby chociaż kilku błędów czy nie poniosła porażki. Ważne, aby była to sytuacja, która dodała Ci energii do działania, a nie taka, po której zrezygnowałaś z dalszego starania się i działania. Inspiracjami pobudzisz swoich odbiorców do refleksji i zbudujesz więź emocjonalną. A Twoja marka stanie się dla Twoich odbiorców źródłem inspiracji.

 

Interakcja i angażowanie się w dyskusję z obserwatorami

Jak pokazać swoim obserwującym, że nam na nich zależy? Oczywiście, że odpowiadając na ich komentarze, wiadomości i reagując na ich działania, których dokonują na naszym profilu. Osobisty kontakt i interakcje z followers’ami są kluczowe, gdyż to właśnie tym tworzy się specjalną więź pomiędzy marką a daną społecznością. Pokaż, że jesteś gotowa słuchać swoich obserwujących i troszczyć się o nich. Angażuj się w dialog ze swoimi odbiorcami!

 

Odpowiadaj na komentarze i wiadomości

Bez względu na to, ile komentarzy i wiadomości wysyłają Ci Twoi odbiorcy, staraj się odpowiadać na każdą treść. Takie działanie nie tylko ułatwi budowanie relacji między Twoją marką a społecznością, ale również stworzy atmosferę dbałości o potrzeby klientów oraz swego rodzaju otwartość. Nawet proste zdanie typu ”dziękuję za komentarz, za opinię” i tak dalej pokaże Twoim obserwatorom, że są dla Ciebie ważni.

 

Zadawaj pytania i rozpoczynaj dialog

W publikowanych na Instagramie postach koniecznie zostawiaj pytania, które zaangażują Twoich odbiorców. Zachęć ich pytaniami, aby odpowiedzieli na nie w komentarzu czy bezpośrednio w wiadomości prywatnej. Pamiętaj również o tym, że odpowiedzi i komentarze na zadane przez Ciebie pytania są również świetnym źródeł wiedzy, z którego możesz dowiedzieć się, jaka jest Twoja społeczność i czego potrzebuje. Wiedzę tę możesz wykorzystać – na przykład – na stworzenie dla nich kolejnego produktu lub wprowadzenia nowej usługi.

 

Jak budować relacje z obserwatorami na Instagramie?

Jak budować relacje z obserwatorami na Instagramie? Wykorzystaj do tego takie formaty jak Stories i Live’y, gdzie możesz zachęcić swoich obserwujących do dzielenia się swoją opinią na różne tematy, czy dawać możliwość wyboru np. części projektów, które tworzysz, czy nawet produktów! Niech Twoi obserwatorzy poczują się częścią Twojej marki.

 

Monitorowanie i reagowanie na opinie

Opinie i recenzje są głosem publiczności. Nierzadko mają bardzo duży wpływ na postrzeganie danej marki. Wiele osób, szukając interesującego ich produktu w sklepach internetowych, ostatecznie wybiera ten towar, który ma najlepsze opinie. Dlatego koniecznie monitoruj te oceny, które napisali Twoi klienci i reaguj na nie. Ten ostatni aspekt jest kluczową strategią w budowaniu długoterminowych relacji ze swoimi obserwatorami i potencjalnymi klientami, których planujesz przeprowadzić przez lejek sprzedażowy, aby ostatecznie kupili Twój produkt lub skorzystali z Twojej usługi.

Podobnie jak z komentarzami, również przy opiniach warto zostawić swoją odpowiedź. Okażesz w ten sposób wdzięczność i będziesz budować silniejszą więź ze swoimi klientami. Reaguj nie tylko na pozytywne opinie, ale również na te negatywne. Pamiętaj jednak o tym, aby robić to profesjonalnie i w sposób konstruktywny. Czytaj negatywne komentarze chociażby po to, aby sprawdzić, jak ulepszyć swój produkt czy usługę lub jak rozwiązać problem osoby, która niepochlebnie wyraziła się na temat Twojej marki. Pokaż, że jako marka jesteś otwarta na krytykę.

 

Wykorzystaj storytelling w postach na IG

Jak budować relacje z odbiorcami na IG? Wykorzystaj do tego storytelling! Opowiadanie historii – storytelling – to skuteczny sposób na budowanie emocjonalnych więzi ze swoimi followers’ami. Wprowadzając element ludzki do narracji marki stworzysz nie tylko treści, które przyciągną uwagę Twojej grupy docelowej, ale także takie, które będą pozostawiać po sobie trwały ślad. Pamiętaj jednak o tym, aby zawsze stawiać na wiarygodność i autentyczność. Poprzez storytelling wydobądź wartości swojej marki. Podziel się jej misją. Dzięki temu stworzysz bardziej osobiste oraz bliskie relacje ze swoimi odbiorcami.

 

Kwestia storytellingu w mediach społecznościowych jest bardzo rozbudowana. Z tego względu temat ten chcę omówić w osobnym artykule. Zaobserwuj mnie na Instagramie, aby być na bieżąco z nowościami publikowanymi na moim blogu firmowym. Dzięki temu nigdy nie przeoczysz nowych treści – a obiecuję, że będzie ich dużo więcej!

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *