Do czego wykorzystać rolki na Instagramie?

Do czego wykorzystać rolki na Instagramie?

Niewątpliwie rolki na Instagramie cieszą się coraz większą popularnością. I wbrew zapewnieniom właścicieli tego medium społecznościowego, którzy planują wprowadzić swego rodzaju balans między standardowymi zdjęciami, a reels’ami, nic nie wskazuje na to, by w bliższej przyszłości miało się to zmienić. Do czego wykorzystać rolki na Instagramie, jeśli prowadzimy konto firmowe i interesuje nas pozyskiwanie klientów? Podpowiadam w dzisiejszym wpisie – już teraz zapoznaj się z jego treścią.

 

  1. Co to jest rolka na Instagramie?
  2. Do czego wykorzystać rolki na Instagramie?
  3. Jak uatrakcyjniać reels’y?
  4. Reels na Instagramie – techniczne aspekty

Chociaż początkowo Instagram został założony z myślą o publikowaniu zdjęć, dziś jest to medium społecznościowe, na którym można udostępniać przeróżne formaty – w tym także wideo. Jeśli chodzi o wideo, użytkownicy do wyboru mają zarówno stories, jak i live’y, standardowe wideo czy reels’y – inaczej rolki. Co to jest reel i do czego wykorzystać rolki na Instagramie? Jak uatrakcyjniać reels’y, aby przyciągnąć uwagę obserwatorów? Szczegóły na ten temat znajdziesz w poniższym artykule.

 

Co to jest rolka na Instagramie?

Co to jest reel i do czego wykorzystać rolki na Instagramie? Otóż reels to nic innego jak krótkie filmy, które nagrywa się i publikuje na Instagramie. Użytkownicy mogą wykorzystać tę funkcję do nagrania i podzielenia się ze swoimi obserwatorami filmikami, które trwają od kilku do 90 sekund. Na tle innych form wideo rolki wyróżniają się głównie formatem w pionie.

 

Cel reels’ów

Jaki jest cel rolek? Jeśli chodzi o główny cel, wiąże się on z docieraniem do nowych obserwatorów. Jest to spowodowane tym, że reels’y aktualnie pojawiają się w ponad 10 miejscach na Instagramie – i mają nawet swoją osobną zakładkę. Gdzie trafiają rolki? Reels’y znajdziesz w następujących miejscach:

  • tablica aktualności,
  • osobna zakładka REELS,
  • eksploruj,
  • osobna zakładka w hashtagach,
  • strona główna w sekcji „polecane”,
  • ścieżki dźwiękowe,
  • strony efektów/filtrów A/R.

 

Dlaczego warto nagrywać rolki na Instagramie?

Nie nagrałaś jeszcze ani jednej rolki na swojego Instagrama? Nie zwlekaj i koniecznie zacznij wykorzystywać ten format w swoim contencie. Dlaczego warto nagrywać reels’y? Przede wszystkim dlatego, że za pomocą wideo możesz przekazać swoim odbiorcom znacznie więcej niż w przypadku standardowego posta. Ponadto filmem na Instagramie wpłyniesz także na większą ilość zmysłów swoich obserwatorów. Rolki nie tylko działają szybciej na nasze zmysły w porównaniu do zdjęć czy samych tekstów, ale także skuteczniej. Dodatkowo nie wymagają od osoby oglądającej filmik wysiłku. Jeśli zatem chcesz przyciągnąć uwagę nowych odbiorców, gwarantuję, że rolki jako jedno z kilku rozwiązań sprawdzą się idealnie!

Do czego wykorzystać rolki na Instagramie?

Rolki to aktualnie świetne narzędzie do promowania firmy lub marki na Instagramie. Do czego wykorzystać rolki na Instagramie? Przede wszystkim do pokazywania produktów, opowiadania historii swojej firmy czy marki lub nawet do pokazywania zespołu. Reels’y to także doskonała metoda na interakcję z odbiorcami i dotarcie do nowych osób. Ten ostatni aspekt związany jest z tym, że rolki pojawiają się w wielu miejscach na Instagramie – o czym wspominałam w pierwszej części niniejszego artykułu.

Reelsy są idealnym rozwiązaniem również do sprzedaży w tle. Za pomocą rolek możesz także odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania przez Twoich obserwatorów i klientów czy podzielić się efektami swojej pracy, prezentując dany produkt przed i po. Chcesz nagrać tutorial? W tym aspekcie ten format wideo także będzie najlepszym dla Ciebie rozwiązaniem.

 

Rolki edukacyjne

Rolki to doskonały format do edukacji. Wykorzystaj go i nagraj wideo, na którym mówisz, pokazujesz, czy wskazujesz pewne rzeczy. Reels możesz zrobić także nie pokazując swojej twarzy czy bez konieczności nagrywania filmów. Wystarczy przygotować odpowiednie zdjęcia, plansze, grafiki z napisami edukacyjnymi i stworzyć z tego wideo.

 

Reels’y przedstawiające proces

Chcesz pokazać proces powstawania produktów? W tym celu możesz wykorzystać właśnie rolki na Instagramie. Poza procesem powstawania produktów równie ciekawą opcją będzie nagranie, jak pakujesz swoje produkty.

 

Backstage pracy

Wiele osób uwielbia oglądać backstage. Jeśli chcesz podzielić się ze swoimi obserwatorami tym, jak pracujesz i jak wygląda Twoja firma, polecam zrobić to za pomocą rolek. Reels wykorzystaj również do pokazania swojej drogi zawodowej czy tego, jak pracują Twoi pracownicy lub podwykonawcy – jeśli współpracujesz z innymi osobami.

Wyżej wspomniane przykłady to nie wszystko, co można pokazać swoim odbiorcom na pomocą reels’ów. Do czego wykorzystać rolki na Instagramie? Jeśli chcesz dowiedzieć się szczegółowo, jak przyciągnąć nowych obserwatorów na swój profil, koniecznie sprawdź moje mini kursy o podstawach działania na Instagramie: Uzupełnij profil na Instagramie, Określ grupę docelową, Twórz content na Instagramie, w których nie tylko omawiam, jak powinien wyglądać przyciągający profil, ale także podpowiadam, na czym trzeba się skupić, aby za pomocą tego właśnie medium społecznościowego pozyskiwać klientów.

Jak uatrakcyjniać reels’y?

Wiesz już, do czego wykorzystać rolki na Instagramie. Ale co zrobić, aby wyróżnić się na tle publikowanych przez innych użytkowników filmów na tym medium społecznościowym? Pamiętaj o tym, aby dodać dźwięk – najlepiej taki, który jest aktualnie popularny. Ponadto polecam zmieniać szybkość wideo, używać ciekawych przejść i przede wszystkim zamieszczać na filmikach napisy! Dobre rolki to takie, które są dynamiczne — to one najbardziej przyciągają uwagę odbiorców. Nie zapominaj o chwytliwym nagłówku, który także powinien znaleźć się na początku Twoich reels’ów.

Moment pierwszego wrażenia jest kluczowy, dlatego zadbaj o to, aby te pierwsze sekundy rolki przyciągały uwagę odbiorcy. Dzięki temu zwiększysz szansę na to, że użytkownik obejrzy Twoją rolkę do końca, przyciągniesz nowych widzów i tym samym potencjalnych klientów do swojej firmy.

 

Korzystaj z dodatkowych narzędzi

Po nagraniu treści i przejściu do sekcji „Podgląd”, będziesz mieć dostęp do kilku ciekawych narzędzi, z których warto skorzystać. Lista dodatkowych narzędzi obejmuje dodawanie i edytowanie dźwięków, nagrywanie lektora, dodawanie naklejek, gifów, tekstu, filtrów czy opcję rysowania po ekranie.

Wśród dodatkowych narzędzi dostępna jest także opcja pobierania filmów z galerii zdjęć. Możesz wykorzystać tę funkcję również po to, aby dodać zdjęcia do swojej rolki. Używanie zdjęć zamiast filmów jest świetną opcją, gdy chcemy ponownie wykorzystać te treści, które już opublikowaliśmy na swoim profilu na Instagramie. Do czego wykorzystać rolki na Instagramie składające się ze zdjęć zamiast filmików? Na przykład do zaprezentowania opinii klientów, produktów, przedmiotów, które są aktualnie na wyprzedaży czy nowych kolekcji. W rolkę możesz zamienić także najważniejsze relacje, które opublikowałaś już na swoim koncie. Możliwości masz wiele, a jedyne, co Cię ogranicza, to tylko i wyłącznie Twoja wyobraźnia.

 

Reels na Instagramie – techniczne aspekty

Zależy Ci na tym, aby Twoje rolki wyróżniały się wizualnie? W takiej sytuacji polecam wykorzystywać zewnętrzne aplikacje do edycji wideo. Pamiętaj jednak o tym, aby nagrywać filmy, które następnie będziesz montować w odpowiednim rozmiarze i rozdzielczości. Jeśli chodzi o rozmiar, najlepiej sprawdza się wideo 1080 x 1920 px.

Okładka rolki jest miniaturą, która będzie wyświetlać się na Twoim feedzie oraz w „Eksploruj”. Instagram może automatycznie wybrać okładkę, ale nie polecam korzystać z tej opcji. Lepszym rozwiązaniem jest samodzielne przygotowanie odpowiedniego zdjęcia, które będzie się wyróżniać i przykuwać uwagę. Nie zapomnij o tym, aby na okładce umieścić nagłówek oraz CTA.

Kwestia rolek jest nieco rozbudowana i stale rozwijana. Jeśli chcesz zacząć skutecznie wykorzystywać tę formę na swoim profilu, ale nie masz pomysłu, jakie treści publikować za pomocą rolek, koniecznie sprawdź mojego e-booka Instagram – wszystko co musisz wiedzieć już teraz! To pigułka wiedzy na temat tego medium społecznościowego, która zawiera tylko i wyłącznie same najważniejsze informacje.

Joanna Fabisiak Create Media - Strona główna

O mnie

Cześć, nazywam się Joanna Fabisiak i nauczę Cię, jak pozyskiwać klientów za pomocą Instagrama!

Określ grupę docelową, naucz się tworzyć content i uzupełnij profil

Kurs: Lejek sprzedażowy na Instagramie

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *