Jak znaleźć klientów na Instagramie

Jak znaleźć klientów na Instagramie? 5 rzeczy, dzięki którym IG przyniesie Ci klientów

Dziś Instagram jako platforma społecznościowa, ma ogromny potencjał biznesowy. Nie tylko pozwala na łatwe dotarcie do szerokiego grona odbiorców, ale także na zdobycie nowych klientów. Jak znaleźć klientów na Instagramie? Przedstawiam 5 rzeczy, dzięki którym IG przyniesie Ci klientów! Pamiętaj, że bez nich nie masz zbyt dużych szans na to, aby zbudować zyskowny i stabilny biznes, wykorzystując do tego Instagrama.

 

  1. Jak znaleźć klientów na Instagramie? Wyznaczanie celów
  2. Przemyślana strategia to klucz do sukcesu
  3. Jak rozpisać plan działania?
  4. Jak znaleźć klientów na Instagramie? Działanie i wdrażanie

Chcesz zacząć sprzedawać swoje produkty lub usługi przez Instagram? To jest możliwe, ale tylko wtedy, gdy masz określone cele, strategię i gdy tworzysz dokładnie taki content, który trafia do Twojej grupy docelowej. Bez odpowiednich działań na początku, nie uda Ci się zbudować stabilnego biznesu i pozyskiwać klientów przez ten portal. Jak znaleźć klientów na Instagramie? Poniżej omawiam 5 rzeczy, dzięki którym IG na pewno przyniesie Ci nowych klientów.

 

Jak znaleźć klientów na Instagramie?

Sprzedaż na Instagramie należy rozpocząć od określenia celów swoich działań. Jak wspominałam w jednym z opublikowanych już artykułów, w określaniu celów warto kierować się koncepcją SMART. Co to oznacza? Otóż to, że cel powinien być:

  • specyfic — konkretny,
  • measurable — mierzalny,
  • achievable — osiągalny,
  • revelant — istotny,
  • time-bound – określony w czasie.

Dlaczego to ważne, aby mieć określone cele już. na początku? Głównie dlatego, że dzięki temu nie będziesz miała problemów z tworzeniem odpowiednich treści dla swoich obserwatorów.

Przemyślana strategia to klucz do sukcesu

Po wypisaniu swoich celów, koniecznie zajmij się określaniem swojej grupy docelowej. Jeśli chcesz tworzyć content i komunikaty skierowane do wszystkich, wiedz, że z reguły takie treści będą trafiać tak naprawdę w próżnię. Określenie grupy docelowej wymaga odpowiedzi na kilka pytań. Musisz określić płeć i wiek osób należących do Twojej grupy docelowej. Ważne jest również, gdzie mieszkają, jakie mają wykształcenie i jakie zarobki. To podstawowe parametry, które trzeba określić na samym początku. Następnie polecam zająć się aspektami bardziej zaawansowanymi. Do nich zaliczają się odpowiedzi na następujące pytania:

  • Jakie problemy ma Twoja grupa docelowa?
  • Co jest ważne dla Twojej grupy docelowej?
  • Co motywuje Twoją grupę docelową?
  • Czego brakuje Twojej grupie docelowej?
  • Co chciałaby zmienić Twoja grupa docelowa?
  • W czym możesz pomóc swojej grupie docelowej?
Temat tworzenia grupy docelowej na Instagramie szeroko omawiam w moim mini kursie: Określ grupę docelową. Znajdziesz go w moim sklepie, nie czekaj dłużej. Stworzenie grupy docelowej to podstawa działań w social mediach.

 

Określenie tematyki

Następny krok na etapie ustalania strategii to określenie tematyki. Pamiętaj, aby skupiać się tylko na jednej tematyce! Nie polecam umieszczać na jednym koncie treści, które są skierowane do różnych odbiorców — tym samym do różnych grup docelowych. Na przykład zaczynasz zbierać na swoim profilu społeczność zainteresowaną książkami z gatunku fantasy. Po pół roku zmieniasz koncepcję i zaczynasz uczyć swoich odbiorców o lejku sprzedażowym. Wiedz, że w takiej sytuacji większość Twoich odbiorców nie tylko przestanie się angażować, ale może także odobserwować Twoje konto, ponieważ nie interesuje ich nowa tematyka.

 

Skąd brać pomysły na posty?

Masz już określoną grupę docelową i tematykę? Zastanawiasz się, skąd brać pomysły na posty? Wbrew pozorom szukanie pomysłów na treści jest stosunkowo proste! O czym zatem pisać?

  • odpowiadaj na problemy swojej grupy docelowej,
  • odpowiadaj na najczęściej otrzymywane pytania i komentarze,
  • twórz posty o tym, co jest dla Twojej grupy docelowej najważniejsze,
  • zobacz, jakie tematy są wysoko w wynikach wyszukiwania Google — chodzi między innymi o artykuły publikowane na blogach firmowych Twojej konkurencji,
  • sprawdź w statystykach, które dotychczas opublikowane posty na Twoim Instagramie mają duże zasięgi,
  • sprawdź u ludzi z branży, jakie tematy najlepiej się u nich „klikają”.

Oczywiście tego typu statystyki i informacje traktuj jako inspirację. Nie powielaj i nie kopiuj treści, które już zostały przez kogoś opublikowane. Odbiorcy bywają bardzo wnikliwi i szybko dostrzegą takie działanie, przez co możesz stracić ich zaufanie.

 

Jak rozpisać plan działania?

Przyszedł czas na plan działania! Czym jest plan działania? Otóż chodzi o rozpisanie poszczególnych działań z wyraźnym zaznaczeniem takich aspektów, jak pora postowania, częstotliwość publikowania oraz zawartość merytoryczna.

Jaka pora postowania jest najlepsza? Oczywiście, że taka, w której uda Ci się dotrzeć do jak największej ilości obserwujących Cię osób. Uwzględnij zebrane informacje na temat swojej grupy docelowej i tym samym określ, kiedy Twoi odbiorcy korzystają najczęściej z mediów społecznościowych. Musisz mieć ustalony przedział czasowy, jeśli zależy Ci na tym, aby trafiać ze swoim contentem do odpowiednich osób. Podczas analizowania statystyk na Instagramie, zwróć uwagę również na to, w jakich porach najczęściej aktywne są osoby, które już Cię obserwują.

Jeśli chodzi o częstotliwość publikowania, w tym przypadku musisz próbować i testować tak długo, aż znajdziesz najlepsze dla siebie rozwiązanie.

Plan działania powinien uwzględniać również zawartość merytoryczną postów. Zaplanuj tematykę treści, które chcesz opublikować na swoim Instagramie. Przygotuj zdjęcia, rolki czy grafiki, teksty do postów oraz hashtagi. Ile postów do przodu warto mieć zawsze przygotowanych? Wszystko zależy od nas samych — niektórzy przygotowują treści na kolejne dwa tygodnie, inni mają gotowy materiał na miesiąc. Sama zdecyduj, jakie rozwiązanie jest dla Ciebie najlepsze.

 

Jak znaleźć klientów na Instagramie? Działanie i wdrażanie

Ostatni etap to właściwie wdrażanie i działanie. A zatem działaj i wdrażaj wszystko, co sobie do tej pory zaplanowałaś. Pamiętaj o testowaniu i wyciąganiu wniosków ze swoich działań. Jeśli widzisz, że coś, co sobie zaplanowałaś, nie działa czy nie generuje odpowiedniego zaangażowania, zrezygnuj z tego i zastąp to czymś dużo lepszym i przede wszystkim skuteczniejszym!

Jeśli chodzi o tworzenie contentu na Instagram, nie zapomnij o tym, aby pisać do swoich odbiorców językiem korzyści. Czym jest język korzyści? Otóż to nic innego, jak styl komunikacji, który skupia się na benefitach, jakie klient może zyskać po zaobserwowaniu Twojego profilu czy skorzystaniu z Twoich usług lub produktów. Stosując język korzyści, skup się na tym, co potencjalny klient zyska, jaki jego problem możesz rozwiązać, czego się nauczy lub dowie oraz jak to wpłynie na jego życie.

Pamiętaj również o tym, żeby tworzyć przydatny content. Co to oznacza? Otóż to, że content, który zaplanujesz, musi odpowiadać głównie na problemy Twojej grupy docelowej i skupiać się na tym, co dla niej jest najważniejsze. Dobry content to również taki, który przyciąga wizualnie. W pierwszych dwóch przypadkach chodzi o edukowanie, inspirowanie lub bawienie. W przyciągającym wizualnie natomiast chodzi o to, aby publikować dobrej jakości wideo, zdjęcia i grafiki oraz żeby w jakiś sposób wyróżniały się na tle publikowanych dziennie setek tysięcy innych treści. Content powinien być także chwytliwy — to osiągniesz między innymi odpowiednimi nagłówkami.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *