Jak wyróżnić się na Instagramie

Jak wyróżnić się na Instagramie, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów?

Jak wyróżnić się na Instagramie, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Jeśli chcesz wykorzystać to medium społecznościowe do pozyskiwania klientów i sprzedaży swoich usług oraz produktów, bez zauważenia Twojej marki i budowania świadomości nie uda Ci się osiągnąć Twoich celów. W tym miejscu wkracza pierwszy etap lejka sprzedażowego. Czym jest ten krok i jakie treści publikować, aby dać się zauważyć? Podpowiadam w poniższym artykule.

  1. Jak wyróżnić się na Instagramie? Pierwszy etap lejka sprzedażowego
  2. Jakie treści publikować do budowania świadomości?
  3. Jakie formaty wykorzystać, aby dać się zauważyć?

Masz już gotowy profil na Instagramie? Odpowiednią nazwę konta, zdjęcie i wyróżniający się biogram? Regularnie wrzucasz posty, budując powoli swoją społeczność i trafiając do odpowiedniej dla Ciebie grupy docelowej? Chcesz, aby osoby, które Cię odnajdują, stały się ostatecznie Twoimi klientami? To czas, aby wdrożyć lejek sprzedażowy na swojego Instagrama. Pamiętaj, że musisz przejść przez wszystkie etapy, aby osiągnąć swoje cele sprzedażowe. Jeśli nie dasz się zauważyć, polubić i nikt Ci nie będzie ufać, nie sprzedasz swojego produktu. Jak wyróżnić się na Instagramie, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Odpowiedzią na to pytanie jest pierwszy etap lejka sprzedażowego, czyli „zauważenie”. Co publikować na tym etapie lejka sprzedażowego? Szczegóły na ten temat znajdziesz w dzisiejszym wpisie. Już teraz zapoznaj się z jego treścią i zacznij tworzyć odpowiednie formaty, aby wyróżnić się na Instagramie i zamieniać swoich obserwatorów w klientów.

Jak wyróżnić się na Instagramie? Pierwszy etap lejka sprzedażowego

Jak wyróżnić się na Instagramie? Na początku musisz właściwie zrobić wszystko, aby Twoja marka – oraz Ty sama – została zauważona. Jak osiągnąć ten cel? Przede wszystkim publikując wartościowy content dla Twojej grupy docelowej. Jaki content określa się mianem wartościowego? Otóż wartościowy content to taki, który:

  • odpowiada na problemy grupy docelowej,
  • skupia się na tym, co jest najważniejsze dla naszej grupy docelowej,
  • wizualnie przyciągający,
  • chwytliwy.

W pierwszych dwóch przypadkach chodzi o to, aby skupić się maksymalnie na tym, czego potrzebuje Twoja grupa docelowa. Wykorzystaj formaty, których celem jest edukowanie oraz inspirowanie. Przyciągający wizualnie content to oczywiście taki, który zawiera zdjęcia oraz wideo bardzo dobrej jakości. Chwytliwy natomiast dotyczy nagłówków. Koniecznie wymyślaj takie nagłówki, które są chwytliwe i sprawią, że Twój odbiorca będzie chciał dowiedzieć się, co znajduje się na kolejnych grafikach czy w treści posta.

Pamiętaj!

Nie polecam Ci wdrażać lejka sprzedażowego do swoich działań na Instagramie, jeśli nie jesteś jeszcze na to gotowa – a właściwie, jeśli Twój profil na tym medium społecznościowym nie jest odpowiednio przygotowane. Co powinnaś zatem zrobić przed wdrożeniem lejka sprzedażowego? Musisz:

  • określić cel działań na swoim Instagramie.
  • określić grupę docelową,
  • wybrać jedną główną tematykę,
  • poprawnie uzupełnić profil – nazwa użytkownika, konta, zdjęcie profilowe, zapisane relacje.

Jeśli zależy Ci na tym, aby zbudować społeczność na Instagramie i zamienić ją w swoich klientów, podjęcie odpowiednich działań na początku jest kluczowe. Bez nich nie ma sensu wdrażać lejka sprzedażowego. Jak prawidłowo uzupełnić profil, określić grupę docelową i cel swoich działań? Naucz się tego razem ze mną, korzystając z mojego szkolenia Fundamenty Instagrama, w którym krok po kroku wyjaśniam każdą kwestię. Dzięki tej wiedzy Twój profil na Instagramie nie tylko wejdzie na wyższy poziom, ale z łatwością zaczniesz docierać do swojej grupy docelowej.

