Gdzie sprzedawać na Instagramie?

Gdzie sprzedawać na Instagramie?

Z każdym rokiem wzrasta liczba użytkowników na Instagramie. To sprawia, że wielu przedsiębiorców dostrzegło szansę na dotarcie przez to medium społecznościowe do nowych klientów. Gdzie sprzedawać na Instagramie? Jak sprzedawać na IG? Jakich błędów unikać w sprzedaży na Instagramie? Jeśli szukasz szczegółowych odpowiedzi na te pytania, już teraz zapraszam do szybkiego zapoznania się z dzisiejszym artykułem.

  1. Gdzie sprzedawać na Instagramie?
  2. Najczęstsze błędy w sprzedaży na Instagramie — tego unikaj!
  3. Jak NIE sprzedawać na Instagramie?

Chociaż na przestrzeni lat powstało wiele przeróżnych mediów społecznościowych, Instagram wciąż cieszy się dużą popularnością. Przez to, że z roku na rok rośnie liczba użytkowników Instagrama, portal ten ma duży marketingowy potencjał. Już wiele lat temu dostrzegło to sporo marek i firm, które do dziś wykorzystują to medium społecznościowe do budowania społeczności i pozyskiwania w ten sposób klientów. Również i Ty możesz zacząć sprzedawać na Instagramie! I wcale nie potrzebujesz do tego sklepu online czy strony internetowej, chociaż wiadomo, że w niektórych przypadkach warto o to zadbać. Ale bez strony internetowej także można zarobić, sprzedając jedynie przez Instagram. Istnieją przeróżne sposoby sprzedawania swoich produktów lub usług na tym medium społecznościowych. Jak i gdzie sprzedawać na Instagramie? Czego unikać i jakich błędów nie popełniać? Szczegóły na ten temat znajdziesz w poniższym wpisie.

Gdzie sprzedawać na Instagramie?

Każdy użytkownik Instagrama ma do dyspozycji przeróżne narzędzia służące do publikowania konkretnych treści. Niegdyś były to jedynie zdjęcia, dziś natomiast możemy udostępniać filmy czy krótkie formy wideo, które znikają po 24 godzinach, jeśli nie zapiszemy ich w wyróżnionej relacji. Gdzie sprzedawać na Instagramie? Które formaty sprawdzą się w sprzedaży?

Oczywiście, zanim wybierzesz, jaki format publikacji jest dla Ciebie odpowiedni, musisz na samym początku opracować lejek sprzedażowy dla swojego biznesu. Bez określenia celów, grupy docelowej, zaplanowania contentu i działań, które będą pokrywać się z każdym etapem takiego lejka, nie uda Ci się odnieść sukcesu i zbudować zyskownego Instagrama. Czym jest lejek sprzedażowy i jakie działania podejmować na każdym etapie? Jeśli chcesz nauczyć się skutecznej sprzedaży na Instagramie, już teraz weź udział w kursie Lejek sprzedażowy na Instagramie, w którym krok po kroku wyjaśniam i uczę, jak wykorzystać to medium społecznościowe do pozyskiwania klientów. W kursie omawiam wszystko, czego potrzebujesz — od docierania do określonej grupy docelowej po sprzedaż produktów oraz usług — do budowania stabilnego i zyskownego biznesu.

Gdzie sprzedawać na IG?

Gdzie sprzedawać na Instagramie? Które formaty sprawdzą się w sprzedaży najlepiej?

Live na IG

Do sprzedaży polecam przede wszystkim live’y. Na live’ach pojawiają się głównie Twoi najwierniejsi obserwatorzy i warto to wykorzystać! To osoby, które nie tylko chcą się dowiedzieć czegoś więcej o Tobie, ale także o Twoim produkcie czy biznesie. Live na Instagramie to także świetny sposób na budowanie zaangażowania i zaufania wśród swoich obserwatorów. Możesz w trakcie takiego spotkania online przeprowadzać rozmowy z ekspertami, edukować czy pokazywać na żywo backstage swojej pracy, produkcji swoich produktów.

Stories

Gdzie sprzedawać na Instagramie? Kolejny format, który świetnie sprawdzi się do prowadzenia sprzedaży, to oczywiście stories. Story są podobne do live’ów — je także oglądają głównie odbiorcy, którzy już Cię obserwują. Najczęściej są to obserwatorzy znajdujący się na II czy nawet III etapie lejka. Co pokazywać na stories w trakcie prowadzenia sprzedaży? Doskonałą opcją będzie dzielenie się kulisami pracy w firmie, opowiadanie o procesie produkcji, edukowanie odbiorców czy publikowanie case study. Wykorzystuj na stories nie tylko zdjęcia, ale ankiety i quizy. Warto postawić na interaktywne publikacje, aby przyciągały Twoich odbiorców.

Posty i reels

Posty oraz rolki to kolejne formaty, które także warto wykorzystać do sprzedaży swoich produktów lub usług. Polecam je szczególnie do sprzedaży w tle poprzez edukację czy case study. W postach pokaż, jakie problemy rozwiązują Twoje produkty czy usługi. Możesz również przygotować case study z historią klienta, który już skorzystał z Twojej oferty i dzięki temu osiągnął sukces czy rozwiązał swój problem. Za pomocą postów polecam także przedstawiać informacje na temat swoich produktów czy usług, opisując jego zalety, a językiem korzyści skłaniając do zakupu.

Wspomniane rolki (reels) natomiast to idealna opcja do pokazania, jak działa nasz produkt. W przypadku sprzedaży w tle rolkę możesz wykorzystać również do podzielenia się ze swoimi obserwatorami tym, jak wyglądała nad nim Twoja praca.

Najczęstsze błędy w sprzedaży na Instagramie — tego unikaj!

Prowadzisz sprzedaż swoim produktów na Instagramie, ale nikt właściwie niczego nie kupuje? A może masz zbyt mało zysków i nie udaje Ci się osiągnąć wyznaczonych celów finansowych? Sprawdź, czy nie popełniasz niżej omówionych przeze mnie błędów! Jakie są najczęstsze błędy w sprzedaży na Instagramie? Czego należy unikać?

Twój profil to sklep online

Jednym z najczęstszych błędów, jakie popełnia się w sprzedaży na Instagramie, jest publikowanie samych treści sprzedażowych. Pod żadnym pozorem nie zamieniaj swojego konta na typowy sklep internetowy i nie prezentuj na nim tylko i wyłącznie swoich produktów. Obserwatorzy będą chętniej do Ciebie zaglądać, jeśli dostarczysz im naprawdę wartościowe treści, a nie takie, które skupiają się jedynie na sprzedaży.

Brak informacji o sprzedaży

Nie informujesz swoich obserwatorów o sprzedaży? To błąd! Poza samymi informacjami o sprzedaży polecam także otwarcie komunikować o ewentualnych rabatach, promocjach czy nowych produktach. Pamiętaj jednak o tym, aby robić to z głową. Zbyt dużo tego rodzaju treści sprawi, że Twój profil zamieni się we wspomniany wyżej sklep internetowy.

Brak strategii

Tworzysz treści w sposób chaotyczny i bez żadnego przemyślenia? To kolejny błąd, który sprawia, że Twoja sprzedaż na Instagramie jest słaba lub w ogóle nie masz żadnych zysków. Nie twórz treści ani komunikacji bez wcześniejszego przygotowania odpowiedniej strategii! Aby skutecznie sprzedawać na Instagramie, musisz mieć jasno określony plan działania i cele, które chcesz osiągnąć dzięki IG. Dzięki strategii i celom będziesz wiedzieć, jakie treści kreować, aby docierać do nowych obserwatorów i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Tworzenie produktów „po cichu”

Pracujesz nad produktem, ale nikogo o tym nie informujesz? Kiedy produkt jest gotowy ni stąd, ni zowąd wrzucasz nagłą informację o jego premierze? Owszem — to może być skuteczne, ale tylko wtedy, gdy masz już lojalną grupę fanów, którzy tylko czekają, aż pojawią się u Ciebie jakieś nowości. W innej sytuacji Twoi odbiorcy zignorują informację o nowym produkcie albo potraktują ją po prostu jako natrętną reklamę.

Moje produkty są najlepsze!

Skupianie się na produkcie to także błąd, jaki często popełniają osoby, wykorzystujące Instagrama do sprzedaży. Jeśli chcesz pozyskiwać klientów za pomocą tej platformy, musisz konkretnie wskazywać, co zyska Twój odbiorca, kupując dany produkt lub korzystając z konkretnej usługi. Nieprawidłowo skierowane przekazy, które skupiają się jedynie na pozytywnych aspektach Twoich produktów i nie uwzględniają potrzeb potencjalnego klienta, nie przyniosą Ci oczekiwanych przez Ciebie rezultatów. Dlatego koniecznie poświęć czas na to, aby poznać potrzeby i preferencje grupy docelowej, a następnie dostosuj całą swoją strategię sprzedażową do zebranych przez siebie informacji.

Jak NIE sprzedawać na Instagramie?

 

Jak nie sprzedawać na Instagramie? Czego nie robić, jeśli zależy nam na tym, aby nasi obserwatorzy zamienili się w klientów?

Po pierwsze — jeśli planujesz bezpłatny webinar, informuj o tym swoich odbiorców odpowiednio wcześniej. Nie mów o starcie zapisów na webinar kilkadziesiąt minut przed, tylko od kilku dni wprowadzaj ten produkt do świadomości swoich potencjalnych klientów.

Po drugie — Instagram nie jest sklepem. Nie wystarczy założyć po prostu konto, wrzucać posty, stories czy rolki sprzedażowe. Nie traktuj tej platformy jako typowy sklep online, ponieważ użytkownicy szukają na tym medium społecznościowym wartościowych i merytorycznych rzeczy — w tym takich, które rozwiążą ich problemy.

Po trzecie — nie myśl, że duże zasięgi załatwią sprawę. Ogromna ilość obserwatorów wcale nie gwarantuje równie dużej sprzedaży. To, że Twoja rolka w danym momencie ma zasięg rzędu 20 tysięcy, nie oznacza, że osoby, które ją widziały, staną się Twoimi klientami czy zaczną obserwować Twój profil.

Po czwarte — nie czekaj na to, aż na Twoim profilu pojawi się duża liczba obserwujących. Nie musisz mieć określonej ilości followers’ów, aby zacząć sprzedawać! Najważniejsza jest grupa docelowa i to, czy Twój produkt jest im naprawdę potrzebny.

Po piąte — prowadzisz sprzedaż bez planu i strategii. Nikt nie stanie się Twoim klientem bez przejścia przez 4 etapy lejka sprzedażowego, o którym wspominałam w niniejszym artykule. Czym jest lejek sprzedażowy i jakie wdrożyć działania na każdym etapie, aby mieć pewność, że nasz obserwator stanie się naszym klientem? O tym szczegółowo opowiadam i uczę w kursie Lejek sprzedażowy na Instagramie – jeśli zależy Ci na zbudowaniu stabilnego i dochodowego biznesu przez Instagram, zapisz się na szkolenie już teraz.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *