Dziś Instagram to nie tylko miejsce, w którym dzielimy się swoją codziennością. Platformę wykorzystuje się również do budowania marki i komunikacji z szerokim gronem odbiorców. Jednym ze skutecznych formatów dostępnych na Instagramie są relacje. Czym dokładnie są stories? Jak zwiększyć zasięgi stories na Instagramie? Na pytania odpowiadam w dzisiejszym artykule, dlatego już teraz zapraszam Cię do szybkiej lektury!
- Czym są stories na Instagramie?
- Dlaczego warto publikować stories?
- Czy na stories na Instagramie muszę pokazywać swoją twarz?
- Czy stories powinny być dopracowane?
- Jak zwiększyć zasięgi na stories na IG?
Jak zwiększyć zasięgi stories na Instagramie? Zanim odpowiem na to pytanie, zastanówmy się, czy w ogóle warto inwestować swój czas w ten właśnie format. Czym dokładnie są stories? Czy na story na Instagramie muszą pokazywać swoją twarz? Czy stories powinny być ogólnie dopracowane, zanim zostaną opublikowane? Odpowiedzi na powyższe pytania znajdziesz w pierwszej części dzisiejszego artykułu. W drugiej natomiast omówię kwestię działań, jakie warto podjąć, aby zwiększyć zasięgi stories na swoim IG.
Czym są stories na Instagramie?
Stories – znane również jako relacje – to dynamiczne, krótkie filmy trwające maksymalnie 60 sekund (kiedyś 15 sekund), stworzone w odpowiedzi na podobną funkcję dostępną w aplikacji Snapchat. Zwyskały przewagę nad konkurencją, umożliwiając użytkownikom Instagrama dzielenie się chwilami, które znikają po 24 godzinach.
Relacje dziś traktuje się nie tylko jako dodatek i swego rodzaju urozmaicenie. Można pokusić się o stwierdzenie, że stories są jednym z głównych formatów Instagrama. Ich osobny feed sprawia, że użytkownicy często zaczynają przeglądanie IG właśnie od sprawdzania relacji. Ignorując stories zamykasz się na „oddzielny” kanał dotarcia do swoich obserwatorów, co często ogranicza zasięg.
Wartość stories leży między innymi w ich zdolności do przyciągania uwagi odbiorcy. W przeciwieństwie do statycznych zdjęć wideo angażuje więcej zmysłów, a bezpośredni kontakt „twarzą w twarz” z widzem budzi właściwie autentyczne zainteresowanie.
Dlaczego warto publikować stories?
Relacje na Instagramie oferują unikalne możliwości budowania relacji z naszą społecznością, przewyższając inne formy komunikacji. Stories są nie tylko kolejną funkcją. To szansa na dzielenie się treściami na bieżąco i na uzyskiwanie natychmiastowej reakcji. To idealna opcja do prezentowania swojego „codziennego ja” bez presji perfekcji.
W relacjach interakcja staje się jeszcze bardziej bezpośrednia niż w tradycyjnych komentarzach. Dzięki dodatkom w postaci quizów, naklejek czy po prostu prywatnych wiadomości odbiorca może bezpośrednio reagować na publikowane przez Ciebie treści, co skutkuje budowaniem między Wami bardziej osobistej oraz bliższej relacji. Stories są miejscem, gdzie komunikacja staje się niemalże dwustronnym dialogiem.
Ogólnie relacje dają swobodę prezentowania bardziej nieformalnej strony życia. Odbiorcy są gotowi na mniej wyretuszowane i przede wszystkim bardziej autentyczne treści w relacjach niż w stałych postach. Tutaj możemy swobodnie pokazywać kulisty naszego dnia bez obaw, że wszystko musi być perfekcyjne. Stories są przestrzenią do dzielenia się rzeczywistymi momentami. Takie działania budują autentyczność i zbliżają nas do naszej społeczności.
Jak wykorzystać stories na swoim profilu firmowym? Czym dzielić się w relacjach, budując na Instagramie markę osobistą? Czy wrzucanie zdjęć i filmików na stories, które również dotyczą naszego prywatnego życia zamiast naszej firmy, produktów lub usług jest odpowiednie? Jeśli interesuje Cię wykorzystanie relacji – i ogólnie samego Instagrama – do zmieniania swoich obserwujących w klientów, koniecznie sprawdź mój kurs Lejek sprzedażowy na Instagramie już teraz. Nauczę Cię, jak docierać do nowych obserwatorów, w jaki sposób nawiązać z nimi więź, co zrobić, aby Ci zaufali, a następnie skorzystali z Twojej oferty. Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży swoich produktów lub usług przez Instagram? Ten kurs spełni wszystkie Twoje oczekiwania!
Czy na stories na Instagramie muszę pokazywać swoją twarz?
Czy muszę pokazywać się na stories? Oczywiście, nie jest to obowiązkowe. Jednakże doświadczenie wielu osób wskazuje na to, że pokazywanie się na stories przynosi liczne korzyści. Nie chodzi tylko o budowanie naturalnej relacji z odbiorcą czy bliższą interakcję z obserwatorami, ale także o zasięgi. Takie stories cieszą się po prostu większym zainteresowaniem, co zauważono już wiele lat temu, kiedy pierwsze marki zaczynały wykorzystywać media społecznościowe do promowania swoich produktów lub usług.
Pokazywanie siebie na stories to nie tylko sposób na zwiększenie widoczności. To także klucz do budowania autentycznych relacji. Bezpośredni kontakt „twarzą w twarz” z naszymi odbiorcami sprawia, że stajemy się dla nich nie tylko prawdziwsi, ale także bardziej dostępni. To bardzo ważne, szczególnie gdy zależy Ci na budowaniu lojalności wśród swojej społeczności.
Pokazywanie swojej twarzy w relacjach ma wiele zalet. Do najważniejszych zalicza się między innymi fakt, że stajemy się wtedy bardziej rozpoznawalni, a to sprzyja budowaniu marki osobistej. Ponadto nasi odbiorcy widzą, że jesteśmy prawdziwi i autentyczni. A to z kolei sprawia, że oglądający nas użytkownicy łatwiej się do nas przywiązują emocjonalnie. Pokazywanie się na stories pomaga budować relacje oparte na prawdziwej więzi i zaufaniu, co z reguły prowadzi do większej lojalności społeczności wobec publikowanych przez nas treści.
Czy stories powinny być dopracowane?
Zastanawiasz się, czy relacje na Instagramie muszą być perfekcyjne? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – nie. Ich wartość często wynika właśnie z autentyczności, a nie z doskonałego wykonania. Mimo to warto utrzymywać pewną równowagę między naturalnością a estetyką. Mieszanka obu tych elementów sprawdza się właściwie najlepiej, szczególnie że umożliwia prezentacje treści zarówno w sposób przemyślany, jak i autentyczny. Warto zadbać o to, aby treści były przyjemne w odbiorze, ale nie traćmy czasu na tworzenie perfekcyjnych kompozycji.
Wartość treści jako klucz do angażujących relacji na IG
Niezależnie od estetyki w relacjach na Instagramie ważniejszą rolę odgrywa wartość publikowanych przez nas treści. Nawet najpiękniejsze wizualnie relacje nie przyciągną uwagi, jeśli nie przekazują odbiorcom jakiejś wartości. Dlatego skup się na treści i publikuj takie, które zainteresują oraz zaangażują Twoją społeczność. Wartość treści jest kluczem do tworzenia stories, które naprawdę przyciągają uwagę.
Jak zwiększyć zasięgi na stories na IG?
Jak zwiększyć zasięgi na stories na IG? Sprawa jest właściwie prosta — skoncentruj się na jakościowym materiale i korzystaj z dostępnych funkcji! Istnieje kilka skutecznych strategii i jest parę aspektów, na które warto zwrócić uwagę. Kilka z nich omawiam poniżej.
Monitoring zachowań odbiorców
Algorytm Instagrama jest dosyć rozbudowany. W przypadku stories algorytm ten stale analizuje, jak odbiorcy reagują na publikowane relacje. Czy użytkownicy Instagrama oglądają daną relację do końca? A może przeskakują jakąś planszę? Czy odbiorcy reagują klikając w tagi, biorąc udział w ankiecie lub pisząc wiadomość prywatną? Te wszystkie dane są kluczowe dla algorytmu, który na ich podstawie decyduje o pozycjonowaniu relacji. Warto śledzić te wskaźniki, sprawdzać zachowanie na stories swoich odbiorców, a następnie dostosowywać do nich publikowane przez siebie w relacjach treści.
Angażowanie naklejkami
Na Instagramie dodawanie różnorodnych naklejek jest nie tylko kwestią estetyki, ale także skuteczną strategią na zwiększenie angażowania społeczności. Takie naklejki jak ankiety, quizy czy „emoji slider” to tylko kilka interaktywnych elementów, które możesz wykorzystać do przyciągnięcia uwagi i angażowania swoich odbiorców. Naklejki interaktywne są także świetnym rozwiązaniem do zbierania informacji o oglądających Cię użytkownikach czy potencjalnych klientach. Na przykład za pomocą ankiet możesz zbierać opinie, a quizami sprawdzać wiedzę swoich obserwatorów. Zebrane w ten sposób dane mogą dać Ci pomysł na content czy nawet kolejny produkt.
Q&A czyli „Zadaj pytanie”
Organizowanie sesji Q&A za pomocą naklejki „Zadaj pytanie” to świetny sposób na zacieśnienie relacji ze swoimi widzami. Odbiorcy mają okazję zadawać pytania, na które następnie twórca odpowiada. Ta forma interakcji nie tylko buduje więź, ale także generuje aktywność na profilu, co oczywiście przekłada się na zwiększone zasięgi. Zadawanie i odpowiadanie na pytania staje się swego rodzaju formą dialogu, który angażuje społeczność i sprawia, że relacje stają się atrakcyjniejsze dla algorytmu IG.
Dodawanie muzyki na stories
Dodawanie muzyki do relacji na Instagramie to nie tylko sposób na urozmaicenie treści. To także skuteczna strategia, aby przyciągnąć uwagę i wywołać emocje u odbiorców. Muzyka nadaje stories dodatkowy wymiar, personalizując je i tworząc atmosferę, która sprawia, że treści stają się bardziej atrakcyjne.
Ogólnie muzyka doskonale oddziałuje na atmosferę story. Umożliwia tworzenie odpowiedniego nastroju. W zależności od wyboru możemy nadać relacjom charakter energetyczny, relaksacyjny, romantyczny czy motywacyjnym. To narzędzie pozwala nam dostosować treści nie tylko do intencji, ale i emocji, które chcemy naszym odbiorcom przekazać.
Dodawanie muzyki do stories pozwala także na wyrażanie się przez dźwięk. Utwór może przecież stanowić dodatkową warstwę komunikacji, podkreślając emocje, które towarzyszom publikowanym przez nas treściom. W takiej sytuacji muzyka wspomaga narrację i sprawia, że relacja staje się bardziej – na przykład – dynamiczna, porywająca czy zmysłowa.