Jakie treści publikować do budowania świadomości?

Zastanawiasz się, jak wyróżnić się na Instagramie, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Jak wspominałam, kluczem jest przede wszystkim wartościowy content. Co publikować na pierwszym etapie lejka sprzedażowego? Sprawa jest stosunkowo prosta. Najlepiej sprawdzają się następujące treści:

  • tematy, o które pytają Twoi odbiorcy,
  • trendy z branży,
  • protipy/hacki,
  • inspiracje,
  • how-to,
  • krok po kroku,
  • tematy związane z Twoją niszą.

Jaki format sprawdzi się do budowania wartościowego contentu?

Jaki format jest najlepszy, jeśli chodzi o tworzenie wartościowego contentu? Rolki – inaczej reels’y! To doskonałe rozwiązanie, które warto wykorzystać do tworzenia wartościowego contentu. Jest to spowodowane nie tylko ich rosnącą popularnością, ale także tym, że trafiają do większej ilość miejsc w porównaniu z tradycyjnymi postami w formie zdjęć czy grafik – mają nawet swoje indywidualne zakładki. Gdzie pojawiają się rolki? Można znaleźć je w następujących miejscach:

  • specjalna zakładka Reels,
  • eksploruj,
  • osobna zakładka Reels przy hashtagach,
  • strona główna – sekcja „Polecane”,
  • ścieżki dźwiękowe,
  • strony efektów / filtrów A/R.

Twórz takie rolki, które nie tylko będą wartościowe, ale przede wszystkim będą angażować Twoich obserwujących. Pamiętaj, że na Instagramie walutą są reakcje. A zatem, gdy publikujesz wartościowy content, odbiorcy będą chętniej angażować się i udostępniać Twoje materiały dalej. Reakcje tych użytkowników, którzy już Cię obserwują, będą jednocześnie napędzać zasięgi. Tym samym Twoje publikacje zaczną docierać do tych osób, które jeszcze nie dały Ci „follow”.

Jakie formaty wykorzystać, aby dać się zauważyć?

Jak wyróżnić się na Instagramie? Poza wspomnianym wyżej wartościowym contentem i rolkami warto postawić także na inne formaty. Na jakie? Polecam przede wszystkim crossy z innymi twórcami, influencer marketing i reklamy.

Crossy z innymi twórcami

Crossy z innymi twórcami to doskonałe rozwiązanie, jeśli chcemy szybko dotrzeć do naszej grupy docelowej. Oczywiście, jeśli zdecydujesz się na współpracę z ludźmi z Twojej branży, którzy mają taką samą grupę docelową jak Ty. A do tego mogą pochwalić się sporą, zaangażowaną społecznością.

Jak wykorzystać crossy z innymi twórcami? Zacznij tworzyć między innymi współtworzone posty oraz rolki. Równie świetnym rozwiązaniem będą współtworzone live’y. Jak wspominałam, współtworzone posty, rolki czy live’y prowadź z koleżanką lub kolegą, która jest z tej samej branży lub z osobą która Cię uzupełni.

Co oznacza „osoba, która Cię uzupełni”? Na przykład – wyobraź sobie, że jesteś wedding plannerką. Kto będzie dla Ciebie doskonałą osobą uzupełniającą? Możesz zrobić post, rolkę czy live z florystką, która zajmuje się dekorowaniem kwiatami sal weselnych czy z zespołem muzycznym, który gra głównie na weselach.

Influencer marketing

Chociaż wydawałoby się, że influcencer marketing jest właściwie na wymarciu, nic nie wskazuje na to, aby miało się to faktycznie zmienić. Wciąż warto wykorzystać to rozwiązanie, ale bez nawiązywania współpracy z osobami, które mają ogromne zasięgi. Lepszą opcją będą micro influencerzy czy lokalni influencerzy. Mają mniejsze społeczności, ale okazuje się, że są one bardziej zaangażowane niż te, które zbierają na swoich kontach macro czy mega influencerzy. Micro influencerzy w większości przypadkach cieszą się także dużym szacunkiem wśród osób należących do ich grupy docelowej. Budowanie relacji z micro influencerem – czy nawet nano influencerem – sprawia, że większość obserwujących odbiera to za wiarygodną i przede wszystkim autentyczną współpracę.

Kim jest micro influencer? To osoba, która na swoim profilu ma od 1000 do 100 000 obserwujących. Makro określa się użytkowników ze społecznością od 100 000 do 1 miliona, a mega – ponad milion. Nano influencer natomiast to użytkownik Instagrama, który ma mniej niż 1000 obserwujących.

Jak wybrać odpowiedniego influencera?

Wybieraj takich influencerów, którzy wpisują się w Twoją grupę docelową. Warto postawić na te osoby, które na pewno zrobią Ci odpowiednią i skuteczną reklamę. Na co jeszcze zwrócić uwagę, szukając do współpracy influencera? Poza tym, czy wasze grupy docelowe się pokrywają, sprawdź, czy jego społeczność jest zaangażowana. Kluczowe jest również to, aby influencer przedstawił Twoją usługę lub produkt z rzetelny sposób, pokrywający się z Twoją wizją oraz misją. Zweryfikuj, czy dana osoba jest faktycznie godna zaufania.

Reklamy

Jak wyróżnić się na Instagramie, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów? Postaw na reklamy! Świetną opcją będzie promowanie postów, bezpośrednio przez kliknięcie „promuj post” na swoim Instagramie. Polecam wybierać te treści do promowania, które mają największe zasięgi.

Drugą opcją jest wykorzystanie managera reklam. Tu możesz rozbudzić swoją kreatywność i za pomocą tego rozwiązania, reklamować różnego rodzaju grafiki czy wideo, które będą zachęcać potencjalnych klientów do przejścia na Twoje konto.

Jak wyróżnić się na Instagramie? Inne działania

Jeśli chcesz wyróżnić się na Instagramie i ogólnie docierać do potencjalnych klientów skutecznie, musisz wykorzystać do tego także inne rozwiązania – poza publikowaniem zdjęć, rolek, stories czy prowadzeniu na swoim koncie live’ów. Na pierwszym etapie lejka sprzedażowego świetnie sprawdzą się następujące działania:

  • bezpłatny produkt – na przykład e-book, mini szkolenie, paczka plików czy checklista,
  • zachęcenie do udostępniania – w formie zabawy.

Nie jesteś przekonana do bezpłatnego e-booka? Wizja pracy za darmo jest właściwie dla Ciebie zniechęcająca? To błąd! Tak naprawdę ten bezpłaty e-book (czy inny produkt) wcale nie jest darmowy! Jak wspominałam w dzisiejszym artykule, walutą na Instagramie są reakcje! Możesz zatem postawić jakieś warunki, które trzeba spełnić, aby otrzymać od Ciebie darmowy produkt. Jakie? Na przykład:

  • zainteresowany musi zacząć Cię obserwować,
  • musi udostępnić Twój post na swoim story,
  • musi napisać komentarz.

Inne, dodatkowe miejsca poza Instagramem

Pamiętaj, że nie każdy korzysta z Instagrama. Daj znaleźć się również tym potencjalnym klientom, którzy nie mają konta na Instagramie lub dysponują takowym, ale nie szukają na nim usług czy produktów, które rozwiążą ich problemy. W jakich innych miejscach warto się pokazać?

Polecam założyć swoją stronę WWW i podstronę z blogiem firmowym, na którym będziesz publikować regularnie różnego rodzaju treści i artykułu. Blog firmowy wymaga ustalenia konkretnej strategii, regularności i – jak w przypadku Instagrama – odpowiadania na problemy swojej grupy docelowej. Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja strona WWW oraz blog wyświetlały się wysoko w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe – co jest gwarancją większego ruchu na Twojej witrynie i łatwiejszego docierania do dużej ilości potencjalnych klientów – powierz pisanie artykułów specjaliście. W tym przypadku doskonale sprawdzi się współpraca z taką osobą jak SEO Copywriter.

Poza stroną WWW i blogiem firmowym świetną opcją będzie założenie podcastu. Dlaczego? Od bardzo długiego czasu widzimy regularny wzrost popularności podcastów i nie wygląda na to, aby miało się to zmienić. Nie zapomnij także o newsletterze i innych mediach społecznościowych.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *