Jak tworzyć angażujące wpisy na Instagramie

Jak tworzyć angażujące wpisy na Instagramie?

Instagram jest potężnym medium społecznościowym, oferującym wiele możliwości w docieraniu do szerokiej publiczności. Jednakże w tak zatłoczonym świecie platform społecznościowych, aby się wyróżnić i zbudować zaangażowane grono, konieczne jest tworzenie równie angażującego contentu. Jak tworzyć angażujące wpisy na Instagramie? Na co zwrócić szczególną uwagę? Podpowiadam w dzisiejszym artykule.

 

  1. Co ma wpływ na widoczność postów na IG?
  2. Jak tworzyć angażujące wpisy na Instagramie?
  3. Co to jest CTA i jakie daje korzyści?

 

Aktualnie Instagram ma około 1.28 miliarda aktywnych użytkowników. Nawet jeśli nie każdy z nich publikuje codziennie zdjęcia na swoim profilu, wciąż jest to ogromna liczba, w której łatwo się zgubić. Jak wyróżnić się spośród tłumu? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – należy przede wszystkim tworzyć angażujące wpisy na Instagramie. To kluczowe działanie, które sprawdzi się, jeśli chcemy budować na Instagramie społeczność i wchodzić w interakcje z innymi użytkownikami. W jaki sposób zaangażować swoją społeczność i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, którzy jeszcze nie obserwują naszego konta? Jak tworzyć angażujące wpisy na Instagramie? Zanim odpowiem na to pytanie, przypomnijmy, co ma wpływ na widoczność postów na IG.

 

Co ma wpływ na widoczność postów na IG?

Jak tworzyć angażujące wpisy na Instagramie? Aby odpowiedzieć na to pytanie, w pierwszej kolejności musisz zastanowić się, co wpływa na widoczność postów na IG. Algorytm Instagrama uwzględnia wiele kluczowych elementów. To one decydują o tym, jak często i jakim obserwatorom będą wyświetlać się publikowane przez Ciebie posty.

Wspominałam w artykule Jak tworzyć dobry content na Instagram, aby angażować odbiorcę?, że walutą na Instagramie są polubienia, komentarze oraz udostępnienia. Właśnie te działania mają ogromny wpływ na widoczność naszych postów. Co to oznacza w praktyce? Musisz tworzyć taki content, który będzie inspirować do interakcji. Im większe zaangażowanie, tym większa szansa, że Twoje treści zaczną wyświetlać się w zakładce „Eksploruj”. Czy jako najpopularniejszy post pod danym hashtagiem. I dzięki temu będziesz trafiać do użytkowników, którzy jeszcze Cię nie obserwują, ale są w Twojej grupie docelowej.

 

Jak tworzyć angażujące wpisy na Instagramie?

Żeby stworzyć angażującą treść na Instagramie, trzeba na początek wiedzieć, po co ogólnie piszemy. I do kogo. Dlatego tak często powtarzam, jak kluczowe jest określenie grupy docelowej na samym początku – jeszcze przed stworzeniem strategii. Pisząc post na Instagrama, musisz właściwie wejść w buty osób, które należą do Twojej grupy docelowej. Zastanów się również nad tym, czego Twój odbiorca chciałby się dowiedzieć. Nie tylko o usłudze, produkcie czy działalności, ale także o Twoim życiu czy o Tobie. W określeniu grupy docelowej, tworzeniu contentu,  a także przygotowaniu profilu na nowych obserwujących pomogą Ci moje mini kursy o podstawach działania na Instagramie: Uzupełnij profil na Instagramie, Określ grupę docelową, Twórz content na Instagramie.

Dobrą praktyką jest publikowanie również postów, w których opowiadamy o sobie oraz o naszej marce. To istotne, szczególnie jeśli planujemy wdrożyć lejek sprzedażowy. W końcu po tym jak dotrzesz do swojej grupy docelowej (pierwszy etap lejka), to kolejnym etapem jest nawiązanie więzi, czyli nic innego jak otwarcie się na obserwatorów i pokazanie swojego „świata”. Bez tego nie da się przeprowadzić potencjalnego klienta na kolejne etapy związane z  zyskaniem zaufania i ostatecznie podjęciem pozytywnej decyzji zakupowej.

W postach, w których opowiadasz o sobie, możesz z łatwością zaangażować swoją społeczność do reagowania. Jak? Wystarczy, że dasz obserwatorom możliwość do opowiedzenia swojej historii w komentarzach. Storytelling jest potężnym narzędziem, dzięki któremu z łatwością możemy zaangażować swoją społeczność. Wykorzystaj wpisy na Instagramie, aby opowiedzieć swoją historię. Nie zapomnij nawiązać do emocji oraz doświadczeń związanych zarówno z Tobą, jak i Twoją marką oraz produktem. Budowanie połączenia emocjonalnego z odbiorcami zawsze zwiększa zaangażowanie.

Opowiadanie historii to nie jedyny sposób na angażowanie – są jeszcze pytania! Pamiętaj jednak o tym, aby Twoje pytania, które w takiej sytuacji traktujemy jako CTA (wezwanie do działania) nie były zbyt nachalne. Inaczej zniechęcisz swoich odbiorców.

 

Jak tworzyć angażujące wpisy na Instagramie — aspekt wizualny

Nie zapomnij również o tworzeniu atrakcyjnych i wysokiej jakości wizualizacji. I to bez względu na to, czy chodzi o zdjęcie, grafikę czy rolkę, okładka powinna się wyróżniać. Pamiętaj, że w zakładce „Eksploruj”, wśród treści wyświetlanych pod danym hashtagiem, czy bezpośrednio na Twoim feedzie odbiorcy będą widzieć jedynie Twój wizualny content. Musisz przyciągnąć ich grafiką czy zdjęciem, aby zdecydowali się wejść dalej i przeczytać treść, którą opublikujesz w poście.

 

Co to jest CTA i jakie daje korzyści?

Wyżej wspominałam o CTA. Co to jest CTA i jakie daje korzyści? Otóż CTA – Call to Action – to nic innego jak zachęta, którą kieruje się do użytkowników, mająca na celu skłonienia ich do podjęcia jakiejś akcji. Dlaczego warto wykorzystywać CTA w postach na Instagramie?

Umieszczając odpowiednie wezwanie do działania w treści publikowanego przez siebie posta na Instagramie, zwiększysz zaangażowanie odbiorców, którym wyświetli się dana treść. Wyraźnym CTA możesz zachęcić użytkownika do takich interakcji jak polubienie, udostępnienie, skomentowanie czy kliknięcie linku.

Dzięki CTA możesz skierować ruch z Instagrama na zewnątrz. Na przykład na swoją stronę internetową czy do sklepu online, jeśli go masz. W samej treści posta niestety linki nie działają, ale w biogramie czy na stories jak najbardziej – i warto to wykorzystać!

 

Jak stworzyć dobre CTA?

Angażujące CTA to takie, które jest krótkie, jasne i zwięzłe. Ma bezpośrednio informować o tym, jaką reakcję czy akcję powinien podjąć odbiorca. Jako element, którego celem jest skłonienie użytkownika do wykonania pożądanej akcji, polecam używać czasowników w 1 liczbie pojedynczej – ewentualnie w 2, jak to dotychczas było czynione. Wszystko zależy od tego, jaka jest Twoja grupa docelowa czy branża. Chociaż coraz częściej stosuje się CTA typu „Kupuję”, „Zapisuję się”, wciąż w pewnych branżach czy w określonych grupach docelowych lepiej działa „Kup teraz” czy „Zapisz się”. Jak rozstrzygnąć tę kwestię? W przypadku braku możliwości skonsultowania się z UX Writerem czy UX Designerem, który przeprowadzi odpowiednie badania rynkowe, polecam samodzielnie przetestować, w jakiej formie CTA sprawdzi się u Ciebie najlepiej.

Dobre CTA to również takie, w którym mówi się językiem korzyści. Jeśli chcesz wykorzystać Call to Action w poście bardziej sprzedażowym, pamiętaj o tym, że Twoi klienci nie kupują Twoich produktów po to, aby je mieć. Kupują po to, aby dzięki nim rozwiązać swój problem, czy coś osiągnąć. W takim CTA użytym w poście sprzedażowym polecam zastosować argumenty, które nie tylko przekonają, ale i zmotywują Twoich odbiorców do zapoznania się z ofertą czy kupienia konkretnego produktu.

Więcej na temat konstruowania CTA omówię w osobnym artykule. Koniecznie zaobserwuj mnie na Instagramie i bądź na bieżąco, aby nie przegapić nowych wpisów na blogu!grup

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *