Jak zmienić obserwujących w klientów na IG w 2023 roku?

Jak zmienić obserwujących w klientów na IG w 2023 roku?

Instagram dziś nie jest tylko platformą społecznościową. To także potężne narzędzie marketingowe! Dlatego, jeśli prowadzisz firmę, działasz w branży e-commerce, chcesz zacząć sprzedawać swoje produkty czy dotrzeć do odbiorców ze swoimi usługami, nie może zabraknąć Cię na Instagramie. Dostarczając wartościowy content i budując tym samym zaangażowaną społeczność, możesz przekształcić swoich obserwujących w rzeczywistych klientów. Jak zmienić obserwujących w klientów na Instagramie w 2023 roku? Podpowiadam w poniższym artykule.

 

  1. Jak zmienić obserwujących w klientów na Instagramie w 2023 roku? Sprawdź swoją ofertę!
  2. Czy Twoje produkty są widoczne na Twoim Instagramie?
  3. Docieraj do nowych osób – pierwszy etap lejka sprzedażowego
  4. Jak zmienić obserwujących w klientów? Testowanie strategii i różnych podejść
  5. Nie dawaj swoich produktów za darmo

 

W erze mediów społecznościowych przekształcanie obserwujących w lojalnych klientów to ważne i nierzadko trudne wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Aby osiągnąć tego rodzaju cel, musisz skupić się na wielu – kluczowych – czynnikach. W tym artykule omawiam te aspekty i przedstawiam konkretne działania oraz strategie, które pomogą Ci przekształcić Twoich obserwujących na Instagramie w klientów w 2023 roku! Jeśli zależy Ci na zwiększeniu ilości klientów i zysków, koniecznie zapoznaj się z niniejszą treścią już teraz!

 

Jak zmienić obserwujących w klientów na Instagramie w 2023 roku? Sprawdź swoją ofertę!

Jak zmienić obserwujących w klientów na Instagramie w 2023 roku? Oczywiście, że w tym przypadku kluczowy jest lejek sprzedażowy i wdrożenie odpowiednich działań – o czym wspominałam wielokrotnie nie tylko w poprzednich artykułach. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o lejku sprzedażowym i o tym, co zrobić na każdym jego etapie, aby zmienić swoich obserwujących w klientów, sprawdź mój kurs Lejek sprzedażowy na Instagramie już teraz!

Ale nie tylko lejek sprzedażowy jest kluczowy. Polecam na początku sprawdzić także swoją ofertę. Zastanów się, czy Twoja oferta jest jasno określona, bo ona również jest jednym z przyciągających elementów. Jeśli jesteś na etapie tworzenia takiej oferty, zastanów się, czy wiesz dokładnie, co właściwie chcesz sprzedawać i jakie korzyści dadzą Twoje produkty lub usługi potencjalnym klientom. Wszystko musi być przemyślane i jednoznaczne.

 

Czy Twoje produkty są widoczne na Twoim Instagramie?

Jak zmienić obserwujących w klientów na IG w 2023 roku? Kolejna sprawa dotyczy tego, czy Twoje produkty są ogólnie widoczne na Twoim profilu. Upewnij się, że tak jest, a jeśli nie, koniecznie to zmień.

Zacznij tworzyć atrakcyjne zdjęcia oraz opisy, które będą skupiać się przede wszystkim na wartościach i korzyściach, jakie otrzyma Twój potencjalny klient dzięki Twoim produktom. Jeśli masz sklep online czy po prostu stronę z produktami, dodaj w odpowiednie miejsca linki, aby zapewnić zainteresowanym szybkie i łatwe zakupy.

Odpowiedz sobie również na następujące pytanie: Dlaczego odbiorca powinien kupić mój produkt?. Musisz potencjalnym klientom przedstawić jasne argumenty, dlaczego powinni skorzystać właśnie z Twojej oferty, a nie z asortymentu konkurencyjnej marki. Podkreśl wszystkie korzyści, jakie otrzymają i jak Twój produkt może rozwiązać ich problemy, czy poprawić życie. Koncentracja na wartościach, jakie niesie produkt jest kluczowa, jeśli zależy Ci na dobrej sprzedaży.

 

Docieraj do nowych osób – pierwszy etap lejka sprzedażowego

Aby zmienić obserwujących w klientów, najpierw trzeba ich mieć. Jak dotrzeć do nowych osób? I tu właśnie wchodzi pierwszy etap lejka sprzedażowego. Musisz dać się znaleźć i zauważyć. Ważne, aby podjęte działania na pierwszym etapie lejka sprzedażowego były interesujące i angażujące – inaczej osoba, która trafi na Twój profil, nie zostanie na nim na dłużej. Nie stanie się Twoim obserwatorem i tym samym nie będzie w przyszłości zainteresowany zakupem Twoich produktów czy skorzystaniem z Twoich usług.

Oczywiście nie tylko zauważenie jest istotne, bo taka osoba, która jedynie polubiła Twój profil, nie zacznie magicznie kupować Twoje produkty. Musi Cię jeszcze polubić (drugi etap lejka sprzedażowego) i Tobie zaufać (trzeci etap lejka sprzedażowego). Jakie działania podjąć na pierwszym, drugim i trzecim etapie lejka sprzedażowego, aby potencjalny klient nas poznał, polubił i nam zaufał? Uczę tego moich kursantów, którzy po szkoleniu i wdrożeniu odpowiednich działań mogą pochwalić się świetnymi wynikami. Jeśli i Ty chcesz zacząć zdobywać klientów przez Instagram i sprzedawać swoje produkty, już teraz sprawdź mój kurs Lejek sprzedażowy na Instagramie. Pokażę Ci, jakie działania podjąć na Instagramie, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej, zamienić ją z obserwujących w klientów i zacząć sprzedawać swoje produkty.

 

Jak zmienić obserwujących w klientów? Testowanie strategii i różnych podejść

Trzymasz się sztywno jednej strategii, którą określiłaś na początku swoich działań na Instagramie? Widzisz, że nie przynosi ona żadnych efektów? A może jakieś daje, ale Twoje konto rośnie za wolno? Nie bój się eksperymentować i testować różne strategie i podejścia. Koniecznie monitoruj wszystkie wyniki, analizuj i wyciągaj z nich wnioski.

Zweryfikuj, które działania przynoszą doskonałe rezultaty, a które się nie sprawdzają. Z tych ostatnich koniecznie zrezygnuj i zastąp je nowymi, dużo lepszymi działaniami. Pamiętaj o tym, aby dopasować swoją strategię do preferencji i potrzeb swojej grupy docelowej. Dlatego tak ważne jest, aby tę grupę docelową określić jeszcze na samym początku – przed planowaniem strategii.

 

Nie dawaj swoich produktów za darmo

Nie dawaj swoich produktów za darmo. A dokładniej chodzi o to, aby nie przyzwyczajać swoich obserwatorów do tego, ponieważ taka strategia biznesowa nie jest trwała, ani skuteczna. Twoi klienci zaczną oczekiwać, że cokolwiek nie zrobisz, nie będą musieli za to płacić. Aż w końcu, gdy ustalisz cenę swojego nowego produktu, w większości przypadków wcale go nie kupią. Być może będą źli i obrażeni, że przestałaś dzielić się swoją wiedzą, czy oferować swoje usługi za darmo.

Nie oznacza to, że musisz całkowicie zrezygnować z darmowych produktów. Korzystaj z takiej koncepcji na przykład na piątym etapie lejka sprzedażowego, wysyłając darmowy dodatek klientowi, który złożył u Ciebie zamówienie. Jeśli chcesz dzielić się swoją wiedzą i planujesz napisać e-booka, możesz na etapie jego tworzenia zaproponować swoim obserwującym darmowy fragment, który zachęci ich do kupienia pełnej wersji w dniu premiery. W przypadku darmowych produktów możliwości jest wiele – pamiętaj jednak o tym, aby nie przyzwyczajać swoich obserwatorów i klientów do tego, że zawsze od Ciebie dostają wszystko za darmo.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *